افزونه ووکامرس چیست؟ و چه کار هایی میتواند انجام دهد ؟

افزونه ووکامرس چیست؟ و چه کار هایی میتواند انجام دهد ؟ | روش حذف ووکامرس چگونه است؟

ساخت سایت های فروشگاهی در دنیای امروز یکی از نیازهای بازار و کسب و کار فیزیکی میباشد که توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. برای ساخت سایت های فروشگاهی حتما نام ووکامرس به گوش شما خورده است. می‌خواهیم توضیح دهیم که افزونه ووکامرس چیست و چه ویژگی هایی دارد.

اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی نحوه ساخت سایت با وردپرس را یاد بگیرید و با مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید پیشنهاد می شود که در کلاس های آموزش وردپرس آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

ووکامرس چیست

از پرتکرار ترین سوالاتی که کارآموزان کلاسهای آموزش وردپرس از ما می‌پرسند این است که ووکامرس چیست یا فروشگاه ساز ووکامرس چیست.

به این سوال باید گفت که او کامرس یک افزونه فروشگاه ساز برای سایت های وردپرسی می باشد که به صورت رایگان طراحی و عرضه شده اند.

افزونه ووکامرس می تواند قابلیت های زیادی را در اختیار طراحان سایت قرار دهد تا با استفاده از این قابلیت ها امکاناتی را که در نظر دارند در اختیار کاربران خود قرار دهند.

ممکن است در پاسخ به سوال افزونه ووکامرس چیست عده‌ای به شما بگویند که ووکامرس یک سیستم فروشگاه ساز است در حالی که اینگونه نیست و شما تنها با نصب یک افزونه میتوانید از امکانات این فروشگاه ساز استفاده کنید.

اگر نمیدانید افزونه چیست و چه تفاوتی با سیستم مدیریت محتوا دارد حتماً مقاله افزونه چیست را مطالعه کنید. در این مقاله اطلاعات جامعی درباره کاربرد انواع افزونه و ویژگی های آن ارائه داده ایم.

افزونه رایگان ووکامرس به شما امکان فروش محصولات و ارائه خدمات تان در بستر وردپرس را می دهد.

ووکامرس چیست
ووکامرس چیست

کاربرد افزونه ووکامرس

کرک اشاره شد افزونه های ووکامرس برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی در سایت های وردپرسی استفاده می شوند.

از این افزونه فروشگاه ساز می توانید اطلاعات فروشگاه آنلاین خود را مدیریت کرده و محصولات خود را به صورت مجازی به فروش برسانید.

حاضر بیش از ۴۲ درصد فروشگاههای اینترنتی با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس ساخته شده اند این نشان می‌دهد که این افزونه در میان طراحان سایت بسیار پرطرفدار بوده و مورد استفاده تعداد زیادی قرار گرفته است.

از مهمترین کاربردهای افزونه حسابداری ووکامرس میتوان به استفاده از قابلیت های فروش محصولات بدون دانش برنامه نویسی اشاره کرد.

در ووکامرس قالب های متعددی ساخته شده که می توان بدون کد نویسی سایت فروشگاهی خود را متناسب با قالبی که در نظر دارید راه اندازی کنید. هیچگونه محدودیتی برای فروشگاه ساز ووکامرس شما وجود نخواهد داشت و می توانید خیلی راحت هر گونه قابلیتی را به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

کاربردهای ووکامرس

با کمک ووکامرس می‌توانید محصولات فیزیکی و دیجیتالی خود را بفروشید و به طور کامل مدیریت کنید. شما 100 درصد امکان کنترل تمام اطلاعات فروشگاه، پشتیبانی در حالت نسخه موبایل و… را خواهید داشت.

ووکامرس به گونه‌ای زیبا طراحی شده و کاربرپسند است که در حال حاضر 42 درصد از فروشگاه‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است. اما بهتر است قبل از هر چیزی دقیقا بدانید ووکامرس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

چرا باید از ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟

ووکامرس از سال 2011 میلادی توسط یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای ایجاد شد و روز به روز با پیشرفت‌هایی رو به رو شد که محبوبیت و شهرت خود را مدیون همین رشد صعودی است. همانند سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه ووکامرس نیز کاملا رایگان و متن باز است.
مهم‌تر از همه اینکه هر فرد مبتدی و حرفه‌ای می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی مطلوب و جذاب را در سطح عالی ایجاد کند و به هیچ گونه کدنویسی احتیاح نخواهد داشت.

