مدیر سایت کیست و چه کار هایی میتواند انجام دهد؟ | همراه با وظایف آن

مدیر سایت کیست و چه کار هایی میتواند انجام دهد؟ | همراه با وظایف آن

وقتی شما یک سایت ساختید و تصمیم به کسب درآمد است از سایت خود داشتید انتخاب یک مدیر سایت قابل اعتماد می تواند شما را سریعتر به اهداف کسب درآمد بیشتر برساند.شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که مدیر سایت کیست و چه وظایفی دارد. ما در این مقاله این موضوع را به شما توضیح میدهیم و شما را بیشتر با شغل ادمین سایت و درامد ادمین سایت آشنا می کنیم.

اگر می خواهید به یک ادمین سایت موفق تبدیل شوید و از این را کسب درآمد کنید می توانید در کلاسهای صفر تا صد دوره طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید. صفر تا صد ساخت و مدیریت سایت به شما آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای به شما اعطا می گردد.

مدیر سایت کیست

زمانی که یک سایت ساخته می‌شود و مسئولیت نگهداری و اداره سایت و ارائه راه های توسعه برای بهبود کسب درآمد از سایت بر عهده مدیر سایت می باشد.

در پاسخ به سوال مدیر سایت کیست باید گفت به وب مسترها بتوانند امور یک سایت را مدیریت کرده و بر کارکرد صحیح وب سایت نظارت داشته باشد ادمین سایت یا مدیر سایت گفته می شود.

سوالی که با همین جمله ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که مدیریت سایت چیست ؟ در واقع ادمین سایت باید بتواند کلیه اموری که در وبسایت رخ می‌دهد را آنالیز و بررسی کرده و برای رفع ایرادات صورت گرفته و بهبود و توسعه امور سایت بهترین راهکارها را ارائه دهد.

برای مدیریت سایت ادمین باید اطلاعات جامعی در زمینه کد نویسی و اصول مدیریتی،طراحی گرافیکی و آنالیز وب سایت و اصول سئو داشته باشد. مدیر وب سایت می‌تواند بر تمام بخش های مختلف سایت نظارت داشته و آن را آنالیز کند.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

مدیر سایت کیست
مدیر سایت کیست

ادمین کیست

پاسخ به سوال ادمین کیست باید گفت کلمه ادمین admin در انگلیسی به معنی مدیر می باشد. به طور کلی کسی که ادمین می‌شود می‌تواند مدیریت یک گروه کانال صفحه و یا سایت را بر عهده بگیرد. برای آنکه مدیریت وبسایت به ادمین داده شود باید آشنایی با بخش های مختلف وب سایت داشته باشد.

طورکلی ادمین باید توانایی مدیریت یک صفحه در شبکه اجتماعی و یا یک وب سایت را داشته باشد که ادمین هر بخش باید دانش کافی در زمینه های مختلف به خصوص زمینه تخصصی آن حوزه داشته باشد. ادمین سایت باید علاوه بر آن که در زمینه ساخت و طراحی و سئو سایت تخصص داشته باشد باید در تولید محتوا و ابزارهای گرافیکی و طراحی تصاویر ویدیویی نیز دستی بر آتش داشته باشد.

وظایف مدیر سایت

یکی از سوالاتی که کارآموزان دوره های طراحی سایت از ما می پرسند این است که چگونه ادمین سایت شویم و درآمد زیاد داشته باشیم؟ مدیر سایت چه وظایفی دارد و وظایف اصلی مدیر وب سایت چیست.

در پاسخ به سوال وظایف اصلی مدیر وبسایت چیست باید گفت با توجه به سایت مورد نظر و گستردگی آن وظایف مدیر سایت متغیر خواهد بود. (مطالعه بیشتر: وب سایت چیست )

برای مثال مدیر وبسایت گسترده که از تیم طراحی،تولید محتوا،تیم سئو و تیم ساخت سایت و تیم بازاریابی و… شده است وظایف مختلفی با ادمین یک سایت کوچک دارد.

وظیفه اصلی مدیر وب سایت ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف سازنده و توسعه دهنده سایت می باشد. هر بخش از تیم توسعه دهنده سایت باید در جهت اهداف تعیین شده حرکت کنند و اولویت امور خود را در جهت دستیابی به اهداف سایت قرار دهند.

ادمین سایت به عنوان مسئول ارشد وب سایت می باشد که باید به صورت کلی بر امور انجام گرفته نظارت داشته و در صورتی که ایرادی در بخشی وجود داشت آن را برطرف کنند.

