معرفی GtMetrix و بخش های مختلف آن و راهنمایی کار با آن

معرفی GtMetrix و بخش های مختلف آن و راهنمایی کار با آن

دوست دارید بدونید که وب سایت تون بهینه هست یا نه ؟

آیا میدانستید که یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سرعت بارگذاری وب سایت یا همان مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک سایت به طور کامل بارگزاری شود است؟

آشنایی با gtmetrix

GtMetrix یکی از محبوب ترین وب سایت های بررسی سرعت لود یا بارگذاری سایت می باشد.GtMetrix چیست ؟ با شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران همراه باشید.

شما با کمک وب سایت جی تی متریکس علاوه بر اینکه متوجه میشوید وبسایت شما در چند ثانیه بارگذاری می شود خطاها یا مشکلات فنی که وب سایت شما را تجربه می‌کند و نیز پیدا خواهید کرد.

این ابزار یکی از محبوب ترین ابزار های وب مستران در حوزه طراحی سایت است و روزانه هزاران بار توسط عموم بازدید می شود.

 

جی تی متریکس علاوه بر آنالیز سرعت لود مواردی که باعث می شود تا سرعت لود سایت شما بدتر از قبل شود را نیز برای شما لیست خواهد کرد، برای مثال اگر تصاویری که در سایتتان استفاده کرده‌اید بهینه نباشد جی تی متریکس لیست آنها را برای شما ارائه خواهد داد و حتی نسخه بهینه شده آن تصاویر را نیز برای شما آماده می کند.

با کمک سایت جی تی متریکس شما علاوه بر نسخه دکستاپ می توانید نسخه موبایل وبسایت خودتان را نیز آنالیز بکنید و خطاهای آن را پیدا کنید تا سرعت لود سایت تان را بیشتر کنید.

همچنین می توانید نوع اینترنت را نیز مشخص کنید که با چه سرعتی و چه کشوری تست از سایت شما گرفته شود.معرفی بخش های مختلف جی تی متریکس نتیجه آنالیز سایت جی تی متریکس در بخش های مختلفی به کاربران نمایش داده می شود که در زیر برخی از آنها را معرفی کرده ایم.

آموزش جی تی متریکس

معرفی بخش PageSpeed در GtMetrix دربخش پیج اسپید فایل ها و کدهای همان صفحه ای که در حال آنالیز آن هستید بررسی خواهد شد ، عملاً بخش فرانت سایت شما بررسی خواهد شد و در صورتی که در این فایل ها مشکلی وجود داشته باشد و یا حجم این فایل ها بالا باشد در این قسمت خط های مرتبط با آن را دریافت خواهید کرد و تیم تریک به شما توضیح خواهد داد که چطور می توانید این خطا را رفع کنید.

علاوه بر این در این بخش می توانید خطاهایی که مربوط به برخی تنظیمات فنی می باشد را نیز ببینید.در صورتی که در این بخش خطایی دریافت کردید به نگران چیزی نباشید فقط بر روی عنوان خطا کلیک کنید تا توضیحات آن را ببینید و اقدام به رفع آن بکنید ، در رفع خطا هرگونه مشکل یا سوالی داشتید همواره می توانید از ما سوال خود را بپرسید .

معرفی بخش YSlow در GTMetrixYSlow تفاوت خاصی با Page Spedd ندارد در اصل این بخش از شرکت یاهو گرفته می شود و تقریباً همان مواردی که پیج سپید بررسی می‌کند را صرفاً با در نظر گرفتن یک سری قوانین متفاوت تر بررسی و آنالیز می‌کند.در نتیجه YSlow یا Page Speed فرق آنچنانی با هم دیگه ندارند.

تست بهینه بودن سایت

معرفی بخش WaterFall در GtMetrixدر این قسمت از جی تی متریکس به طور دقیق و کامل به شما نمایش داده می شود که چه رکوئست ها یا درخواست‌هایی از وبسایت شما توسط کاربر دریافت می‌شود و هر درخواست چند ثانیه طول میکشد تا لود یا بارگذاری شود.

تست بهینه بودن سایت

عملاً در این قسمت شما می توانید چیزی که باعث کند شدن سایت شما شده است را پیدا کنید و مستقیماً به سراغ آن برای بهینه سازی وب سایت تان بروید ،بهینه کردن سایت با این بخش این اطمینان را به شما می دهد که شما در اکثر سرویس‌های بررسی سرعت لود سایت نمره کامل را دریافت خواهید کرد.

زیرا که دقیقاً هر چیزی که باعث می‌شود سرعت سایت تغییر بکند را شما در این قسمت میتونید ببینید و به سراغ بهینه کردن اون برید در صورتی که تمام درخواست‌هایی که سرعت سایت شما را کند کرده‌اند یا ضروری نیستند را بهینه کنید شما باید نمره کامل رو دریافت کنید.

برای مشاهده جزئیات هر درخواست و اینکه یک درخواست خاص توسط کدام قسمت از سایت ارسال یا دریافت شده است کافیست روی آن کلیک کنید تا جزئیات دقیق درخواست را در بخش‌های مختلف آن ببینید.

البته در نظر داشته باشید که تنها سرعت سایت ملاک مهمی برای سئو نیست و شما باید معیار های دیگری مانند کاربر پسند بودن آن هم در نظر بگیرید تا شاهد پیشرفت وب سایتتان شوید، برای اطلاعات بیشتر درباره پیشنهاد مطالعه مقاله UI و UX چیست را می دهیم.

تست بهینه بودن سایت 2

معرفی بخش Video در GtMetrix

معرفی بخش Video در GtMetrix، این قسمت فقط برای کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند و وارد سایت شده اند فعال میشود ، اگر واقعا می‌خواهید بدانید که سایت شما دقیقا چطور لود می شود پیشنهاد می کنم حتما در سایت جی تی متریکس ثبت نام بکنید و این بخش را فعال کنید تا نحوه لود شدن سایت در سیستم کاربر را به صورت ویدیویی نیز به تونید ببینید و آنالیز بکنید.

تحلیل gtmetrix

در نهایت باید گفت جی تی متریکس یک ابزار رایگان بررسی سرعت سایت می باشد که برای سئو سایت خودتان نیاز دارید حتماً با کمک این ابزار وب سایت تان را بهینه کنید زیرا که امروزه سرعت لود سایت نسبت به رقبا بسیار اهمیت پیدا کرده است و گوگل به آن حساس شده.

می توانید برای اطلاعات بیشتر وارد خود سایت gtmetric.com بشید و اطلاعات سایت خود و رقیبانان را تجزیه و تحلیل کنید.

جدیدترین مقالات

دوره ی آموزشی جاوا اسکریپت 

دوره ی آموزشی جاوا اسکریپت 

دوره ی آموزشی جاوا اسکریپت آیا دوست دارید یک زبان برنامه نویسی سمت کاربر یاد بگیرید؟ با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می توانید صفحات

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.