مزایای افزونه ووکامرس چیست

یکی از سوالاتی که برای یادگیری ووکامرس پرسیده می شود این است که دلیل استفاده از افزونه ووکامرس چیست و مزایای استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس چیست؟

در مقاله افزونه چیست به آن اشاره کردیم شما با دست به هر افزونه می توانید قابلیت های زیادی را به سایت تان اضافه کنید. نصب یک افزونه می‌توانید بدون دانش برنامه نویسی قابلیت هایی را به سایت تان اضافه کنید که برای برنامه نویسی آن نیاز به هزاران خط کدنویسی خواهید داشت.

به این ترتیب در پاسخ به مزایای افزونه وردپرس چیست باید گفت که افزونه حسابداری وردپرس به شما امکان تبدیل یک سایت معمولی به سایت فروشگاهی را می دهد بدون آنکه یک خط کدنویسی کنید.

از دیگر مزایای افزونه وردپرس می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. به این ترتیب  می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از قابلیت‌های افزونه حسابداری کامل استفاده کنید و قابلیت‌های خرید محصولات را به سایتتان اضافه نمایید.

دیگر مزیت قالب ووکامرس این است که یک افزونه متن باز می باشد و شما می توانید هر گونه تغییراتی را در آن اعمال کنید و در اختیار دیگران نیز قرار دهید.

اگر قصد تغییر در افزونه متن باز ووکامرس را دارید باید تا حدودی با زبان برنامه نویسی php داشته باشید تا بتوانید این افزونه را توسعه دهید و قابلیت های زیادی را به فروشگاه اینترنتی تان اضافه کنید.

مزایای افزونه ووکامرس چیست
مزایای افزونه ووکامرس چیست

معایب ووکامرس چیست

  • از برخی از سرویس ها در ووکامرس سرویس پرداخت لازم است که پولی بپردازید.
  • اگر بخواهید سایت فروشگاهی خود را با بخش معمولی سایتتان یکسان کنید باید از روش های ویژه ای استفاده نمایید.
  • نحوه کار با افزونه ووکامرس ندانید و نصب ووکامرس برای شما به درستی انجام نشده باشد ممکن است دچار مشکل شوید.

ویژگی های افزونه ووکامرس

از مهم ترین ویژگی های افزونه ووکامرس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاربری ساده (هر فرد مبتدی و حرفه‌ای می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی مطلوب و جذاب را در سطح عالی ایجاد کند و به هیچ گونه کدنویسی احتیاح نخواهد داشت)
  • پشتیبانی از تعداد نامحدود محصول
  • امکان امتیاز دهی به محصولات
  • پشتیبانی از فروش انواع محصولات (مجازی/فیزیکی)
  • سفارشی سازی موقعیت و محیط فروشگاه
  • امکان اضافه نمودن سایر افزونه ها به منظور افزایش قابلیت های فروشگاه
  • از مهم ترین ویژگی های این افزونه محبوب پشتیبانی ۱۰۰% از نسخه موبایل می باشد.

بکی از راه هایی که میتوانید خیلی سریع وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران است. در انتهای این دوره به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا میشود و میتوانید با همین مدرک جذب بازار کار شوید.

امکانات فروشگاه ساز ووکامرس

در پاسخ به دلایل استفاده از چیست باید امکاناتی که این فروشگاه ساز در اختیار طراحان سایت قرار می دهد را با هم بررسی کنیم. در بخش معرفی افزونه شما را تا حدودی با ویژگی ها و مزایای این افزونه آشنا کردیم اما امکاناتی که این افزونه در اختیار طراحان سایت قرار می دهد عبارتند از:

  • پشتیبانی از افزونه های مختلف سئوی سایت در وردپرس
  • طراحی قالبهای مختلف برای بخش های متعدد در قالب ووکامرس
  • گزارش گیری هوشمند در قالب ووکامرس
  • قابلیت اتصال به سیستم پست ایران
  • بهره مندی از سیستم انبار گردانی برای مدیریت محصولات موجود در فروشگاه
  • پشتیبانی از زبان فارسی و راحتی کار برای کاربران فارسی زبان
  • ارایه گزارشات فروش

شما میتوانید با نصب و فعالسازی این پلاگین فروشگاه ساز به راحتی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید و کسب درامد داشته باشید.