مدیر سایت باید در کارهای طراحی و کد نویسی سایت وزارت داشته و از درست انجام شدن کار در بخش تولید محتوا،و بخش طراحی و گرافیک و… مطمئن شود. گر در شرح وظایف ادمین سایت آمده او مسئول سایت است و در صورت هرگونه ایراد ای در بخش های مختلف او باید پاسخگو باشد.

به همین دلیل مدیریت سایت باید با سخت گیری زیادی انجام شود و به صورت ریز بینانه برای بخش های مختلف توسعه دهنده سایت نظارت صورت گیرد.

در ادامه وظایف ادمین سایت را با هم بررسی می کنیم و در صورتی که شما شغل ادمین سایت را برای خود انتخاب کرده اید به شما در قالب یک نیست شرح وظایف ادمین سایت را توضیح می دهیم.

اگر می خواهید خودتان یک سایت ایمن برای فروش اینترنتی راه اندازی کنید می توانید با آموزش آنلاین طراحی سایت در آموزشگاه آریا تهران به این هدف دست یابید و در مدت زمان کوتاهی یک سایت فروشگاهی امن برای خود طراحی کنید.

وظایف مدیر سایت
وظایف مدیر سایت

مدیریت تیم تولید محتوا

هر وب سایتی بعد از راه اندازی نیازمند به محتوای مناسبی است. در واقع تولید محتوای مناسب جزء کلیدی‌ترین کارهای هر وب سایتی است که می‌تواند بر تعداد بازدید و رتبه بندی سایت اثر بسزایی بگذارد. بنابراین تیم تولید محتوا باید با نحوه‌ی صحیح تولید محتوا به طور کامل آشنا باشند. در این میان وظیفه‌ی یک ادمین سایت کنترل محتویات تولید شده و آموزش دادن نحوه‌ی درست تولید و انتشار محتوا است.

آنالیز بازدید کنندگان سایت

یک مدیر سایت (وبمستر) باید روزانه آمار دقیقی از بازدیدکنندگان سایت داشته باشد و با ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس رفتار کاربران را رصد کند. با کمک این ابزار با علایق و روحیات بازدیدکنندگان آشنا شود و به کمک آنها وب سایت را بهبود ببخشد.

برای دریافت اطلاعات آماری سایت خود، از مقاله‌ی ابزار‌های آنلاین برای آمار بازدید سایت استفاده نمایید.

افزایش ترافیک سایت

شما به عنوان ادمین وب سایت باید با راهکارهای مناسب هر روز بر آمار ورودی سایت، بیفزایید. همچنین باید تلاش کنید هر کاربر را به یک مشتری برای سایت تبدیل کنید. با رصد رفتار آنها و رفع نقایص سایت برای دائمی شدن بازدید هر کاربر بکوشید. بررسی صفحات پر بازدید و همچنین صفحات با بازدید کم و برنامه ریزی برای بهبود آنها نیز مؤثر خواهد بود.

مدیریت تیم تولید محتوا از وظایف مدیر سایت

دست ساخت سایت باید محتوای مناسب و یونیک در آن قرار گیرد که معمولاً برای تولید محتوا تیم متخصصی استخدام می‌شود.چه محتوا به صورت تخصصی تر تولید شود تعداد بازدیدکنندگان سایت بالا رفته و همین امر می تواند رتبه سایت شما را ارتقا دهد. تیم تولید محتوا باید بر اصول سئو آشنایی داشته و محتوای منحصر به فرد تولید کند. تیم تولید محتوا از وظایف ادمین سایت می باشد که مدیر سایت باید به صورت موشکافانه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد زیرا می تواند در رتبه بندی سایت نقش بسیار مهمی داشته باشد.

آنالیز کاربران سایت از وظایف مدیر سایت

مدیریت سایت باید از پنل مدیریت وبسایت آمار دقیقی از بازدیدکنندگان سایت داشته باشد و باید بتواند با استفاده از ابزارهای آنالیز مانند گوگل آنالیتیکس رفتار کاربران را مورد بررسی قرار دهد. نمی دانید پنل مدیریت وب سایت کجاست و این سوال برای شما هم مطرح شده که چگونه به قسمت مدیریت سایت وارد شویم حتماً مقاله پیشخوان وردپرس ما را بخوانید.

افزایش ترافیک سایت از وظایف مدیر سایت

از ویژگی های یک مدیر سایت موفق می‌توان به ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش بازدید سایت و کاربران اشاره کرد. مدیر سایت باید بتواند با بهره گیری از استراتژی های بازاریابی دیجیتال و روانشناسی کاربران بیشتری را به سایت هدایت کند و با آنان نیز رفتار آنها در وب سایت در جهت رفع ایرادات موجود در صفحات پر بازدید ترافیک سایت را افزایش دهد.

