جامع ترین آموزش گوگل آنالیتیکس به صورت رایگان | آموزش گوگل آنالیتیکس

جامع ترین آموزش گوگل آنالیتیکس به صورت رایگان | آموزش گوگل آنالیتیکس

اگر شما وظیفه بهبود وضعیت یک سایت را بر عهده دارید و قصد دارید رتبه سئو سایت خودتان را بالا تر بیاورید فرقی نمی‌کند که در یک شرکت کامپیوتری بزرگ مشغول به کار باشید و یا برای خودتان دارای یک کسب و کار کوچک باشید استفاده از گوگل آنالیتیکس برای این کار انتخاب بسیار خوبی است.

برای آنکه بتوان وضعیت هر چیزی را بهبود بخشید باید آن را به صورت کامل و مستمر بررسی و چک کرد. این کار برای بهبود هر عملی کارساز است. گوگل آنالیتیکس ابزاری است که از آن برای تحلیل تمام دیتا ها و به دست آوردن گزارش عملکرد سئوی سایت استفاده می شود.

این ابزار تحلیل و بررسی سایت در میان تمام مردم دنیا که در حوزه سئو سایت و طراحی سایت مشغول به کار هستند طرفداران زیادی دارد علت آن رایگان بودن این ابزار و همچنین استفاده راحت و آسان آن می باشد.

اگرچه این ابزار تحلیل بسیار مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته ولی همچنان تعدادی از سایتهای فارسی هستند که از این ابزار تحلیل استفاده نمی کنند علت آن نامعلوم است. در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم که گوگل آنالیتیکس چیست و چه اهمیتی دارد و همچنین درباره آموزش حرفه ای گوگل آنالیتیکس و تحلیل آن مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.

پیشنهاد ویژه : دوره آموزش مقدماتی طراحی سایت با وردپرس در بهترین آموزشگاه طراحی سایت و برنامه نویسی در غرب تهران تحت نظر بهترین اساتید طراحی سایت و سئوی تخصصی برگزار می شود.

گوگل آنالیتیکس چیست

برای پاسخ به این سوال که گوگل آنالیتیکس چیست باید به شما بگوییم که این ابزار تحلیل و آنالیز وب سایت و اپلیکیشن های موبایل قطعاً بهترین و کاملترین ابزار آنالیز در جهان نیست اما نکته ای که آن را از سایر ابزارهای متمایز می کند آن است که در دو نسخه رایگان و غیررایگان برای مردم ارائه شده است.پس می‌توان گفت که کاملترین ابزار آنالیز و تحلیل وب سایت به صورت رایگان در جهان، گوگل آنالیتیکس می باشد که استفاده از آن بسیار راحت است.

به بطور کلی می توان گفت که این ابزار تحلیل و بررسی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید رفتار کاربران خود را در سایت مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و همچنین زمان ماندن در صفحات وب سایت و نوع دستگاهی که کاربران با آن وارد سایت شما شده اند و به طور کلی تمام اتفاقاتی که به وسیله کاربران در سایت شما را رخ می‌دهد را می‌توانید مورد بررسی قرار دهید.

شما با این تحلیل و بررسی می توانید اقدامات لازم را برای بهبود رنک و رتبه سایت خود در گوگل انجام دهید.

پیشنهاد ویژه : دوره پیشرفته طراحی سایت در بهترین آموزشگاه طراحی سایت و برنامه نویسی در غرب تهران تحت نظر بهترین اساتید طراحی سایت و سئوی تخصصی برگزار می شود.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس

نصب گوگل آنالیتیکس بسیار کار راحتی می باشند و برای این کار شما ابتدا باید یک حساب گوگل برای خود داشته باشید یعنی برای نصب این برنامه آنالیز نیاز به یک اکانت gmail دارید. نکته‌ای که باید در نصب این ابزار در نظر داشته باشید این است که مطمئن باشید که کسی به حساب گوگل شما دسترسی نداشته باشد زیرا شما قرار است با این حساب تمام اطلاعات صفحه آنالیز را در اختیار داشته باشید و امنیت آن بسیار مهم است. شما می‌توانید با یک حساب آنالیتیکس تا حدود ۵۰ وب سایت و اپلیکیشن موبایل را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید دیگر لازم نیست که برای هر وب سایت و اپلیکیشن یک حساب جداگانه ایجاد کنید.