با نصب woocommerce می توانید بدون پرداخت هزینه برای خرید پلاگین و بدون دانستن یک خط کدنویسی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

باید بدانید که افزونه محصولات دانلودی ووکامرس جدا از این افزونه میباشد و شما میتوانید برای خرید افزونه های ووکامرس به سایت های معتبر مراجعه کنید.

این بدان معنا است که شما تنها با نصب افزونه حسابداری ووکامرس می‌توانید همه قابلیت هایی را که در سایر فروشگاه های آنلاین مشاهده می کنید به سایت تان بیفزایید. بهره مندی از آن قابلیت های لازم از افزونه هایی را در کنار افزونه ووکامرس در سایت تان نصب نمایید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه سفارش طراحی سایت ما شوید.

امکانات فروشگاه ساز ووکامرس
امکانات فروشگاه ساز ووکامرس

افزونه های ووکامرس

نصب افزونه ووکامرس می توانید سایتتان را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید اما اگر می‌خواهید قابلیت‌های متعددی را به آن بیفزایید لازم از افزونه های دیگری را نیز نصب کنید.

تعدادی از افزونه های ووکامرس رایگان بوده و بخشی از آنها نیز پولی می باشند. بهتر است خرید افزونه های ووکامرس را از سایت های معتبر انجام دهید زیرا گاهی امکان دارد در سورس کد های آن ها کد هایی برای هک سایت شما قرار داده شده باشند.

با توجه به آنکه افزونه ووکامرس متن‌باز است شما باید دانلود ووکامرس و آپدیت ووکامرس را نیز از سایت های معتبر انجام دهید تا ورود هر گونه بد افزار به سایت تان را مختل کنید.

اگر نمیدانید پرکاربردترین افزونه های ووکامرس برای ساخت سایت فروشگاهی کدامند پیشنهاد می شود که مقاله زیر را مطالعه نمایید.

ما در مقاله قبلی با عنوان مهمترین افزونه های وردپرس به شما افزونه های ضروری وردپرس و ووکامرس را که هر طراح سایت باید بداند معرفی کرده ایم که پیشنهاد می شود حتما این مقاله را مطالعه کنید.

نصب این افزونه های مانند سایر افزونه هاست و شما تنسها کافیست از بخش پیشخوان وردپرس به قسمت افزونه ها رفته افوه کورد نظرتان را نصب و فعال کنید.

اگر با قسمت های مختلف پیشخوان وردپرس آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله پیشخوان وردپرس را بخوانید تا راحت تر تنظیمان هر بخش را یاد بگیرید.

افزونه های ووکامرس
افزونه های ووکامرس

افزونه قرعه کشی در وردپرس

راه هایی که می توانید در سایت های وردپرسی و سایت های فروشگاهی کاربران خود را وفادار کرده و آنها را به صفحات هدف خود هدایت کنید قرعه کشی در سایت می باشد.

یکی از افزونه های مهم که به عنوان افزونه قرعه کشی در وردپرس یا افزونه قرعه‌کشی در ووکامرس معرفی شده است woocommerce lottery می باشد. این افزونه می‌تواند قرعه‌کشی‌های سایت شما را مدیریت کرده و بر اساس تنظیماتی که در آن انجام می‌دهید محصولاتی را به‌عنوان جوایز قرعه کشی قرار دهد.

این افزونه می‌توانند مشتریان را در این قرعه کشی شرکت داده و بلیت قرعه محصولات را به آنها بفروشد.

از مزیت های مهم افزونه قرعه کشی در وردپرس woocommerce lottery بهره‌مندی از سیستم اطلاع رسانی ایمیلی و اخبار قرعه کشی می باشد.

