زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی دارد؟

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت چیست؟

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی دارد ؟ زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JavaScript) یا به اختصار JS یکی از زبانهای برنامه نویسی برای طراحی سایت می باشد.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به کمک زبان‌های html و php باعث تکمیل شدن روند ux و ui سایت شما می شوند.

این زبان برنامه نویسی بیشتر برای طراحی صفحات گرافیکی و اکشن های مختلف در سایت استفاده می شود البته امروزه با وجود این گونه های متعددی برای این نرم افزار می توان از آن در ساخت سایت های پویا نیز استفاده کرد.

همچنین از جاوا اسکریپت برای استفاده از آن در رشته رباتیک نیز استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی جاوااسکریپ نمونه است؟

باید بدانیم که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی و در عین حال بسیار قدرتمند می باشد که با که با این موضوع توانسته است بازار خیلی خوبی را برای کسب درامد چه در ایران و چه در خارج ایجاد نماید.

از کارایی های زبان جاوا اسکریپت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تایمر هایی که شماره معکوس دارند با جاوا ساخته شده است.

بسیاری از اکشن ها اسلایدرها منو های پاپ باک, پاپ ها و موارد این چنینی با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ساخته شده اند.

این زبان برنامه نویسی قدرتمند می‌تواند هم به صورت ساخت یافته یعنی همان برنامه نویسی روی این و هم به صورت شی گرا مورد استفاده قرار بگیرد.

شما میتوانید با اضافه کردن متدهای مختلف به این زبان از نظم و هماهنگی بالایی در کارایی استفاده از آن بسیار پیشرفت کنید.

زبان جاوا اسکریپت را شخصی به نام برند آن هیچ ساخته و در ابتدا نام آن را موچا ها قرار داد که بعدها به نام جاوا اسکریپت تغییر پیدا کرد.

به دلیل محبوبیت هایی که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کسب کرد توانست فریم ورک های بسیار قدرتمندی را برای خود ایجاد نماید از جمله معروف ترین فریم  ورک های زبان نویسی جاوا اسکریپت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آنگولار J’s  که توسط گوگل ساخته شده

جی کوئری، ماد جی اس، ری اکت ، ویو جی تی اشاره کرد.

اگر بخواهم زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به یک زبان برنامه نویسی دیگر تشبیه کنم می توانم آن را به زبان برنامه نویسی c از لحاظ دستورات زبان برنامه نویسی پایتون از لحاظ سادگی اشاره کنم.

شما می توانید از توابع ای پیش فرض و همچنین ساخت توابع جدید امکانات جدیدی را به این زبان برنامه نویسی قدرتمند اضافه نمایید.

مزایا و معایب جاوا اسکریپت؟

تنها بدی و معضل اصلی جاوااسکریپت کند شدن سایت شما در صورت استفاده زیاد از آن می باشد همچنین باید بدانید که دیبا کردن این زبان برنامه نویسی بسیار مشکل است.

این زبان برای مرورگر اجرا می‌شود اما اگر شما از بین برد های آن استفاده نمایید می توانید برای سرور ها نیز برنامه ریزی و برنامه نویسی کنید.

نتایج زنده ایجاد و ساخت رفتار برای صفحات وب اشاره کرد همچنین می توان از کتابخانه های آن برای استفاده هرچه بهتر از برنامه نویسی نیز بهره برد.

بازار کار زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نیز بسیار مناسب است.

همچنین سالگی یادگیری آن باعث می شود که مخاطبان زیادی را برای خود ایجاد نمایند.

شما می توانید به راحتی تنها با یادگیری جاوا اسکریپت و ‏html و همچنین css اقدام به ساخت سایت های و قالب های زیبا و با امکانات بسیار بالا باشید.

جدیدترین مقالات

سئو چیست و چه کار هایی انجام میدهد؟ | برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چقدر زمان لازم است؟

سئو چیست و چه کار هایی انجام میدهد؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام

آموزش طراحی سایت

پکیج آموزش طراحی سایت

Gihosoft Free Video Cutter یک برش ۱۰۰٪ رایگان و آسان برای MP4 است. با استفاده از این برنامه می توانید کلیپی را از یک ویدیوی

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.