در ادامه قصد داریم آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

۱ – همانطور که در تصویر مشاهده می کنید شما با ورود به صفحه گوگل آنالیتیکس این قسمت را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی sign in کار خودتان را آغاز می کنید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس

۲ – مرحله بعد یک منو برای شما باز میشود که باید از آن کلمه google analytics را انتخاب کنید. نکته‌ای که در این مرحله وجود دارد این است که اگر شما وارد اکانت جیمیل خود نشده باشید برای شما صفحه ورود به اکانت جیمیل نمایش داده می شود. در غیر این صورت شماره صفحه sign up را مشاهده خواهید کرد. همانطور که در شکل مشاهده می کنید شما باید در این قسمت ابتدا آدرس جیمیل وارد کرده و سپس next را کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۲

۳ – در مرحله بعد شما باید رمز عبور اکانت جیمیل خود را وارد کنید تا بتوانید به قسمت بعدی هدایت شوید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۳

۳ – همانطور که در تصویر مشاهده می کنید شما باید بر روی کلمه sign up کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۴

۵ – در این مرحله شما باید یک اکانت جدید برای حساب گوگل آنالیتیکس خود ایجاد کنید.همانطور که در تصویر نشان داده شده باید قسمت‌های مختلف آن را متناسب با مشخصات خود پر کنید که تعدادی از این اصطلاحات را در شکل برای شما مشخص کرده ایم. زمانی که تمام فیلم ها پر شد شما باید بر روی کلمه get tracking ID کلیک کنین تا قوانین این ابزار آنالیز برای شما نمایش داده شود.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۵

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۶

۶ – شما باید تمامی قوانین این ابزار را مطالعه کرده و در صورتی که قصد دارید استفاده کنید بر روی کلمه I Accept کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۷

۷ – شاید بتوان گفت که این قسمت بهترین قسمت نصب ابزار آنالیز برای وب سایت شما می باشد زیرا در این قسمت گوگل آنالیتیکس به هر سایتی یک کد منحصر به فرد و اختصاصی می دهد. شاید این کد اختصاصی که به به سایت شما تعلق گرفته در قسمت head سایت خود قرار دهید.درصد که به سایت شما با یکی از قالب های جوملا و وردپرس ساخته شده است شما باید این کد را در تگ قسمت head قالب وردپرس و یا جوملای خود را وارد کنید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۸

۸ – با قرار دادن این کد در سایت می توانید از ابزار گوگل استفاده کنید.

۹ – برای استفاده از این ابزار شما باید بر روی کلمه ریپورتینگ که در قسمت بالا نمایش داده شده در عکس مشاهده می کنید کلیک کنید که در این صورت گزارش فعالیت هایی که در وب سایت شما انجام گرفته را به شما نمایش می دهد. اگر به سایت شما به تازگی در این ابزار ثبت شده باشد معمولاً گوگل آنالیتیک نمودار session را صفر نشان می دهد و یک مدت زمان کوتاهی در حدود ۵ روز باید صبر کنید تا گوگل آنالیتیک تمام دیتا هایی که مربوط به سایت شما است را جمع آوری کرده و برای شما نمایش دهد.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۹

۱۰ – گاهی ممکن است به دلیل آنکه در سایت گوگل آنالیتیکس ثبت نام نکرده باشید صفحاتی که برای ثبت نام نمایش داده می‌شود متفاوت باشد که در قسمت زیر تعدادی از این صفحات را برای شما نشان خواهیم داد تا راحت تر بتوانید مراحل نصب گوگل آنالیتیک را انجام دهید.

