طراحی وب چیست و چه کاربردی دارد به همراه مزایا و معایب آن

طراحی وب چیست و چه کاربردی دارد به همراه مزایا و معایب آن | درآمد طراحی وب

با پیشرفت تکنولوژی  و کار های سنتی جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی داده‌اند و بازار فعالیت‌های اصناف مختلف رنگ و بوی دیگری گرفته است. طراحی وب سایت یکی از کارهایی است که سبب رونق کسب و کارها شده است و امروز همه به دنبال طراحی صفحات وب برای بهبود کسب و کارشان هستند.

از پرتکرار ترین سوالاتی که در گوگل سرچ می شود این است که چگونه طراح سایت شویم و چگونه وب سایت طراحی کنیم. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به سوال طراحی وب چیست پاسخ کامل دهیم و صفر تا صد رشته طراحی وب سایت را مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله به صورت کامل معرفی شغل طراحی وب سایت را خواهیم داشت و شما را به طور کامل با درآمد طراحی وب در ایران و خارج از کشور آشنا می کنیم.

اگر میخواهید در مدت زمان کوتاهی به بهترین طراح وب سایت در تهران تبدیل شوید می توانید در دوره های آموزش طراحی سایت آریا تهران شرکت کنید تا در مدت زمان کوتاهی با دریافت مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

طراحی وب چیست

علاقه مندان به یادگیری طراحی صفحات وب در آموزشگاه آریا تهران سوالاتی از این قبیل از ما می‌پرسند که طراحی صفحات وب چیست؟ رشته طراحی وب چیست؟بازار کار طراحی سایت در ایران و خارج از کشور به چه صورت است؟

برای تعریف طراحی سایت یا وب دیزاین web design به زبان ساده باید بگوییم که طراحی وب سایت فرایندی است که شما با بهره گیری از برنامه نویسی صفحات وب،تولید محتوای یونیک و طراحی گرافیکی صفحات و رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت میتوانید بهترین صفحه را به مشتری ارائه دهید.

به بیان دیگر طراحی وب سایت به معنی طراحی لایه لایه صفحات سایت و بهینه سازی و دیزاین دوباره آن بستر اینترنت می باشد که یا این کار توسط تیم حرفه ای طراحی سایت در شرکت طراحی سایت انجام میشود و یا به صورت فریلنسری توسط یک طراح وب انجام میشود.

طراحی وب چیست

تاریخچه طراحی وب سایت

برای درک بهتر و پاسخگویی سریعتر به سوال طراحی وب چیست بهتر است با تاریخچه طراحی سایت آشنا شوید و بدانید که این موضوع چگونه به سرعت در سراسر جهان مطرح شد و در زمان کوتاهی توانست جای کسب و کارهای سنتی را بگیرد.

برای شما هم جالب باشد که به طور کلی میلیون ها سایت در بستر اینترنت وجود دارند که قدیمی ترین آنها بیشتر از ۲۸ سال قدمت ندارد این یعنی تاریخچه طراحی سایت تنها به ۲۸ سال گذشته برمی‌گردد و این موضوع توانست در این مدت زمان کوتاه جایگاه ویژه‌ای در عرصه رقابت کسب و کارها کسب کند.

اگر اولین وب سایتی که در بستر اینترنت فعالیت خود را آغاز کرد را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که طراحی ساده و ابتدایی دارد اما همین وبسایت در زمان خود به عنوان یک شاهکار رونمایی شد. در آن زمان هیچ گونه طراحی گرافیکی و رنگ بندی مناسبی در وبسایت به کار نرفته بود اما اولین نمونه طراحی سایت موثرترین گام برای ترقی کسب و کارها بود.

سال ۱۹۸۹ که به دوران تاریک طراحی وب مشهور است صفحات به صورت کلی طی تاریک و سیاه بودند و تنها بر روی آن ها چند پیکسل تک رنگ وجود داشت که طراحی این وب سایت ها به کمک نماد ها انجام می گرفت. زبان نشانه گذاری html اولین زبانی بود که برای طراحی وب سایت از آن استفاده می شد و پس از آن ازcss و javascript برای زیباسازی طراحی صفحات وب استفاده می شد.

