مقدمه :

در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش طراحی سایت با جاوا اسکریپت صحبت کنیم تا شما عزیزان با نحوه طراحی سایت با جاوا اسکریپت آشنا شوید و بتوانید با استفاده از زبان جاوا کار طراحی سایت انجام دهید.

توسعه دهندگان می‌‌توانند از فریم‌ورک‌های مختلف جاوا اسکریپت برای توسعه و ساخت برنامه‌های وب و موبایل استفاده کنند. فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت مجموعه‌ای از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت هستند که قابلیت نوشتن کد از قبل را به توسعه دهندگان برای استفاده از ویژگی‌های برنامه‌نویسی روزمره ارائه می‌دهند: به معنای واقعی کلمه یک فریم‌ورک برای ساخت وب سایت‌ها یا برنامه‌های کاربردی وب.

 

فریم‌ورک‌های محبوب جاوا اسکریپت React، Angular و Vue می‌باشند. بسیاری از شرکت‌ها از Node.js که یک محیط runtime جاوا اسکریپت بر روی موتور V8 گوگل کروم می‌باشد استفاده می‌کنند. چند نمونه از مثال‌های مشهور آن: PayPal، LinkedIn، Netflix و Uber می‌باشد.

فراتر از وبسایت‌ها و برنامه‌های کاربردی، توسعه دهندگان همچنین می‌توانند از جاوا اسکریپت برای ساخت وب سرورهای ساده و توسعه زیرساخت‌های back-end توسط Node.js استفاده کنند.

 

شما همچنین می‌توانید از جاوا اسکریپت برای ایجاد بازی‌های مرورگر استفاده کنید. اینها یک راه عالی برای تمرین مهارت‌های برنامه‌نویسان مبتدی می‌باشد.

 

 

 

شما با استفاده از JavaScript یا JS میتوانید کارهای فوق العاده زیاد و متفاوتی انجام دهید. لیست برخی از این کارها را در زیر برای شما آورده‌ام که دقیقا متوجه شوید که جاوا اسکریپت چیست و چه کاری انجام میدهد. شما با استفاده از JavaScript میتوانید:

 

فرم های ورودی کاربر را کنترل کنید و برای مثال چک کنید که کلمه عبور کاربر حداقل ۵ حرف داشته باشدتعیین کنید که وقتی کاربر روی یک المان کلیک کرد، یک اتفاق خاص بیفتد،تگ های HTML را اضافه یا کم کنید و یا در آن تغییراتی ایجاد کنید،به رفتارهای کاربر عکس العمل نشان دهید.

 

استایل ها، رنگ ها، اندازه ها و بطور کلی کدهای CSS را عوض کنید

به کاربران پیام های خطا یا موفقیت آمیز نشان دهید

منوهایی بسازید که وقتی کاربر موس خود را روی آن‌ها برد، باز شوند

محاسبات ریاضی انجام دهید

IP کاربر را پیدا کنید

مرورگر کاربر و نسخه‌ی آن را متوجه شوید

سیستم عامل کاربر که ویندوزی است یا لینوکسی را درک کنید

بفهمید که کاربر با موبایل در حال مشاهده‌ی صفحه‌ی وب شماست یا دسکتاپ

و صدها کار مختلف و خلاقانه‌ی دیگر

 

 

آموزش جاوا اسکریپت پروژه محور

آموزش جاوا اسکریپت پروژه محور را می توانید به راحتی فرا بگیرید و در راستای درستی استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند گردید. این آموزش را می توانید به سادگی دریافت کنید و از خروجی های آن در راستای اهداف فردی و سازمان تان به بهترین نحو استفاده کنید.

 

آموزش جاوا اسکریپت پروژه محور از دوره هایی است که می تواند شما را هر آنچه باید توانمند تر کند و به شما قابلیت هایی را القا کند که بتوانید هر آنچه بهتر نیازتان را برطرف کنید. از جمله قابلیت هایی که می توانید با یادگیری جاوااسکریپت برای خود خلق کنید:

 

طراحی دیزاین هر چه جذاب تر و بهتر در کنار طراحی بک اند هر چه کارا تر که شما را قادر میکند بهترین و پرسرعت ترین سایت را برای خود خلق کنید و در دنیا و بستر وب سایت ها هر آن  چه بهتر خوش بدرخشید. همین حالا درصدد یادگیری جاوااسکریپت برآیید تا با این دنیای پر راز و رمز آشنا شوید.  

 

آموزش جاوا اسکریپت به زبان ساده

 

اگر علاقه مند به برنامه نویسی و مشخصا زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت هستید پیشنهاد می کنم آموزش جاوا اسکریپت را در آموزشگاه برنامه نویسی آریا تهران تجربه کنید و در محیطی آرام و حرفه ای در کنار اساتید حرفه ای و با تجربه در این عرصه تبدیل به غول برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت شوید. متد آموزشی در آریا تهران بر پایه آموزش جاوا اسکریپت به زبان ساده می باشد. 

 

برنامه جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت زبان برنامه‌نویسی پویا و مبتنی بر شی (Object-based) است که هم سمت کاربر و هم سمت سرور، برای ایجاد تعمال با صفحات وب به کار می‌رود. جایی که HTML و CSS ساختار اولیه و ظاهر صفحات وب را تعیین می‌کنند، جاوا اسکریپت نحوه عملکرد صفحات وب را کنترل می‌کند.

 

جاوا اسکریپت، تجربه کاربر را از صفحه وب با تبدیل آن از یک صفحه استاتیک به یک صفحه تعاملی بهبود می‌بخشد. بطور خلاصه، جاوا اسکریپت به صفحات وب رفتار می‌بخشد.

 

جاوا اسکریپت عمدتا برای برنامه‌های مبتنی بر وب و مرورگرهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جاوا اسکریپت نیز فراتر از وب در نرم افزار، سرورها و کنترل‌های سخت افزاری استفاده می‌شود.

 

جاوا اسکریپت به کاربران اجازه می‌دهد تا با صفحات وب ارتباط برقرار کنند. تقریبا هیچ محدودیتی برای چیزهایی که می‌توانید با جاوا اسکریپت در یک صفحه وب انجام دهید وجود ندارد

 

سخن آخر :

 

در نهایت امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی در مورد طراحی سایت با جاوا اسکریپت بدست آورده باشید، و بتوانید با تلاش و پشتکار سایت های قدرتمند با استفاده از زبان جاوا اسکریپت طراحی نمایید.

جدیدترین مقالات

اهمیت صفحه درباره ما | آیا صفحه درباره ما بر سئو سایت تاثیرگذار است؟

اهمیت صفحه درباره ما

نکته مهمی که در بیشتر سایتهای ایرانی توجهی به آن نمیشود طراحی صفحه درباره ما یا همان About Us است. اکثر افراد در این بخش

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.