مرحله۱) کلیک بر روی گزینه start for free

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۱۰

مرحله ۲) انتخاب و کلیک روی دکمه setup for free

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۱۱

مرحله۳) این مرحله مانند حالت قبلی که بالاتر نشان داده شده باید اطلاعات مربوط به سایت تان را وارد کنید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۱۲

مرحله ۴) شما باید متناسب با کاربرد خود وبسایت یا اپلیکیشنی را که قصد تحلیل و آنالیز آن را دارید از میان گزینه های پیش رو انتخاب کنید.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۱۳

مرحله۵) در این مرحله با انتخاب Create کار نصب Google Analytics  شما به اتمام میرسد.

آموزش تصویری نصب گوگل آنالیتیکس ۱۴

پیش نیاز این دوره چیست؟

تنها پیش نیاز دوره آموزش گوگل آنالیتیکس، آشنایی با اینترنت است. برای اینکه این دوره برای همه قابل استفاده باشد، از زبانی بسیار صریح و گویا استفاده شده و سعی بر این بوده که تا حد ممکن، از اصطلاحات پیچیده استفاده نشود. به همین دلیل اگر علاقه مند به بهبود سایتتان و تجزیه و تحلیل آن هستید، به شما پیشنهاد می کنم تا حتماً در این دوره شرکت کنید.

چرا باید در این دوره شرکت کنم؟

با شرکت در این دوره شما می توانید رفتار مخاطبان سایت خود را بسنجید. می توانید بفهمید که کاربران شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقه مند هستند که همین امر، در استراتژی تولید محتوای سایت شما بسیار کمک کننده است. علاوه بر این می توانید بفهمید که کاربران شما چه میزان زمان در سایت شما سپری می کنند. هم چنین با تعریف goal می توانید برای سایت خود هدف تعیین کنید وببینید که چه میزان از کاربران شما به مشتری تبدیل شده اند. علاوه بر این، می توانید از این ابزار کاربردی، برای آنالیز کمین های خود استفاده کنید و بدانید که کدام یک بیشتر اثر بخش بوده و کدام یک در واقعیت تاثیر خاصی نداشته است.

آیا این دوره برای افراد سئوکار مناسب است؟

بله،  در واقع می توان گفت گوگل آنالیتیکس، تنها ابزار تجزیه و تحلیل SEO می باشد که برای ارزیابی یک کسب و کار به آن نیاز دارید. کسانی که در زمینه سئو فعالیت می کنند، باید حتما تسلط خوبی در ابزارهایی مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و غیره داشته باشند. این ابزارها، به آنالیز سایت و ریختن استراتژی های جدید بسیار کمک می کند.

حتی اگر شما سئوکار هم نباشید، با یاد گرفتن این ابزار، می توانید بفهمید که ایا واقعاً سئو تاثیر مثبتی در کسب و کارتان دارد، آیا ارزش دارد که برای این کار پول هزینه کنید یا نه. مگر اینکه با گرفتن مشاوره سئو یا با کمک یک بازاریاب اینترنتی، بتوانید این موارد را بفهمید.

مورد بعدی که اهمیت این دوره را برای سئو کارها افزایش می‌دهد، آنالیز رفتار کاربران است. یعنی یک سئو کار با تحلیل رفتار کاربران می‌تواند بفهمد تا چه میزان استراتژی سئویی که داشته است درست بوده یا خیر به همین دلیل با فراگیری این دوره میتوانند تسلط قابل قبولی روی این موارد داشته باشند.

آموزش گوگل آنالیتیکس

برای آموزش گوگل آنالیتیکس شما باید با تعدادی از اصطلاحاتی را که در این ابزار استفاده می شودآشنایی کامل پیدا کنیم تا بتوانیم وبسایت خود را به درستی مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. در قسمت اصطلاحات تعدادی از این اصطلاحات را برای شما به همراه معنی آنها توضیح داده ایم.

برای آموزش گوگل آنالیتیکس و بخش‌های مختلفی که در این ابزار وجود دارند را به درستی و به طور کامل بشناسید در این قسمت تعدادی از این بخش ها را برای شما توضیح می دهیم.