روی کار آمدن زبان های جاوا اسکریپت و سی اس اس سایت ها جذابیت بیشتری پیدا کردند و و از گرافیک بیشتری در آنها استفاده شد.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ما شوید.

رشته طراحی وب سایت چیست

رشته طراحی وب سایت رشته ای نیست که در دانشگاه ها به صورت آکادمیک به شما آموزش داده شود و شما بتوانید این رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در دانشگاه به صورت تخصصی این کار را یاد بگیرید می‌توانید رشته نرم افزار کامپیوتر را انتخاب کرده و در کارگاههای دانشگاه این درس را به صورت اختیاری بگذرانید.

رشته طراحی وب سایت به صورت کاملاً تخصصی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای آموزش داده می شود و شما می توانید جزئیات این رشته را با یادگیری زبان های html,css,Js,react,…یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای و بین المللی وارد بازار کار شوید و پروژه های طراحی وب سایت را قبول کنید.

وب دیزاین چیست

زبان ساده می‌توان گفت طراحی سایت،طراحی وب سایت و وبلاگ دیزاین یا web design به کلیه مراحلی که برای ساخت و طراحی سایت در بستر اینترنت انجام می شود گفته می شود. برای طراحی سایت یا وب دیزاین باید علاوه بر خلاقیت و نوآوری باید به صورت مداوم و پیوسته به دنبال یادگیری و آموزش باشید تا بتوانید خودتان را با جدیدترین دیزاین و طراحی روز در ذهن کاربران حک کنید.

مراحل طراحی سایت

برای اینکه شما بتوانید یک سایت را در بستر اینترنت بالا بیاورید و در نظر کاربران آن را جذاب نشان دهید لازم است که طراحی و ساخت و راه اندازی و بهینه سازی سایت را به صورت اصولی پیش ببرید. مراحل طراحی سایت به طور کلی شامل چهار مرحله اصلی می باشد که به ترتیب عبارتند از:

  • طراحی وایر فریم

در ابتدای کار ساخت سایت شما باید یک نمای کلی از سایت را به مشتری ارائه دهید که برای این کار باید المان ها و عناصر مختلفی که قصد دارید در سایت از آنها استفاده کنید را کنار هم بچینید و نمای کلی را به مشتری نشان دهید. در مرحله طراحی وایرفریم شما می توانید به اهداف مشترکی که مشتری قصد دارد به آنها دست یابد ، دست یابید و نیاز کلیه سایت را متوجه شوید و برای رفع نیاز به دنبال المانهای مناسب و جذاب گردید.

با شرکت در کلاس طراحی سایت در مدت کوتاهی اصول ساخت سایت را یاد گرفته و وارد بازار کار شوید.

  • طراحی گرافیکی وب سایت

در مرحله دوم از مراحل طراحی سایت شما باید با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی یک نمای گرافیکی جذاب و آنچه را که قصد پیاده سازی آن را دارید به صورت فلت به مشتری ارائه دهید. در طراحی گرافیکی وب سایت رنگ بندی های مورد نیاز و جایگاه  آلمان ها معین می گردد.

مراحل طراحی سایت
مراحل طراحی سایت چیست
  • کدنویسی و برنامه نویسی سایت

مرحله سوم از مراحل طراحی سایت مربوط به کدنویسی و برنامه نویسی سایت می‌شود که شما می‌توانید حتی بدون نیاز به زبان های برنامه نویسی با پلتفرم هایی مانند وردپرس و یا سایر فریم ورک ها سایت تان را طراحی کنید. بر اساس هزینه طراحی سایتی که از مشتری دریافت می‌کنید و نیازهایی که قرار است در سایت به آنها پاسخ داده شود میتوانید سی ام اس مورد نظر خود را انتخاب کنید که معمولاً cms وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت می باشد که هزینه مناسب تری برای مشتری خواهد داشت.

  • راه اندازی سایت

وقتی که طراحی سایت با موفقیت به اتمام برسد و از نظر مشتری هیچگونه ایرادی در آن وجود نداشته باشد و تمام نیازهایی که قرار است در آن پاسخ داده شود به بهترین نحو پردازش شده باشد رسیده که سایت را در هاست و دامنه مناسب راه اندازی کنید و در دسترس عموم مردم قرار دهید.

