زبان برنامه نویسی PHP چیست؟ مزایا و معایب php

زبان برنامه نویسی php یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی برای تولید سایت های پویا می باشد.

بدون شک می توان گفت که زبان برنامه نویسی php قدرتمند ترین زبان برای طراحی سایت می باشد.

لذا ما در این مقاله به بررسی کامل زبان برنامه نویسی php می پردازیم و مزایا و معایب استفاده از آن را در طراحی سایت برای شما عنوان می نمایم لازم به ذکر است در مقالات بعدی اقدام به آموزش این زبان برنامه نویسی می‌کنیم.

زبان برنامه نویسی php چیست؟

زبان برنامه نویسی php یک زبان برنامه نویسی متن باز یا همان اپن‌سورس می باشد.
این زبان مبتنی بر ساختارهای لینوکس نیز است.

زبان برنامه نویسی php زبان سمت سرور نیز است این به این معنی است که ابتدا داده ها و کد های نوشته شده توسط php باید سرور فرستاده شود و سپس از طریق سرور در مرورگر کاربر به نمایش درآیند.

باید بدانید که زبان برنامه نویسی php از آن جهت محبوبیت دارد که ساختاری کاملا مستحکم و با نظم دارند لازم به ذکر است که حدود ۸۰ درصد از سایت های جهان با زبان برنامه نویسی php ساخته شده اند.
دانلود برنامه نویسی php از به روزترین و جدیدترین معماری های برنامه نویسی مانند معماری انگلیسی همچنین شی‌گرایی در سطح پیشرفته پشتیبانی می کند.

لذا استفاده از آن مراتب بسیار ساده تر از استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی در حوزه طراحی سایت می باشد.

مزایای زبان برنامه نویسی php

سرعت زیاد نسبت به زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر
سادگی در یادگیری
پشتیبانی از شی گرایی و mvc
امنیت بسیار بالا

معایب زبان برنامه نویسی php

اگر بخواهم بگویم زبان برنامه نویسی php شاید هیچگونه عیبی نداشته باشد اما در سیستم php پیشرفته یا همان mvc رعایت کردن اصول و قوانین آن شاید کمی سخت باشد

زبان برنامه نویسی php به زبان های دیگر در حوزه طراحی سایت نیز مانند html و css و همچنین جاوا اسکریپت نیز ارتباط موثر برقرار کند.

البته با دیگر زبان های سمت سرور نیز می تواند ارتباط برقرار کند مانند زبان برنامه نویسی پایتون و جاوا.

از دیگر مزایای زبان برنامه نویسی php می‌توان به درآمد بالای آن اشاره کرد اگر شما زبان برنامه نویسی php را به صورت کامل و حرفه‌ای و باشید می‌توانید به شیوه‌های متنوع اقدام به کسب درآمد از آن نمایید.

زبان برنامه نویسی php را به صورت کامل یاد بگیرید و همچنین به سایت‌ها ساز های مبتنی بر php طبیعی مانند وردپرس و جوملا و همچنین نوشتن قالب و افزونه برای آنها مسلط شوید می توانید درآمد بسیار مناسبی را از این طریق کسب نمایید.

همچنین شما می توانید از طریق سایتهای مانند پوشش و اقدام به گرفتن پروژه های برنامه نویسی php بر کسب درآمد هر چه بیشتر از این زبان برنامه نویسی قدرتمند نمایید.

به کلی می‌توان گفت که برنامه نویسی php اگر شما در ابتدای مسیر برنامه نویسی هستید.

زبان برنامه نویسی php یک زبان مناسب و ایده آل برای یادگیری می باشد درآمد از آن نیست به تناسب پیشرفت شما در آن افزایش پیدا می کند.

تاکنون ۷ نسخه از زبان برنامه نویسی php انتشارات داده شده است که برای یادگیری به شما جدید ترین نسخه آن یعنی php۷ پیشنهاد می شود.

البته این به این معنا نیست که دیگر نسخه های آن مانند php4 و php ۵ قابل استفاده نباشد بلکه به دلیل پیشنهاد ما سرعت بالاتر و امنیت بیشتر نسبت به باقی نسخه های آن می باشد.

شما برای یادگیری زبان برنامه نویسی php و آشنایی مقدماتی با html نیاز پیدا خواهید کرد از این جهت که پاسخ های php به صورت تکه های html برای کاربر به نمایش در می آید

مقالات مرتبط

جدیدترین مقالات

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.