بخش home

بخش home در گوگل آنالیتیک راجع به تحلیل سایت تان میدهد می‌توانید تعداد کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند و تعداد دفعاتی که کاربران در سایت شما حضور داشته اند را مشاهده کنیم و مهمتر از همه آن که می توانید زمانی که هر کاربر در سایت شما مانده و مطالب سایت شما را مطالعه کرده را ببینید.

بخش customization

این بخش خود دارای ۴ قسمت می باشد که مثلاً Dashboard در این بخش می‌تواند به عنوان میز کار شخصی شما در این ابزار استفاده شود. همچنین شما می توانید از قسمت custom reports متناسب با معیارهایی که خودتان مشخص میکنیدرویدادهایی را که در سایت شما اتفاق افتاده مورد آنالیز و بررسی قرار دهید. شما در قسمت save reports می توانید تمام گزارش هایی را که قبلاً ذخیره کردید مشاهده کنید و همچنین در قسمت custom alerts می توانید به صورت شخصی تمام هشدارهایی را که دوست دارید برای شما فعال شود را فعال کنید مثل آنکه اگر دوست دارید مقدار فروش یک کالا به حد مشخصی رسید از طریق این قسمت به شما یک ایمیل ارسال می شود.

گزارش Real-Time

شما در این قسمت میتوانید تمام گزارش‌های خود را در لحظه دریافت کنید مثلاً اینکه در همین لحظه چند نفر کاربر در سایت شما حضور دارند و یا اینکه این کاربران در کدام صفحه سایت شما هستند.

گزارش Acquisition

در این قسمت می توانید مشاهده کنید که نوع ترافیک سایت شما چیست مثلا ترافیک ارگانیک و یا دایرکت و… و آنالیز این گزارش می توانید متوجه شوید که کدام قسمت از سایت شما نیاز به فعالیت و تحلیل و بررسی بیشتری دارد.

گزارش behaviour

همانطور که از اسم این بخش مشخص است که شما در این قسمت می توانید رفتار کاربران سایت خود را ببینید مثلاً اینکه کاربران شما چه مقدار زمانی را در سایت شما می گذرانند؟و یا اینکه کاربران چگونه با قسمت های مختلف سایت شما تعامل میکنند؟

پیشنهاد ویژه : آموزش icdl با ارائه مدرک بین المللی و قابل ترجمه icdl در بهترین آموزشگاه کامپیوتر غرب تهران

گوگل آنالیز برای اپلیکیشن موبایل

گوگل ابزار آنالیز خود را تنها برای وبسایت ها قرار نداده و می‌توان از آن برای آنالیز اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده کرد. بنابراین اگر شما دارای برنامه‌ای بر روی گوشی های اندروید و ios هستید می توانید از این ابزار تحلیل و آنالیز برای بررسی اپلیکیشن خود استفاده کنید. طریقه راه اندازی گوگل آنالیز برای اپلیکیشن موبایل متفاوت است وب سایت می باشد و در مقالات آینده اما می‌توانید طریقه نصب ابزار گوگل آنالیتیک برای اپلیکیشن موبایل را مشاهده کنید.

افزونه page analytics برای مرورگر کروم

گوگل علاوه بر اینکه ابزار گوگل آنالیز را برای تحلیل و بررسی وب سایت اپلیکیشن ها در اختیار عموم مردم قرار داده یک افزونه page analytics برای مرورگر کروم رانیز در اختیار صاحبان وب سایت ها و اپلیکیشن ها قرار داده است و این باعث شده که شما بتوانید به راحتی وب‌سایت اپلیکیشن‌ها را مورد آنالیز و تحلیل و بررسی قرار دهید.

افزونه page analytics برای مرورگر کروم

استفاده از این افزونه شما می توانید اطلاعاتی راجع به وب سایت خود دریافت کنید این اطلاعات بسیار برای آنالیز رفتار کاربران در وب سایت به شما کمک می کند مثلاً آن که متوجه شوید در وبسایت شما چند درصد از کاربران برای یک دکمه خاص کلیک کرده اند.

