بهترین ویرایشگر های HTML چیست و چه کاربردی دارد به همراه مزایا و معایب آن

بهترین ویرایشگر های HTML چیست و چه کاربردی دارد به همراه مزایا و معایب آن

به منظور اجرای کدهای HTML نیاز به یک ویرایشگر HTML می باشد و تا کنون ویرایشگر های HTML زیادی توسط شرکت های مختلف ارائه گردیده. البته بدین منظور از یک ویرایشگر ساده متن نظیر Notepad نیز می توان استفاده نمود.

در گذشته برای طراحی صفحات وب از ویرایشگر هایی نظیر Notepad استفاده می کردند به همین دلیل زمان زیادی صرف تایپ کدهای HTML بصورت دستی می نمودند.

ولی با گذشت زمان ویرایشگر های جدیدی به منظور طراحی صفحات وب ایجاد شد که به کمک آن ها طراحی صفحات وب بسیار آسان گردید.در این مقاله قصد داریم برترین ویرایشگر های HTML را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

تاریخچه زبان HTML

زبان html برای انتقال اطلاعات از روش رمزنگاری شده در دنیای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی توسط تیم برنرز-لی (Sir Timothy John Berners-Lee) منتشر شد که باعث اختراع شبکه جهانی وب گردید. HTML با گذشت زمان تغییرات بسیاری در شیوه های کد نویسی پیدا کرده است که نسخه های زیادی از آن را معرفی شده است.

نسخه های زبان HTML

  • HTML1

اولین نسخهHTML می باشد که در سال ۱۹۹۱ به بازار معرفی شد و  دارای ۱۸ برچسب است. عملکرد آن بصورت نوشتاری و ارائه مطالب بسیار محدود می باشد.

  • HTML 2

این نسخه به عنوان دومین نسخه HTML در سال ۱۹۹۵ روانه بازار شد که علاوه بر پشتیبانی از ویژگی های نسخه قبلی خود از ویژگی های جدیدی نیز برخوددار می باشد.

  • HTML 3.2

این نسخه همراه با CSS در سال ۱۹۹۷ در بازار معرفی شد، که باعث ایجاد انقلاب در دنیای HTML گردید.

  • HTML 4.01

این نسخه توسط W3C در سال ۱۹۹۹ به طور رسمی معرفی شد تا عیب های نسخه های قبلی خود را بر طرف کند. این نسخه دارای ویژگی هایی همچون تنظیمات بیشتر برای مالتی مدیا، امکاناتی برای بهتر اجرا کردن CSS، جای دادن زبان های اسکریپتی و استفاده از جداول می باشد.

  • XHTML

XHTML به عنوان زبان جداگانه ای در سال ۲۰۰۰ معرفی شد که نسبت به نسخه های قبلی خود تفاوت های قابل توجهی دارد. به دلیل کد نویسی سخت این نسخه باعث شد که توجه برنامه نویسان به نسخه آخر و جدید HTML جلب شود.

  • HTML5

HTML5 در سال ۲۰۱۴ به عنوان آخرین و جدید ترین نسخه html به کاربران و برنامه نویسان معرفی شد. به دلیل داشتن عناصر و ویژگی های جذاب و باورنکردنی در خود، روز به روز در حال پیشرفت می باشد.

 

کاربرد های HTML

برنامه نویس تحت وب، برای ساخت صفحه وب و قرار دادن عناصر و اجزاء در آن از زبان HTML استفاده می کند. زبان برنامه نویسیhtml علاوه بر کاربرد گفته شده دارای کاربرد های دیگری نیز می باشد.

  • ایجاد و توسعه صفحات وب
  • تاثیرگذاری بر سئو سایت
  • استفاده در توسعه بازی

معرفی ویرایشگر های HTML

ویرایشگر Kompozer ،HTML

Kompozer یکی از ویرایشگر های HTML می باشد که بصورت رایگان قابل استفاده می باشد و برای انواع سیستم عامل های Mac، Windows و Linux کاربردی می باشد.

