مقدمه :

 

در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه اینترنت صحبت کنیم، در مورد این که فضای مجازی که ما امروزه از آن استفاده می کنیم تاریخچه شروع آن از کجا آمده و چگونه توسعه یافته است.

 

تاریخچه اینترنت در ایران به سال های خیلی دور باز نمیگردد، چندین سال است که اینترنت به به شدت اوج گرفته و توانسته است بهترین نتایج را در ایران و شهر های آن رقم بزند.

 

اینترنت سیستم یکپارچه ای می باشد که از تولد آن زیاد نمی گذرد، اینترنت از حدود سال های 70 شمسی برای کشور پهناور ایران به وجود آمد اما چندین سال بعد اینترنت به گونه  شگفت آوری گسترش یافت آنچنان که در سال های 80 تعداد شرکت های ارائه دهنده اینترنت و سرمایه گذاری در این حوزه به شدت گسترش پیدا کرد. 

 

 

 

تعریف اینترنت

اینترنت یک شبکه جهانی است، بنابراین بدون دانستن معنای دانستن شبکه درک آن سخت خواهد بود. به تعدادی کامپیوتر متصل به هم گفته می‌شود که باهم در ارتباط بوده و قادر به انتقال داده‌ها و اطلاعات هستند.

به شخصه با تعریف‌های کتابی راحت نیستم، پس بهتر است با یک دید دیگر به آن نگاه کنیم. فرض کنید چندین دوست در یک اتاق نشسته اند که هر یک از این افراد در واقع نشان دهنده یک کامپیوتر هستند.

 

در این جمع تمامی افراد با یکدیگر در ارتباط بوده و قادر به حرف زدن و انتقال گفته‌های خود به دیگران هستند.  به این جمع یک شبکه گفته می‌شود، حال که با مفهوم شبکه آشنا شدیم، دید خود را از یک مکان فیزیکی کوچک خارج کرده و شبکه‌ای را تصور کنید که به وسعت کل زمین بوده و شامل چندین میلیارد کامپیوتر متصل به هم می‌شود. این همان  است؛ به اصطلاح اینترنت شبکه‌ای از شبکه‌ها است.

 

صاحب اینترنت کیست

 

در ابتدا شبکه اینترنت به شکل محدود تر برای کاربرد های نظامی در آمریکا ابداع شد ولی به مرور این شبکه بطور عمومی مورد استفاده مردم در سراسر دنیا قرار گرفت. ولی شاید بپرسید صاحب اینترنت کیست؟

 

در واقع اینترنت هیچ مالک شخصی ندارد و نمی توان مالکیت آن را به شخص، گروه و یا شرکت خاصی نسبت داد، البته شرکت های بزرگ شبکه در آمریکا شبکه اینترنت را کلاس بندی کرده و سطح دسترسی برای کشور های مختلف را تعیین می کنند.

 

و همچنین پروتکل های آن را مدیریت می کنند ولی با این حال کسی نمی تواند ادعای مالکیت اینترنت را داشته باشد.

 

بالاترین سطح دسترسی مربوط به کلاس a می باشد که تنها در اختیارکشور آمریکا قرار دارد و سطح دسترسی b برای کشور های اروپایی و ژاپن و سطح دسترسی c برای برخی کشور های آسیایی نظیر ایران می باشد.

 

که پایین ترین سطح دسترسی می باشد، البته باز هم جای شکرش باقی است همین سطح دسترسی را هم در اختیار داریم! چراکه آمریکا به سادگی می تواند اجازه دسترسی به اینترت را برای ایران قطع نماید.

 

کاربرد اینترنت چیست

 

اینترنت ابزار و بستری است برای تمام اقشار  و همه ی مخاطبینی که سواد و خواندن نوشتن و اندک اطلاعات از دیجیتال و کار کردن با دستگاه های دیجیتالی دارند.شما با استفاده از اینترنت می توانید از مزایای متعدد آن بهره مند شوید و به ارتقا دانش و اطلاعات خود و اطرافیان تان کمک کنید.

 

در گذشته اینترنت کاربردهای کم تری داشت و صرفا برای برخی مصارف خاص استفاده می شدما این روزه با پیشرفت علم و تکنولولوژی و بالا رفتن آگاهی عمومی هر روزه ی مردم اینترنت در تمامی خانه ها و مشاغل رسوخ کرده و جای خود را به شدت باز کرده است ودیگر این سوال که کاربرد اینترنت چیست به کلی از ذهن مردم رنگ باخته است.

 

از دیگر مزایا و کاربردهای اینترنت می توان به نقش آن در بانکداری، آموزش، دسترسی به جدیدترین اطلاعات، خرید مایحتاج روزانه و ماهانه و سالانه و… اشاره کرد.

 

که اینها تنها بخشی از آورده های این ابزار پرکاربرد و کارا است و می توانید به اندکی جست و جو و تحقیق از تمامی شگفتی های آن بهره مند شوید.

 

سخن آخر

 

در نهایت امیدواریم که با مطالعه این مقاله به شناخت دقیقی در مورد تاریخچه اینترنت، منبع اینترنت، کاربرد اینترنت، صاحب اینترنت و تعریف جامع اینترنت دست پیدا کرده باشید.

 

و لطفا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این مقاله با ما در میان بگذارید و سنوالات و ابهامات خود را در این مورد مطرح نمایید.

مقالات مرتبط

جدیدترین مقالات

برنامه نویسی وردپرس چیست

برنامه نویسی وردپرس چیست

جالب است که بدانید که وردپرس محبوبترین ابزار سایت ساز در جهان به شمار می رود و چیزی در حدود ۳۳درصد از وب سایت های

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.