همانطور که در بخش ادمین سایت کیست توضیح دادیم مدیریت سایت باید وزارت کافی بر صفحات مختلف سایت داشته باشد و با ارائه راهکارهای هوشمندانه کاربران را به صفحات هدف هدایت کند.

راه هایی که میتوان برای افزایش ترافیک بازدید سایت اشاره کرد می توان موارد زیر را برشمرد:

  • بهره گیری از شبکه های اجتماعی
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از بک لینک های موثر در سایت های دیگر
  • توجه به ظاهر کاربرپسند سایت

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه سفارش طراحی سایت ما شوید.

برقراری ارتباط با کاربران از وظایف مدیر سایت

مدیر سایت باید افزایش تعامل با استفاده از بهره گیری از اصول روانشناسی و اصول بازاریابی اطلاعات کاربران را در همان ابتدای ورود به سایت دریافت کند تا بتواند از آنها برای تبدیل به مشتری واقعی استفاده کند. ارسال اطلاعات خبری از وب سایت تان به کاربران می توانید آنها را به بازدید مجدد از وبسایت آن ترغیب کنید که همین امر می تواند سایت شما را در رتبه‌های برتر گوگل نمایش دهد.

پشتیبان گیری از سایت از وظایف مدیر سایت

از ویژگی های یک مدیر وبسایت موفق می توان به متعهد بودن آن اشاره کرد. ادمین ساعت باید تمام احتمالات را بررسی کرده و برای پیشگیری از خطر هک شدن و یا ایجاد ایرادات کلی در سایت در بازه های زمانی مشخص به صورت مستمر از وب سایت بک آپ تهیه کنند. حالت اگر مشکلی در بخشی از سایت ایجاد شد مدیریت سایت شما میتواند خیلی راحت از نسخه پشتیبان استفاده کرده و مشکل را برطرف نماید. موارد امنیتی نیاز به ادمین سایت را دوچندان می کند و به همین دلیل است که شغل ادمین سایت در چندین سال اخیر بسیار پرتقاضا بوده و همه به دنبال استخدام ادمین سایت هستند.

بررسی وضعیت هاست و سرور از وظایف مدیر سایت

برای پیشگیری از مشکلات ایجاد شده در سرور و هاست مدیر وبسایت باید پیگیری‌های لازم را در صورت بروز اشکال در هاست انجام دهد و سایت را به صورت مداوم از نظر up time بودن مورد بررسی قرار دهد.

بررسی مستمر طرح گرافیکی سایت از وظایف مدیر سایت

ادمین سایت باید بر تیم گرافیک رت کافی داشته باشند و مطمئن باشد که محتوایی که از این تیم تولید می‌شود مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. برای تولید محتوای گرافیکی باید ایده های بزرگی مطرح شود تا بتواند نظر کاربران را جلب کند و موجب فروش بیشتر سایت گردد.

نگهداری اطلاعات محرمانه سایت از وظایف ادمین سایت

آن که اطلاعات کاربران و تیم های مختلف برای توسعه سایت در اختیار سودجویان قرار گیرد حفظ امنیت سایت با نگهداری این اطلاعات محرمانه از دیگر وظایف ادمین سایت می باشد. پس می توان گفت در پاسخ به سوال وظایف اصلی مدیر وب سایت چیست ادمین سایت باید اصول امنیتی را به صورت کامل رعایت کند و روز به روز برای بهبود امنیت سایت خود را آپدیت کرده و از جدید ترین روش ها برای امنیت سایت استفاده کنند.

توسعه سایت از وظایف ادمین سایت

حالا که می دانید مدیر سایت چه وظایفی دارد باید این را هم بگوییم وظیفه مدیر سایت تنها ساخت و برقراری امنیت سایت نیست بلکه باید روز به روز برای توسعه سایت امکانات جدیدی به آن اضافه کند و به فکر راهکارهایی برای توسعه سایت باشد.

ویژگی های یک مدیر وب سایت

مقاله شما آشنایی با شغل مدیر وب سایت پیدا کرده اید اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ویژگی های یک مدیر وبسایت موفق چیست و چگونه می توان یک مدیر وبسایت موفق شد.