هدف از طراحی ویرایشگر Kompozer کد نویسی به شکل استاندارد و تمیز در صفحه می باشد.

 ویرایشگر iWeb ،HTML

یکی دیگر از ویرایشگر های HTML برنامه iWeb می باشد که توسط شرکت اپل (Apple) ارائه گردیده است.

از مهم ترین ویژگی های iWeb می توان به سادگی و سرعت طراحی صفحات اشاره کرد.

قابلیت درگ اند دراپ (Drag and Drop) به طراحان این امکان را می دهد تا با کمترین دانش HTML قادر به طراحی صفحات وب باچند کلیک ساده باشند. همچنین ویرایشگر iWeb به شما اجازه مدیریت چندین سایت را می دهد.

 ویرایشگر Abobe Dreamweaver ،HTML

معروف ترین ویرایشگر حرفه ای HTML، برنامه Dreamweaver می باشد.

دریم ویور دارای ۲ محیط شماتیک و کدنویسی می باشد و شما هم بصورت شماتیک و هم بصورت کد نویسی می توانید صفحات وب را طراحی نمایید، همچنی شما می توانید در هر دو محیط کد نویسی و شماتیک بصورت همزمان صفحات خو را طراحی نماید.

تا کنون افزونه های زیادی برای این نرم افزار ارائه گردید است.

ویرایشگر دریم ویور بر روی هر دو سیستم عامل ویندوز و مک قابل اجرا می باشد.

اگر علاقه مند به یادگیری دریم ویور هستید پیشنهاد می کنم در ” دوره آموزش Dreamweaver به همراه HTML و CSS” شرکت نمایید.

ویرایشگر Microsoft Expression Web ،HTML

برنامه Expression Web ویرایشگر HTML تولید شرکت مایکروسافت می باشد و با تمام استاندار های طراحی وب سازگاری کامل دارد.

این نرم افزار همچنین دارای امکاناتی برای طراحی سایت به شکل بهینه برای موتور های جست و جو می باشد.

ویرایشگر Expression Web همچنین قابلیت کد زنی css قوی دارد که کار نوشتن css را برای شما بسیار ساده می سازد.

ورایشگر Notepad++ ،HTML

ویرایشگر ++Notepad یک برنامه رایگان، کم حجم و پر طرفدار در بین ویرایشگر های HTML می باشد.
این برنامه شامل مواردی مانند شماره خط، کدگذاری رنگ، هینت و سایر ابزارهای مفید است که برنامه استاندارد Notepad فاقد آن ها می باشد.

این افزونه ها انتخاب ایده آلی برای طراحان وب و بهبود ظاهر سایت است.

ویرایشگر ++Notepad در واقع نسخه پیشرفته برنامه Notepad می باشد و تنها بر روی ویندوز قابل استفاده می باشد.

 ویرایشگر Eclipse ،HTML

وبرایشگر Eclipse نسبت به سایر ویرایشگر های متن HTML پیچیده تر بوده و امکانات بیشتری در اختیار طراحان قرار می دهد و مناسب افرادی است که از برنامه های مختلف استفاده می کنند و نیازمند پلاگین های مختلف می باشند زیرا این ویرایشگر به شما جازه نصب پلاگین های مختلف را می دهد.
اگه در حال طراحی برنامه های کاربردی پیچیده ای هستید، Eclipse دارای ویژگی های بسیاری است و می تواند به ساخت راحت تر اپلیکیشن های شما کمک بزرگی نماید.

آموزش HTML و CSS

آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران سال هاست همراه با برترین اساتید در حوزه طراحی سایت میزبان برگزاری دوره های طراحی سایت می باشد.

منبع

جدیدترین مقالات

دوره آموزشی کورل دراو CorelDraw

دوره آموزشی کورل دراو CorelDraw

دوره آموزش کورل دراو CorelDraw شما با شرکت در دوره آموزش کورل دراو CorelDraw در کمتر از  دو ماه بصورت فشرده و بازارکاری با تمام

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.