آموزش دریافت شناسه نیک به روش آسان و به راحتی | ثبت نام در سایت Nic.ir

آموزش دریافت شناسه نیک به روش آسان و به راحتی | ثبت نام در سایت Nic.ir

اگر قصد خرید دامنه دات آی آر دارید و هنگام سفارش از شما شناسه نیک درخواست شده است حتما این آموزش را کامل ببینید تا با نحوه ثبت نام در سایت نیک و دریافت شناسه نیک را کامل یاد بگیرید.

بعد از خواندن این آموزش شما یک شناسه نیک و پروفایل کاربری کامل دی سایت نیک خواهید داشت.

دامنه .IR خود را با شناسه نیک بدست آورده ثبت کنید و اولین وب سایت خود را راه اندازی کنید.

 


 

خب برای شروع به سایت ایرنیک و یا ثبت نام در سایت نیک وارد شوید، برای این کار بعد از اینکه وارد سایت نیک شدید از منو بالا سمت چپ مانند تصویر روی مشخصه های شناسه بروید و روی ساخت شناسه کاربری کلیک کنید:

هدر صفحه اصلی سایت ایرنیک فوکوس روی ساخت شناسه کاربری


 

در صفحه بعد فرم ثبت نام مرتبط با شخص حقیقی و یا حقوقی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید، که ما در این آموزش شخص حقیقی رو انتخاب میکنیم و میریم به مرحله بعد، در حالت حقوقی صرفا یکسری اطلاعات بیشتر درباره شرکت از شما پرسیده خواهد شد ولی در کل فرقی با ثبت نام عادی نخواهد داشت.

بخش انتخاب فرم شخص حقیقی در مراحل ثبت نام در ایرنیک


 

بعد از کلیک بر روی تکمیل فرم درمرحله بعد باید اطلاعات درخواست شده را کامل و بدون اشتباه پر کنید، چند نکته در اینباره وجود داره که حتما آنها را باید رعایت کنید:

  1. اطلاعات درخواست شده را حتما دقیق و کامل وارد بکنید چون تماما طبق کارت ملی بررسی خواهند شد و درصورت مغایرت دامنه شما فعال نخواهد شد و از شما درخواست ارسال تعهد نامه و مدارک شخصی خواهند کرد.
  2. یکی از گزینه های فرم پرسش محرمانه هست، تو اینجا شما باید از خودتون یک سوال بپرسید و در کادر پایین جواب اون رو وارد بکنید! این سوال و جواب محرمانه هست و برای اعمال تغییرات خاص بر روی دامنه و … از شما پرسیده میشه که هر شخص دیگه ایی نتونه تغییر روی تنظیمات دامنه انجام بده
  3. در قسمت رابط ها گزینه آزاد یا نمایندگان رو انتخاب بکنید که بهتره همون آزاد رو انتخاب بکنید تا شرکت های فروشنده هاست و دامین  بتونن دامنه رو براتون ثبت بکنن:

انتخاب گزینه آزاد هنگام ثبت نام در سایت ایرنیک

در آخر به مرحله بعد برید اطلاعات وارد شده را بررسی و تایید کنید، بازهم میگم دقت داشته باشید اطلاعات کامل باشن، مثلا اگر نام خانوادگی شما دارای پسوندی است حتما آن را ذکر کنید، بعد از تایید اطلاعات وارد شده به شما شناسه نیک جدید تعلق خواهد گرفت که با کمک آن می توانید خرید دامنه دات آی آر خود را تکمیل کنید.

دقت داشته باشید که تمام اطلاعیه ها و اطلاعات تکمیلی از طریق ایمیل به ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کردید ارسال خواهد شد، پس حتما تا قبل از تایید و فعال سازی دامنه تان ایمیل های خود را هرروز چک کنید تا درصورتی که درخواست تعهد نامه از سمت نیک ارسال شد از آن مطلع شوید در غیر اینصورت دامنه ثبت نخواهد شد.

 

موفق و پیروز باشید

منبع

جدیدترین مقالات

فریم ورک های css

بهترین فریم ورک های css

به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی شده اید ؟ درباره فریم ورک ها اطلاعات دارید ؟ نمی دانید کدام فریم ورک ها می توانند بیشتر

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.