بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی الکترونیکی در حوزه شایستگی های فناوری اطلاعات می باشد. که به آن بازاریابی اینترنتی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. و حوزه وسیعی می باشد چرا که نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.

مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی الکترونیکی خلاصه می شود. بازاریابی الکترونیکی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

بازاریابی الکترونیکی چیست

بازاریابی الکترونیکی در حوزه شایستگی های فناوری اطلاعات می باشد. که به آن بازاریابی اینترنتی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. و حوزه وسیعی می باشد چرا که نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.
مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی الکترونیکی خلاصه می شود. بازاریابی الکترونیکی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.
پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی الکترونیکی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند.

اولین مرحله در انجام بازاریابی الکترونیکی ایجاد یک وب سایت حرفه ای بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده و صد البته سئو و بهینه سازی آن سایت است

فرایند بازاریابی الکترونیکی

فرآیند بازار یابی الکترونیکی بازاریابی الکترونیک یک عملکرد خاص که تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. همچنین فرآیند بازاریابی الکترونیک تنها بر استفاده از امکانات اینترنت اصرار نمی‌ورزد و از همه‌ی روش‌های بازاریابی بهره‌برداری می‌کند، اما امکاناتی را دراختیار ما می‌گذارد که بازاریابی سنتی فاقد آنهاست. به عنوان نمونه، روش بازاریابی تک به تک (one to one) و یا ارتباط مستقیم با مشتریان. شایان توجه است که بازاریابی الکترونیک نمی‌تواند به طور کامل جایگزین بازاریابی سنتی شود

اهمیت بازاریابی الکترونیکی

یکی از فاکتورهایی که به کسب و کارهای اینترنتی برای رقابت با رقبای کوچک و بزرگ خود کمک می‌کند، بازاریابی اینترنتی  است که با تأثیر از این موضوع می‌توانند به جذب بازاری آنلاین و سودآور دسترسی پیدا کنند و در این فضا رشد کنند.لذا اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی بسیار مهم وضروری است و نباید توسط صاحبان کسب و کار بخصوص کسب و کارهای اینترنتی که همواره به فکر رشد کسب و کار اینترنتی هستند نادیده گرفته شود.اما چرا باید بازاریابی اینترنتی انجام دهیم؟  وقتی حرف از موفقیت کسب و کارهای اینترنتی می‌زنیم ،اهمیت بازاریابی اینترنتی و نقش کلیدی بازاریابی اینترنتی بیشتر نمایان می شود

انواع بازاریابی الکترونیکی

در این قسمت می خواهیم انواع بازار یابی الکترونیکی و روش های مختلف آن را شرح دهیم.

بازاریابی موتور جستجو

موتور های جستجو نظیر گوگل بنا به ماهیت‌شان به افراد کمک می کنند تا از طریق اینترنت به مطالب مورد نظر خود در وب سایت‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.

سئو (SEO)

موتور های جستجو نظیر گوگل بنا به ماهیت‌شان به افراد کمک می کنند تا از طریق اینترنت به مطالب مورد نظر خود در وب سایت‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.

گوگل ادوردز

ادوردز یکی از انواع بازاریابی الکترونیکی اس که با پرداخت هزینه، به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا به سرعت بتوانند در نتایج موتور جستجو ظاهر شوند. و بر خلاف سئو نیاز به صرف زمان زیادی ندارد

بازار یابی محتوا

بازاریابی محتوا در واقع یک استراتژی از پیش تعیین شده به منظور جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

در این روش به کمک شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تلگرام، واتساپ، ایستاگرام و … می توان کار بازار یابی الکترونیکی را انجام داد.

ایمیل مارکتینگ

یک نوع از بهترین انواع بازاریابی الکترونیکی که یک کسب و کار با استفاده از آن می تواند به جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود بپردازد، ایمیل مارکتینگ است.

 

جدیدترین مقالات

بازاریابی لحظه چیست؟ | بررسی یک نمونه موفق از بازاریابی لحظه

بازاریابی لحظه چیست؟

ه دلیل وجود تلفن های هوشمند و فراگیر شدن استفاده از آنها، بازاریابی لحظه یا همان Micro Moments میتواند در هرزمان و هرکجا رخ دهد.

Keyword Stuffing چیست؟ | آیا تکرار کلمه کلیدی همیشه موجب جریمه سایت میشود؟

Keyword Stuffing چیست؟

صطلاح keyword stuffing یا همان بمباران کلمات کلیدی یک روش قدیمی و البته رایج برای معرفی کلمه کلیدی هدف به ربات های گوگل است. در

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.