وردپرس چیست؟طراحی سایت با وردپرس، مزایا و معایب

وردپرس چیست؟ وردپرس چیست یکی از سوالات اصلی هنگام وارد شدن به حوزه طراحی سایت و ساخت آن می‌باشد. ما در این مقاله به بررسی کامل و تخصصی وردپرس می‌پردازیم و مزایا و معایب استفاده از آن را در طراحی سایت به شما عزیزان بازگو می‌نماییم.

قبل از هر چیزی باید بدانید که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده میباشد که با زبان برنامه نویسی php ساخته شده است لذا استفاده از آن در طراحی سایت بسیار آسان می باشد که در ادامه به بررسی تخصصی این نرم افزار طراحی سایت و مبتنی بر وب می پردازیم.

این نرم افزار طراحی سایت کاملا رایگان است!

وردپرس چیست؟

اگر بخواهم یک پاسخ ساده برای پرسش وردپرس چیست بعد هم آن وقت می گویم که یک سیستم سایت ساز کاملا ساده برای ساخت سایت های پیشرفته و حرفه ای آن هم بدون کدنویسی می باشد که در جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

از وردپرس می توانید یک سایت ساده شخصی و شرکتی و فروشگاهی را به راحتی و بدون استفاده از کد نویسی های سخت و پیچیده بسازید و آن را منتشر کنید.

همچنین با استفاده از امکاناتی که وردپرس برای شما قرار داده و آن را اصطلاحا نصب کنید و در نتایج بالای گوگل قرار بگیریم.

خود سازنده وردپرس سوال وردپرس چیست را اینگونه تعریف می کند که یک نرم افزار متن باز است که با آن می توان سایت و ساز برنامه های تحت وب طراحی نمود.

منظور از متن باز و یا اپن سورس این است که هرکس با توجه به مهارت های برنامه نویسی خود می تواند یک برنامه را گسترش دهد.

استفاده از وردپرس برای طراحی سایت البته در سطح مبتدی بسیار آسان است به طوری که همه افراد می توانند تنها با کمی آموزش وردپرس اقدام به طراحی و ساخت سایت خود نماید.

وردپرس سیستم مدریت محتوا یا همان سایت ساز است که به دلیل سادگی در استفاده و قدرتمند بودن محبوب ترین سیستم سایت ساز آماده در جهان شناخته شده و رقیب اصلی نرم افزار های مشابه مانند جوملا و پرستا شاپ می باشد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی قدرمتند و محبوب PHP ساخته شده لذا می توان آن را گسترش داد و به راحتی بهبود بخشید.

پلاگین نویسی وردپرس چیست

هرکس با هر نیازی می تواند با یادگیری زبان برنامه نویسی PHP اقدام به افزودن امکانات جدید برای وردپرس کند و آن را برای دیگر کاربران وردپرس اشتراک گذاری کند.

به این کار در وردپرس می گویند پلاگین نویسی به این معنی که کسی که برنامه نویسی را بلد است اقدام به انتشار برنامه هایی برای افراد عادی می کند و می تواند این برنامه خود را پولی و یا رایگان منتشر کند؟

پلاگین وردپرس چیست؟

منظور از پلاگین وردپرس چیست آن می باشد که گاها شما نیاز دارید که یک قابلیت جدید به وردپرس شما اضافه شود مثلا لوگو شما را با اپلود هر کس به آن عکس اضافه کند.

باید بدانید که افراد دیگری نیز چنین نیازی داشته اند و توانسته اند که با مهارت های برنامه نویسی خود این امکان را به وردپرس اضافه کنند و برای استفاده دیگران آن را منتشر کنند.

این برنامه جانبی برای اضافه کردن امکانات دلخواه به وردپرس پلاگین و یا افزونه نام دارد که باعث می شود شما هر امکانی را برای سایت ورپرسی خود ایجاد نمایید.

شما با استفاده از پلاگین های می توانید یک سایت فروشگاهی مانند دیجیکالا بسازید.

خوشبختانه هزاران نفر از افراد ایرانی و خارجی اقدام به ساخت انواع پلاگین ها رایگان و پولی نموده اند که استفاده از آن ها برای سایت شما می تواند مناسب باشد.

البته پیشنهاد می شود در استفاده از پلاگین های زیاده روی نکنید زیرا باعث کند شدن سایت شما می شود.

قالب وردپرس چیست؟

وردپرس یه بخش دیگر به نام قالب ها دارد که شما می توانید ظاهر اصلی سایت خود را در آن ها انتخاب کنید و با استفاده از امکانات و تنظیماتی که آن قالب برای شما قرار داده امکان تغییر ظاهر سایت خود به حالت دلخواه نمایید.

 

جدیدترین مقالات

طراحی سایت فروشگاهی قیمت

مقدمه : قیمت طراحی سایت فروشگاهی در شرکت ما بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد، چرا که طراحان وب سایت در مجموعه ما

دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی

دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی

دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی بصورت کاملا پروژه محور و ۱۰۰ درصد عملی با شرکت در دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران، علاوه بر

اهمیت صفحه درباره ما | آیا صفحه درباره ما بر سئو سایت تاثیرگذار است؟

اهمیت صفحه درباره ما

نکته مهمی که در بیشتر سایتهای ایرانی توجهی به آن نمیشود طراحی صفحه درباره ما یا همان About Us است. اکثر افراد در این بخش

ساخت سایت داینامیک رایگان

مقدمه :   در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت سایت داینامیک رایگان صحبت کنیم، و ایم که نحوه ساخت سایت های داینامیک به

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.