راهنمای و پشتیبانی کامل و دریافت درگاه پرداخت از زرین پال

راهنمای و پشتیبانی کامل دریافت درگاه پرداخت از زرین پال

نماد اعتماد الکترونیک یکی از راه حل های دولت الکترونیک برای افزایش اعتماد کاربران به وب سایت های فروشگاهی است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران امروز درمورد نحوه دریافت نماد الکترونیک و یا تمدید نماد الکترونیک به شما توضیح می دهد.

بعد از خواندن این مقاله شما با نحوه دریافت و تنظیم لوگوی نماد اعتماد الکترونیک یا ای نماد آشنا خواهید شد و می توانید نماد الکترونیک را در سایت خود درج کنید.

نماد اعتماد الکترونیک چیست ؟

نماد اعتماد الکترونیک نشانی تایید شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اهراز هویت صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

نماد اعتماد را می توانید با ثبت نام و تکمیل فرم های مورد نیاز از سایت Enamad.Ir دریافت کنید، که در ادامه جزئیات بیشتر آن را ارائه خواهیم داد.

به صورت پیش فرض بعد از ثبت نام و تایید هویت نماد اعتماد یک ستاره برای شما ارائه می شود، که می توانید آن را داخل وبسایت خودتان درج کنید. برای دریافت ستاره های بیشتر شرایط خاصی نیاز است که با اعمال آن ها بر روی وبسایت خودتان میتوانید ای نماد دو ستاره و یا بیشتر دریافت کنید، برای مثال شما با فعال سازی قفل سبز رنگ وب سایت یعنی ssl می توانید یکی از موارد مورد نیاز جهت دریافت ستاره دوم این نماد را داشته باشید.

در طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین نکات موجود فعال کردن SSL و نماد اعتماد است.

 نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ابتدا باید وب سایت خود را به طور کامل راه‌اندازی بکنید و پروسه ثبت سفارش در آن کاملاً قابل انجام باشد.

زیرا که اولین تست سایت نماد بررسی پروسه ثبت سفارش است آنها یکبار یک سفارش را صفر تا صد انجام می‌دهند و در صورتی که در هر کدام از مراحل ثبت سفارش نواقصی وجود داشته باشد درخواست اصلاح و تکمیل آن به شما داده خواهد شد.

پس قبل از ارسال درخواست ای نماد برای اینکه روند دریافت نماد اعتماد سریعتری داشته باشید سعی کنید وب سایت خود را بطور کامل بسازید و تمام صفحات مورد نیاز آن مانند صفحه شرایط و قوانین خرید و… را ساخته باشید.

دقت داشته باشید که هر بار درخواست بررسی و اصلاح سایت زمان قابل توجهی از شما را می‌گیرد که باعث دریافت دیرتر اینماد می شود.

بعد از تکمیل سایت در صورتی که کسب و کار شما نیاز به داشتن  اسناد حقوقی خاصی از آن را آماده کنید زیرا معمولاً برای دریافت اینماد جهت فروش محصولات خاص نیاز به ارائه جواز فروش و یا جواز کسب خواهید داشت.

اینکه آیا سایت شما نیاز به ارائه جواز دارد یا نه توسط enamad مشخص می شود اما ترجیحا بهتر است که موارد را از پیش آماده کنید .

مسلما ارائه اطلاعات هویتی یکی از اصلی ترین مواردی است که باید به سایت نماد اعتماد الکترونیکی ارائه دهید، اطلاعات هویتی شامل تمام اطلاعات شخصی و یا حقوقی شما می باشد.

تمام مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک به صورت آنلاین قابل انجام است و از طریق وب سایت اینماد تمام فایل های اسناد را می‌توانید بارگذاری کنید و پیامهای و یا مرحله‌ای که در آن وجود دارید را می توانید پیگیری کنید.

لذا جهت دریافت اینماد و آغاز ثبت نام کافی است که وارد وبسایت نماد الکترونیک شده و ثبت نام خود را انجام دهید باقی مراحل کاملا مشخص است و از طریق پنل کاربری خود می توانید آنها را انجام دهید.

تمدید نماد الکترونیک

همان‌طور که دریافت نماد الکترونیک به صورت کاملاً آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود، تمدید آن نیز از وبسایت نماد الکترونیک قابل انجام است. کافی است هنگام تاریخ تمدید وارد وب سایت شده و وضعیت کاربری خود را در وب سایت بررسی کنید و در نهایت تمدید را انجام دهید.

در این رابطه اگر قوانین جدیدی وضع شده باشد و یا وبسایت شما تغییر کرده باشد احتمال بررسی دوباره سایت وجود خواهد داشت.

برخی از ویژگی هایی که باعث می شود کاربران به وب سایت شما با کمک نماد الکترونیک اعتماد کنند موارد زیر هستند :

  •  احراز هویت مالک کسب و کار و مشخص شدن آدرس محل آن
  • صحیح بودن اطلاعات کالاها یا خدمات ارائه شده
  • واضح بودن قوانین و شرایط خرید و روند برگرداندن محصول
  • تایید امنیت وب سایت

و…

گذاشتن لوگو ای نماد بر روی سایت

بعد از ثبت نام و تایید وب سایت توسط مرکز توسعه و تجارت الکترونیک برای درج لوگوی نماد الکترونیک  بر روی وب سایت تان  کافیست در پنل کاربری خود کدی که برای نماد شما ارائه شده است را کپی کنید و  آن را در بخشی که مد نظر دارید درج کنید.

برای مثال معمولاً لوگوی اعتماد الکترونیک را به در فوتر سایت درج می کنند برای این کار چند را برای شما وجود دارد :

اگر شما از سایت های وردپرسی استفاده می کنید احتمالاً در فوتر وب سایت شما قابلیت اضافه کردن ابزارک وجود دارد ،

در این حالت برای اضافه کردن لوگو  نماد اعتماد  باید به مدیریت سایت خود ببرید و بعد قسمت نمایش و بعد از قسمت ابزارک ها و کد دریافتی را با کمک ابزارک متن یا اچ تی ام ال به جایگاه یا مکانی که در ابزارک ها برای فوتر تعریف شده است بگذارید.

در صورتی که قالب وردپرسی شما از ابزارک ها در فوتر سایت پشتیبانی نمی کند کافی است که با سازنده و فروشنده قالب در تماس باشید تا بدانید که دقیقا چطور می توانید به فوتر سایت کد اضافه کنید ،

معمولاً در این حالت ها فوتر سایت یا با کمک صفحه ساز ها ساخته شده است یا به صورت دستی کدنویسی شده است اگر با کمک صفحه ساز باشد کار شما آسان تر است فقط کافی است که بدانید در کدام قسمت فوتر طراحی شده و آن را در آنجا ویرایش کنید اما اگر به صورت کد بود باید حتماً با پشتیبان و قالب خودتون یا سایت در تماس باشید.

اما اگر سایت شما وردپرس نبود و با سیستم های دیگه  ساخته شده بود در این شرایط بهترین راه حل کمک گرفتن از پشتیبان وب سایت می باشد.

جدیدترین مقالات

خدمات طراحی سایت | شناخت پروژه و هدف از اجرای آن | آموزش و انت

خدمات طراحی سایت چیست؟

تصور رایج و نه چندان درستی که در مورد خدمات طراحی سایت وجود دارد این است که فرآیند طراحی تنها به مراحل کدنویسی و طراحی

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.