اصطلاحات گوگل آنالیتیکس

در گوگل آنالیتیکس اصطلاحات زیادی به کار رفته و در صورتی که شما قصد دارید از این ابزار برای آنالیز وب سایت و اپلیکیشن خود استفاده کنید باید با تمامی این اصطلاحات آشنا باشید. یکی از مهمترین اصطلاحاتی که در ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده می شود اصطلاح Bounce Rate می باشد که منظور از این اصطلاح زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود و بدون آنکه صفحات دیگر سایت شما را مشاهده کند از سایت شما خارج شود. هر چه مدت زمانی که کاربر از سایت شما می ماند کمتر باشد برای سایت شما یک امتیاز منفی حساب میشود چون این نشان می دهد که مطالب سایت شما آنقدر جذاب نبوده که بتواند مخاطب را به خود جذب کند.

در قسمت زیر تصویر آورده ایم که در آن تعدادی از این اصطلاحات گوگل آنالیز را نشان می دهد.

اصطلاحات گوگل آنالیتیکس

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

برای نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از یکی از این روشها برای نصب آن استفاده کنیم که ما در این قسمت تعدادی از این روشها را برای شما توضیح خواهیم داد.شما می توانید روشی را که برایتان راحت تر و ساده تر انتخاب کرده و از آن روش برای نصب گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس با Monsterlnsights

Monsterlnsights یک افزونه در وردپرس می باشد که در زمینه آنالیز سایت به شما کمک می کند. یک میلیون نفر این افزونه را در وردپرس خود نصب کردند تا از خدمات آن بهره مند شوند. استفاده از این افزونه برای نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس روش ساده می باشد و این روش برای همه افراد آماتور و حرفه ای توصیه می شود. برای نصب این افزونه مانند سایر افزونه ها می توانید عمل کنید و بعد از آنکه افزونه را نصب کردید یک منوی جدید برای شما اضافه می شود به نام insights  که شما باید به این منو رفته و وارد قسمت تنظیمات شوید و تنظیمات این افزونه را انجام دهید.

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس با Monsterlnsights

برای آنکه سایت شما که با وردپرس ساخته شده به گوگل آنالیتیکس وصل شود باید در قسمت setting  روی دکمه authenticate with your Google account  کلیک کنید. در این قسمت شما با یک پاپ آپ رو به رو می شوید که باید طبق عکسی که مشاهده می کنید  next را بزنید و در قسمت بعد طبق عکس عمل کنید.

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس با Monsterlnsights

در قسمت بعدی که ظاهر می‌شود قصد دارد به شما این نکته را اعلام کند که این از سایت باید به حساب گوگل آنالیتیکس متصل شوند و شما با کلیک ر روی Allow این مجوز را صادر می‌کنید.

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس با Monsterlnsights۱

در این مرحله یک خط برای شما نشان داده می شود که باید آن را کپی کنید.

کد را باید در عکسی که در قسمت پایین نمایش داده شده وارد کنید و سپس با فشردن دکمه next وارد مرحله بعد شوید.

وارد کردن کد گوگل

در قسمت بعد شما باید به سایت خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید و با کلیک بر روی دکمه next وارد مرحله بعدی شوید.

شما در این مرحله تمام تنظیمات مربوط به افزونه را انجام داده اید و می توانید از خدمات گزارش گوگل آنالیتیک در وردپرس بهره مند شوید. برای استفاده از این خدمات شما می توانید به منوی insights رفته با کلیک بر روی دکمه reports داده های تحلیلی مربوط به وب سایت خود را مشاهده کنید.

نمودار گزارش آنالیتیکس

کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس

قسمتی که شما قصد دارید کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس را قرار دهید باید تا حدودی بکنه نویسی آشنا باشید و این نکته را باید در نظر داشته باشید که اگر قالب شما به روز رسانی شود و یا تغییراتی در آن ایجاد شود امکان دارد که این کد حذف شود.

اما در مرحله عمل باید کدی را که خود ابزار گوگل آنالیتیکس به شما داده است را در فایل header.php که در قالب وردپرس موجود است در تگ body کپی کنید و در پایان حتماً تغییراتی را که در این کد ایجاد کرده اید را ذخیره کنید.