قابلیت‌های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره:

  1. امکان تعیین مینیمم و ماکزیمم تعداد بلیت قرعه کشی برای فروش
  2. از سیستم اعلام نتایج به صورت ایمیل
  3. قرعه کشی به صورت دستی
  4. امکان برگزاری قرعه‌کشی توسط کاربران
  5. فیلتر قرعه کشی در بخش محصولات
  6. مندی از قابلیت تعیین تعداد برندگان و تعداد شرکت کنندگان در قرعه کشی
  7. امکان برگرداندن بلیط قرعه‌کشی در صورتی که قرعه‌کشی لغو شده باشد
  8. سازگاری با قالب ووکامرس

برای آن که به افزونه قرعه‌کشی در ووکامرس به راحتی دسترسی داشته باشید در این قسمت لینک دانلود افزونه قرعه کشی در ووکامرس قرار داده ایم.

برای خرید افزونه های ووکامرس میتوانید نام افزونه مورد نظرتان را در قسمت دیدگاه ها بنویسید تا لینک دانلود افزونه مورد نظر با کمترین قیمت برای شما ارسال شود.

یکی از مقاله هایی که حتما پیشنهاد میشود مطالعه کنید مهمترین افزونه های وردپرس میباشد. ما در این مقاله بهترین و پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس و ووکامرس را به شما معرفی کرده ایم تا برای افزودن قابلیت های مختلف به سایت تان دید وسیع تری داشته باشید.

افزونه محصولات دانلودی ووکامرس

برای آنی که بتوانید سایت فروشگاهی خود را برای فروش محصولات دانلودی و مجازی ساختاربندی کنید لازم است که افزونه محصولات دانلودی کامرس را در آن نصب نمایید.

البته شما می توانید با تغییر در تنظیمات پیش فرض ووکامرس آن را برای محصولات خریداری شده آماده سازی کنید.

میتوانید در بخش اضافه کردن محصول در قسمت اطلاعات محصول گزینه دانلودی را انتخاب کنید. در این صورت میتوانید محصولاتی مانند کتاب‌های الکترونیکی و یا دوره های آموزشی ویدئویی و یا پادکست را به فروش برسانید.

داشته باشید که این نوع محصولات در انواع محصولات دانلودی و مجازی قرار می‌گیرد و باید شما هر دو تیکه مجازی و دانلود رابزنید در این صورت گزینه های بیشتری برای ساختار و دی محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آموزش ووکامرس

آریا تهران یکی از برترین آموزشگاههای طراحی سایت در تهران می باشد که به شما آموزش ۰ تا ۱۰۰ ووکامرس را توسط برترین طراحان سایت وردپرس ارائه می دهد.

آموزش کامل افزونه woocommerce بسیار پیچیده و گسترده می باشد که معمولاً در همه دوره های آموزشی به طور کامل توضیح داده نمی‌شود. این افزونه بسیار گسترده است و برای موارد مختلف باید تنظیمات متعددی در آن انجام شود.

طراحان سایت اریا تهران در کلاس های آموزش ۰ تا ۱۰۰ ووکامرس بخش های مختلف افزونه حسابداری ووکامرس را به شما آموزش می دهند و شما می توانید با یادگیری قابلیتهای این افزونه فروشگاه ساز ووکامرس هر نوع فروشگاه آنلاینی را بسازید.

ما در ادامه آموزش تصویری راه اندازی و نصب woocommerce را برای شما قرار خواهیم داد تا به راحتی بتوانید نصب ووکامرس را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید. برای آموزش رایگان ووکامرس می توانید از منابع ویدیوی معتبر مانند یوتیوب بهره ببرید.

هرگونه سوالی از انواع تنظیمات ووکامرسی دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا بهترین کارشناسان طراحی سایت در بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران پاسخ شما را بدهند.

قالب های ووکامرس

یکی از مهمترین ویژگی های افزونه فروشگاه ساز ووکامرس این است که قالب های متعددی در مخزن وردپرس دارد و شما می توانید از این قالب ها برای ساخت سایت فروشگاهی در انواع مختلف استفاده کنید.

افزونه فروشگاه ساز ووکامرس در مخزن وردپرس دارای قالب های فارسی و انگلیسی زیادی می باشد که می توانید با دانلود قالب ووکامرس متناسب با فروشگاه مورد نظرتان از قابلیت های آن استفاده کنید.

