مقدمه :

در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد اینترنت در پزشکی صحبت کنیم، تا شما عزیزان در مورد کاربرد های مختلف انترنت و اینترنت اشیا در صنعت پزشکی و پزشکی مهندسی و همچنین در عرصه حوزه سلامت آشنا شوید.

 

با پیشرفت تکنولوژی تقریبا تمام ابعاد زندگی بشر تحت تاثیر اینترنت قرار گرفته است و باعث شده پیشرفت چشم گیری در تمام حوزه های شخصی، کاری و اجتماعی بشر شده است.

اینترنت بصورت مستقیم و غیر مستقیم در علم، صنعت و پزشکی تاثیر گذاشته است و می توان گفت با ورود شبکه اینترنت و بطور خاص اینترنت اشیا (IOT) به پزشکی تحولی عظیم در این حوزه ایجاد شده است.

و چالش هایی که در پزشکی و عمل های جراحی وجود داشت به لطف اینترنت و واقعیت افزوده (AR) تا حد زیادی حل شده است.

 

از جمله کاربرد های اینترنت در پزشکی می توان به افزایش دقت و برش در عمل های جراحی حساس و مانیتور کردن فرآیند عمل و همچنین بهبود امکانات آموزش در شاخه های مختلف پزشکی اشاره نمود.

همچنین یکی از کاربرد های بسیار مهم اینترنت اشیا در پزشکی امکان کنترل بیماران توسط پزشک و پرستاران از راه دور می باشد.

 

 

کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی

باید بدانید که امروزه اینترنت اشیاء یا همان IOT به تازگی یکی از مهمترین بخش های اینترنت در حوزه خدمات و صنعت و پزشکی شده است.

اگر بخواهم اینترنت اشیاء را اینگونه توضیح دهم یعنی اتصال تمامی وصایل الکتریکی به یک شبکه از اینترنت. باید بدانید که اینترنت اشیاء به تازگی از سال 2014 به یکی از مهمترین بخش ها در حوزه های پزشکی و بیمارستانی شد.

 

تمامی دستگاه های بیمارستان که شامل وسایل و دستگاه های توان بخشی می شوند به یک شبکه از اینترنت متصل می باشند تا در هر زمان برای تمامی افراد در شبکه قابل مشاهده و تغییر باشند.

 

از جمله امکانات و مزایای این بخش می توان به بررسی  و مشاهده سطح هوشیاری شخص و وضعیت های تنفسی او و همچنین متوجه شدن وضعیت بیمار در صورت تشنج و یا ایست قلبی در همه جا اشاره کرد. همه این موارد از جمله کاربرد های اینترنت اشیا در پزشکی می باشد.

 

نقش اینترنت اشیا در پزشکی

اینترنت اشیا در پزشکی از جایگاه مهم و منحصر به فردی برخوردار است و نقش کلیدی و تعیین کننده ای در پیشرفت و پیشبرد علم مهندسی و پزشکی و هم چنین بهبود روند سلامت بیماران دارد.

از مزیت های نقش اینترنت اشیا در پزشکی می توان به کاربرد های پرستاری و همین طور انجام برخی وظایف پزشکان نام برد.

 

اینترنت اشیا از شگفتی های بزرگ پزشکی و از اخرین دستاورد های مهندسی است که ماحصل علم مهندسی پزشکی و وارد کردن علم اینترنت و برنمه نویسی در صنایع مکانیکی است.

اینترنت اشیا اندک زمانی است که در دنیا مطرح و شناخته شده و توانسته در همین مدت کم توانسته است جایگاه مطلوب و منحصر به فردی را برای خود پیدا کند.

 

و ادای دینی به علم برنامه نویسی، پزشکی، مکانیک و مهندسی کند و پیام آور اتفاقات جذاب و شگفت انگیزی در زمینه ی حفاظت از سلامت انسان و حفظ بقای آن داشته باشد.

اینترنت اشیا در مهندسی پزشکی

 

اینترنت اشیا در پزشکی و درمان اعدادی از فناوری ها می توانند هزینه های کلی برای پیشگیری یا مدیریت بیماری های مزمن را کاهش دهند. این ها شامل دستگاه هایی هستند که به طور مداوم شاخص های سلامت، دستگاه هایی را که به صورت اتوماتیک درمان اعمال می کنند.

 

یا دستگاه هایی که اطلاعات سلامتی در زمان واقعی را ردیابی می کنند، زمانی که یک بیمار خود را درمان می کند، نظارت می کند.

 

از آنجا که آنها دسترسی به اینترنت با سرعت بالا و تلفن های هوشمند را افزایش داده اند، بسیاری از بیماران شروع به استفاده از برنامه های تلفن همراه برای مدیریت نیازهای بهداشتی مختلف کرده اند.

 

این دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه در حال حاضر به طور فزاینده ای استفاده می شود و به وسیله اینترنت پزشکی چیزهای کوچک miot تلفیقی از فناوری تله مدیسین و سلامت سلامت است.

 

کاربرد اینترنت اشیا در بیمارستان

آنچه در خصوص کاربرد اینترنت اشیا در بیمارستان می توان توضیح داد ارتباط برقرار کردن تصویری می باشد.

که میتواند در جراحی و یا آموزش پزشکی کمک شایانی به شما بکند، توصیه میشود برای یادگیری هرچه بهتر و استفاده بیشتر در خصوص کاربرد اینترنت اشیا در بیمارستان با مشاوران مجرب تیم ما تماس حاصل نمایید. 

 

سخن آخر

در نهایت امیدواریم که با مطالعه این مقاله با کاربرد های اینترنت در حوزه پزشکی و عرصه های مختلف آن مانند مهندسی پزشکی، اینترنت اشیا، و حوزه سلامت اطلاعات خوب و جامعی را در این زمینه بدست آورده باشید.

مقالات مرتبط

جدیدترین مقالات

دامنه چیست وچه خاصیتی دارد

دامنه چیست وچه خاصیتی دارد

برای اینکه خیلی ساده متوجه موضوع دامنه چیست بشوید ، مثالی رو می زنیم یکی از وب سایت های غول ایران به اسم دیجی کالاست

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.