برای آنکه بتوانید نیاز به ادمین سایت را در سطح بالایی قرار دهید و کاری انجام دهید که همه به فکر استخدام ادمین سایت بیفتند باید ویژگی‌هایی داشته باشید تا همه برای استخدام شما راغب باشند. ویژگی هاست که شما را از سایر مدیران وبسایت متمایز می کند و می تواند حقوق ادمین سایت را به همان میزان که در ذهنتان است تعریف کند. در این قسمت از مقاله می خواهیم ویژگی های یک مدیر سایت موفق را با هم بررسی کنیم و به شما بگوییم با تقویت این ویژگی ها می توانید درآمد اجاره سایت را خودتان تعیین کنید.

ویژگی های یک مدیر وب سایت
ویژگی های یک مدیر وب سایت
  • خلاق و با انگیزه

مدیر وب سایت باید به اعضای تیم انگیزه دهد تا بتواند یک تیم فعال و خلاق داشته باشد. در واقع آنچه در شرح وظایف ادمین سایت همیشه مطرح است با انگیزه بودن می باشد زیرا این انگیزه مدیر است که به تیم القا شده و تیم را پویا و فعال میکند.

  • علاقه مند به کسب درآمد اینترنتی

ادمین سایت باید به اصول کسب و کار اینترنتی مسلط باشد و به کسب در آمد در بستر اینترنت علاقه‌مند باشد تا بتوانند کار خود را در جنبه های مختلف گسترش داده و موجب کسب درآمد بیشتر در بستر اینترنت شود. یکی از راه هایی که میتوان از سایت کسب درآمد کرد نصب افزونه ووکامس در سایت و تبدیل آن به یک فروشگاه اینترنتی است. اگر نمیدانید ووکامرس چیست و چه قابلیت هایی که میتواند به سایت تان اضافه کند مقاله افزونه ووکامرس چیست را مطالعه کنید.

  • قدرت مدیریت

ادمین سایت باید توانایی مدیریت تیم‌های مختلفی را که در سطح پایین تر به انجام وظایف خود مشغول هستند را داشته باشد و بتواند امور آنها را بررسی و آنالیز کند. در واقع از ویژگی های یک مدیر وب سایت قدرت مدیریت قوی می باشد.

  • آشنایی با کار تیم های مختلف تولید محتوا،طراحی گرافیک،سئو،طراحی سایت

ویژگی های یک مدیر سایت موفق می توان به آشنایی با کار تیم های مختلفی که در سطح پایین تر از وظایف خود را انجام می دهند اشاره کرد. یک مدیر سایت موفق باید بتواند بر عبور انجام گرفته در بخش‌های مختلف وزارت کافی داشته باشد و در صورتی که خطایی در بخشی انجام شده باشد متوجه آن شده و برای رفع آن اقدام کند.

حقوق ادمین سایت

اینجا یک مقاله آشنایی با شغل ادمین سایت به طور کافی انجام شده است. همانطور که می دانید نیاز به ادمین سایت در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و همه به دنبال استخدام ادمین سایت برای پیشرفت کسب و کار خود هستند. در اینجا مطرح می‌شود این است که حقوق ادمین سایت چقدر است؟

حقوق ادمین سایت

همانطور که میدانید حقوق مدیر سایت کاملاً به میزان مهارت و تخصص او بستگی دارد. همچنین عامل دیگری که تعیین کننده درآمد ادمین سایت است گستردگی وبسایت می باشد. هرچه یک وبسایت بزرگ تر باشد و اسیم های مختلفی برای توسعه آن بهره گرفته شود درآمد ادمین سایت بیشتر می‌شود.

اگر در ابتدای راه شغل ادمین سایت هستید نباید انتظار داشته باشید که حقوق مدیریت سایت برای شما عدد خیلی زیادی توانید آنچه را که در بخش وظایف مدیر سایت مطرح کردیم را در خود تقویت کنید میتوانید حقوق ادمیر سایت را خودتان تعیین کنید و درآمد بالایی از این شغل داشته باشید.

طور کلی درامد وبستر بر اساس مانی که در آن مشغول به کار است تعیین می‌شود و می‌توان گفت درآمد وبمستر در سازمانهای دولتی مطابق با قوانین دولت و وزارت کار بوده و درآمد وبمستر در شرکتهای خصوصی بر اساس قوانین آن شرکت تعیین می شود. برای حقوق مدیر سایت نمی توان عدد معینی تعیین کرد زیرا همه چی بستگی به تخصص و تجربه و مهارت او دارد.

مقالت مرتبط:

نصب درگاه پرداخت در وردپرس

افزونه زرین پال برای ووکامرس

فروش اینترنتی

منبع

جدیدترین مقالات

آموزش طراحی سایت

آموزش صفر تا صد طراحی سایت، به همراه فیلم آموزش رایگان طراحی سایت در ادامه این مطلب برای شما درج شده است. همچنین در صورت

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.