از دیگر خدماتی که آریا تهران به شما ارائه میدهد و میتوانید از آن برای بهبود کسب و کارتان نهایت بهره را ببرید شرکت در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ است. شما در این دوره اصول دیجیتال مارکتینگ را یاد میگیرید و میتوانید به سرعت از آن کسب درآمد کنید.

انواع طراحی سایت

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید که طراحی سایت چیست و می دانید که چگونه میتوان مراحل طراحی سایت را پیمود و بهترین طراحی سایت را انجام داد اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا همه سایت ها به یک روش طراحی و دیزاین می‌شوند؟ انواع مختلفی از طراحی سایت وجود دارد که کاربران و صاحبان پروژه بر اساس نیاز خود یکی از انواع طراحی سایت را انتخاب کرده و سایت شان را در همان قالب پیاده سازی می کنند. به طور کلی میتوان دو نوع سایت از انواع طراحی سایت را نام برد که قالب اکثریت سایتها بر این اساس می باشد.

  • سایت های استاتیک یا ایستا

سایت های ایستا یا استاتیک سایت هایی هستند که تنها بخش فرانت اند آنها طراحی می‌شود و در صورتی که قصد تغییر در محتوای سایت را داشته باشید باید از طراح سایت کمک بگیرید. (مطالعه بیشتر: طراح وب کیست )

به زبان ساده تر می توان گفت سایتهای ایستا یا استاتیک یکبار توسط طراح سایت ساخته می شوند و تا مدت ها محتوای آنها تغییری نخواهد کرد که معمولا این سایت ها برای مشتریانی که قصد دارند تا مدت ها و طالب یکسانی در سایت نمایش داده شود مناسب می باشد.

  • سایت های پویا یا داینامیک

طراحی سایت پویا یا داینامیک شامل بخش فرانت اند و به می‌شود و مطالبی که در این سایت‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند به صورت داینامیک و مداوم تغییر کند. طراحی سایت های پویا قابل توسعه می باشد و برنامه نویس وظیفه دارد پویاسازی سایت را به بهترین نحو انجام دهد و اسکریپتی را برای سایت قرار دهد که قابلیت داینامیک سازی آن آن وجود داشته باشد.

انواع طراحی سایت
انواع طراحی سایت کدامند

زبان های طراحی وب سایت

پاسخ به سوال چگونه طراح سایت شویم و چگونه وب سایت طراحی کنیم باید به شما بگویم که اگر می خواهید در این حوزه تخصص کافی داشته باشید باید زبان های طراحی وب سایت را به طور تخصصی یاد بگیرید و روز به روز به فکر آپدیت کردن اطلاعات خود باشید.

سوال های زیادی برای طراحی وب سایت وجود دارد که شما می‌توانید پرکاربردترین آنها را انتخاب کرده و به صورت تخصصی آموزش ببینید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی طراحی صفحات وب را به صورت حرفه ای انجام داده و وارد بازار کار شوید.

در معرفی شغل طراحی وب سایت توضیح دادیم بازار کار طراحی سایت برای کسانی که تخصص کافی داشته باشند بسیار مناسب می باشد و شما می توانید درآمد بسیار بالایی در این حوزه داشته باشید اما همه اینها بستگی به سابقه کاری و رزومه قوی دارد.

محبوب ترین و بهترین زبان های طراحی وب سایت عبارتند از:

  • Html
  • Css
  • JavaScript
  • jQuery

اگر به صورت تخصصی در رشته طراحی وب چسب تجربه کنید و طراحی صفحات وب را به صورت حرفه ای انجام دهید می توانید در دوره های آموزش طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید تا به صورت فشرده با انواع زبان های طراحی وب سایت آشنا شده و با کسب مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

شرکت سئو سایت آریا تهران به شما این تضمین را میدهد که در کمتر از ۶ ماه سایت شما را به صفحه اول گوگل میاورد و کسب و کار شما را بهبود میبخشد.

برنامه نویسی وب چیست

اگر بخواهیم به زبان ساده پاسخ سوال برنامه نویسی وب چیز را بدهیم باید بگوییم برنامه نویسی وب شامل دو بخش فرانت اند و بک اند می شود و کسانی که می خواهند به عنوان یک برنامه نویس وب مشغول به کار شوند باید در هر دو حوزه تخصص کافی داشته باشند و به عبارتی فول استک کار باشند.