بهترین ویژگی قالب وردپرس این است که به صورت رایگان ارائه شده و شما می توانید هر گونه تغییری در قالب پیشفرض وردپرس اعمال کنید.

قالب های ووکامرس
قالب های ووکامرس

درگاه پرداخت ووکامرس

مهمترین بخشی که باید در یک فروشگاه آنلاین مورد بررسی قرار بگیرد بخش درگاه پرداخت می باشد. ایراد در این بخش می تواند در بخش حسابداری سایت شما ایراد وارد کند و سودآوری سایتتان را با اختلال روبرو کند.

برای اتصال ووکامرس به درگاه پرداخت نیاز به هیچگونه کار اضافه نیست زیرا درگاه پرداخت از امکاناتی میباشد که در قالب ووکامرس اعمال شده است.

شما باید برای استفاده از درگاه پرداخت ووکامرس افزونه هایی را بر روی سایت تان نصب کنید که این افزونه ها بدون هیچگونه مشکلی در سایت نصب شده و قابل استفاده می باشند.

تنظیمات درگاه پرداخت ووکامرس کمی پیچیده می باشد و شما باید با این بخش آشنایی کاملی داشته باشید زیرا بعد از ثبت کالا در سبد خرید مالیاتی به آن اضافه می شود و باید در بخش حسابداری عملیات زیادی انجام شود و هزینه حمل و نقل نیز محاسبه گردد.

با انجام تنظیمات درگاه پرداخت ووکامرس می توانید در انتهای یک فاکتور به مشتری ارائه دهید.

اگر با بخش تنظیمات وردپرس آشنایی ندارید و نمیدانید برای هر بخش چه تنظیماتی لازم است صورت گیرد حتما مقاله آموزش تنظیمات وردپرس را بخوانید تا با تنظیمات مخفی که از آن بی خبرید آشنا شوید.

سوالات متداول درباره ووکامرس

  • روش نصب افزونه ووکامرس چگونه است؟

همانطور که گفته شد، ووکامرس تنها یک افزونه است و روش نصب آن مانند سایر افزونه های وردپرس بوده و مراحل نصب آن تفاوتی ندارد. (مطالعه بیشتر: آموزش نصب افزونه وردپرس )

  • روش دریافت گزارش از ووکامرس چگونه است؟

در افزونه ووکامرس شما می توانید بصورت ماهانه از وضعیت فروشگاه خود گزارش بگیرید و میزان فروش را بررسی نمایید.

برای این منظور باید از منوی ووکامرس به قسمت گزارشات مراجعه نمایید.

  • روش حذف ووکامرس چگونه است؟

اگر تصمیم به حذف افزونه ووکامرس و تعطیل نمودن فروشگاه اینترنتی خود گرفتید

باید بدانید که تنها با غیر فعال نمودن افزونه ووکامرس کار تمام نمی شود زیرا اطلاعات آن در سایت باقی می ماند

برای حذف کامل افزونه ووکامرس باید کد زیر را در بالای کد hat’s all, stop editing! Happy blogging” قرار دهید.

;(define( ‘WC_REMOVE_ALL_DATA’, true

همین امروز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایید!!!

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را داشتید.

حال که با افزونه قدرتمند فروشگاه ساز آشنا شدید درنگ نکنید و با نصب ووکامرس کسب و کار خود را شروع کنید.

ولی قبل از هر چیز باید با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا باشید.

اگر بدنبال یک مرکز معتبر جهت یادگیری طراحی سایت با وردپرس هستید، حتما در کلاس های طراحی سایت آریا تهران شرکت نمایید.

منبع

جدیدترین مقالات

موتور جستجوگر گوگل چیست

موتور جستجوگر گوگل چیست

موتور جستجوگر گوگل چیست ؟ حتما از خودتان تعجب کرده اید که چرا به دنبال جواب این سوال هستید،شما همین حالا از طریق گوگل وارد

هزینه انجام سئو چقدر است؟ | براساس جایگاه کلمات کلیدی | کسب اعتماد کارفرما

هزینه انجام سئو چقدر است؟

سئو دانشی به روز و همواره در حال تغییر است. در این حوزه‌ی جذاب و چالش برانگیز با سوالات و ابهامات بسیاری روبرو می‌شویم که

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.