<?php

add_action(‘wp_head’, ‘wpb_add_googleanalytics’);

function wpb_add_googleanalytics() { ?>

 

// Paste your Google Analytics code

 

<?php } ?>

 

شما باید یک کد را در فایل Functions.php قالب وردپرس سایت شما می باشد وارد کنید. این کد را برای شما آورده ایم فقط به این نکته دقت کنید که کد شما به این فایل اضافه می کنید به صورت خودکار به تمام صفحاتی که در سایت شما موجود است اضافه خواهد شد. فقط در نظر داشته باشید که در قسمتی که نوشته شده paste your Google analytics code ما باید کدی را که خود گوگل آنالیتیکس به شما داده است را در این قسمت وارد کنید.

آموزش تحلیل گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیک به شما این قدرت را داده که بتوانید از تمام دیتا هایی که در سایت وجود دارد برای بررسی رفتار کاربران و بهبود سئوی سایت خودتان استفاده کنید.در این قسمت از مقاله قصد داریم برای شما آموزش تحلیل گوگل آنالیتیکس را به صورت مختصر داشته باشیم.

اگر شما بر روی reporting کلیک کنید میتوانید گزارش های مربوط به وب سایت خود را در قسمت چپ مشاهده کنید و همچنین تعدادی سربرگ را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آنها امکاناتی را برای آنالیز سایت در ختیار شما قرار خواهد داد.

قسمت Audoence در این بخش به شما امکان مشاهده گزارشی را میدهد که شما میتوانید با تحلیل این گزارش رفتار مخاطبین را در وب سایت آنالیز کنید.

گزارشی که مربوط به بخش Acquisition است زمانی ایجاد می شود که یک کاربر وارد سایت شما می شود.

گزارش conversion به شما نشان می دهد که تا چه اندازه توانسته اید سایت تان را در جهت اهداف خود بهبود ببخشید.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران برترین آموزشگاه کامپیوتر، برنامه نویسی و طراحی وب سایت در غرب تهران با ارائه مدک بین المللی کامپیوتر و برنامه نویسی، و آموزش های ویژه بازار کار و پروژه محور

اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت وردپرس

برای آنکه بتوانید کار اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت وردپرس خود را انجام دهید باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید. در صورتی که شما یک اکانت در گوگل داشته باشید میتوانید وارد سایت شده و طبق تصویر بر روی کلمه sign in کلیک کرده و از لیست باز شده گزینه Analytics را انتخاب کنید.

اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت وردپرس

مرحله بعد شما وارد صفحه ای میشوید که با کلیک بر روی گزینه tracking code میتوانید کدی را که گوگل به شما می دهد را دریافت کنید و با قرار دادن در وبسایت وردپرس خود از ابزار آنالیز گوگل استفاده کنید.

اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت

این که روی آنگزینه کلیک کردید یک کد برای شما نمایش داده می شود که باید آن را کپی کرده و در قسمت head کد سایت خود قرار دهید تا اتصال گوگل آنالیتیکس به وبسایت شما برقرار شود.

متصل کردن آنالیتیکس به سایت وردپرس

در صورتی که سایت شما در قالب وردپرس ساخته شده باید کد کپی شده را در مسیری که برای شما مشخص میکنیم قرار دهید. فقط دقت کنید که این کد باید قبل از وصل شدن تگ head نوشته شده باشد.

بعد از این مرحله سایت وردپرس شما به گوگل متصل شده و شما می توانید از خدمات ابزار گوگل برای آنالیز سایت خود استفاده کنید. برای آنکه تمام دیتاها و اطلاعات مربوط به سایت شما در این ابزار قرار بگیرد از ۲ تا ۵ روز صبر کنید تا تمام آمار مربوط به سایت شما در این ابزار ثبت شود و برای شما نمایش داده شود.

منبع

جدیدترین مقالات

آموزش ویژوال بیسیک دات نت

برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک ساده تر از آن استه که فکرش را بکنید با استفاده از این زبان محبوب میتونید اپلیکیشن ویندوز، سایت

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.