به برنامه نویس وب به اصطلاح web developmentنیز گفته می شود که کار ساخت و طراحی سایت و پشتیبانی آنرا به صورت کامل صفر تا صد انجام میدهد.

تفاوت سایت وردپرسی با سایت کدنویسی شده در چیست؟

تفاوت سایت های وردپرسی یا همان cms های آماده با سایت هایی که به صورت سفارشی نوشته می شوند در آن است که :

دسته دوم توسط افراد متخصص کدنویسی شده اند.ولی سایت های وردپرسی در واقع مجموعه از کد های آماده هستند. همچنین سایت های وردپرسی بیشتر حالت وبلاگ دارند و بیشتر درباره نوشته ها میباشد.

اما در حالی که سایت های کدنویسی شده،دارای تنوع بیشتری هستند. سایت های دانلود فیلم،بازی های آنلاین،تماشای فیلم و ….. بیشتر به صورت سایت های کدنویسی شده،ساخته شده اند.

نکته ای که وجود دارد این است که اجزای سازنده هر دو نوع یکی است: زبان های HTML،CSS و JS با قرار گرفتن در کنار هم باعث بوجود آمدن صحفات اینترنت میشوند.

بازار کار طراحی سایت

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید طراحی وب چیست و با تاریخچه طراحی وب سایت آشنا شدید اما سوالی که مطرح می‌شود این است که بازار کار طراحی سایت در ایران و کشورهای خارجی چگونه است و آیا می توان با انتخاب شغل طراحی سایت درآمد مناسبی کسب کرد؟

خوشبختانه شغل طراحی وب سایت در ایران بستر مناسبی دارد و اگر طراح سایت بتواند تخصص های لازم را کسب کند و در حرفه خود حرفی برای گفتن داشته باشد می‌تواند بهترین درآمد را کسب کند.

طراحان صفحات وب سایت در ایران که به صورت تخصصی طراحی صفحات وب را انجام می دهند چندان زیاد نیست و راه برای کسانی که می‌خواهند در این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته باشند بسیار مناسب و قابل ترقی است.

بازار کار طراحی سایت در ایران داغ است و شما می توانید با یادگیری اصول طراحی سایت و داشتن رزومه کاری قوی درآمدی از ده میلیون به بالا داشته باشید.

بازار طراحی سایت در خارج از کشور نیز بسیار خوب است و شما می توانید بین ۷۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار درآمد داشته باشید. مهمترین چیزی که درآمد طراحی وب را تعیین می کند تخصص طراح سایت و تجربه و رزومه کاری او می‌باشد.

بازار کار طراحی سایت

درآمد طراحی وب

مهمترین سوالی که برای طراحان وب سایت مطرح می‌شود این است که درآمد طراحی وب چقدر است و آیا دستمزد طراحان وب در ایران مقدار ثابتی است یا قابل پیشرفت و ترقی است؟

درآمد طراحی وب به نوع پروژه های که از مشتری دریافت می کنید بستگی دارد.هرچه رزومه کاری طراح وب یا وب دیزاین ‌تر باشد پروژه‌های تخصصی تری دا به او می سپارند و درآمد او بیشتر خواهد شد.

باید بدانید طراح سایتی که به صورت فریلنسر کار می کند می تواند درآمد متغیر ای نسبت به طراح صفحات وبی که در یک شرکت استخدام است داشته باشد.

مهمترین فاکتوری که تعیین کننده درآمد طراحی وب است تخصص وب دیزاین و تجربه و سابقه کاری او می‌باشد. اگر می‌خواهید دستمزد بالایی در این زمینه داشته باشید بهتر است به دنبال تهیه رزومه قوی برای خود باشیم که برای این کار باید نمونه طراحی سایت قوی و داینامیک در در رزومه کاری تان داشته باشید.

منبع

جدیدترین مقالات

آموزش ویژوال بیسیک دات نت

برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک ساده تر از آن استه که فکرش را بکنید با استفاده از این زبان محبوب میتونید اپلیکیشن ویندوز، سایت

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.