برسی مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال به روش آسان

برسی مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال به روش آسان | مقایسه وردپرس و جوملا

برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی فکر کردن در مورد آنکه چه سیستم مدیریت محتوایی باید برای این وب سایت پیاده سازی شود یکی از مهمترین سوالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود. انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا با توجه به نوع وبسایت و کاربرد شما می تواند تاثیر بسیار موثری در پیشرفته وب سایت تان داشته باشد.

در این مقاله می خواهیم به مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال از جنبه های مختلف به پردازیم تا شما بتوانید بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

اگر نمی دانید سیستم مدیریت محتوا چیست و چه تاثیری می تواند در پیشرفت وب سایت تان داشته باشد حتماً مقاله سیستم مدیریت محتوا چیست را مطالعه کنید.

مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال

ممکن است شما نام سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بیشتر از بقیه شنیده باشید اما باید بدانید که تنها یک چهارم معادل ۲۵ درصد از وبسایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند.

جوملا و وردپرس دو تا از بهترین سیستم‌های قیمت محتوا هستند که قابلیت های زیادی را به کاربران شان ارائه می دهند. دروپال کمی حرفه ای تر بوده و تنها به بستر آن حرفه ای برای سایت های خاص از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. مقاله می خواهیم مقایسه جوملا و وردپرس بعد دروپال را از جوانب مختلف انجام دهید و شما را با قابلیت های مختلف هر سیستم مدیریت محتوا آشنا کنیم.

مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال
مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال

اشتراکات جوملا و وردپرس و دروپال

برای آنکه بتوانیم مقایسه وردپرس و جوملا و دروپال را به صورت کامل بررسی کنیم بهتر است ابتدا نقاط مشترک بین این سیستم مدیریت محتوا را بررسی کنیم تا در نهایت به تفاوتهای آنها برسیم.

  • وردپرس و جوملا و دروپال اپن‌سورس هستند و به صورت رایگان در اختیار کاربران و وبمستران قرار می گیرند.
  • سیستم مدیریت محتوا با زبان php نوشته شده اند و قابل تغییر می باشند.
  • دیتابیس این سیستم های مدیریت محتوا از mysql استفاده می کند.
  • هر سه افزونه هایی برای افزودن قابلیت های مختلف به وب سایت استفاده می کنند.(مطالعه بیشتر: وب سایت چیست )
  • سه قابلیت ترجمه به زبان فارسی را داشته و از زبان فارسی پشتیبانی می کنند.
  • ویژگی این سه گزینه برای سئو کاران این است که می‌توان از افزونه های بهبود سئو سایت در هر سه گزینه استفاده کرد.
  • وردپرس و جوملا و دروپال می توان از انواع افزونه های افزایش سرعت سایت استفاده کرد. می دانید بهترین راه های بهبود سرعت سایت کدام است که چگونه می توان با بهبود سرعت سایت به رتبه های برتر گوگل دست یافت حتماً مقاله افزایش سرعت سایت را بخوانید.

دوره آموزش طراحی سایت خود بهترین نحوه انتخاب سیستم مدیریت محتوا را متناسب با کاربرد سایت تان را به شما یاد می دهیم. شرکت در دوره آموزش طراحی سایت می توانید با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای در کوتاهترین زمان وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

 

بررسی راحتی کار با وردپرس و جوملا و دروپال

یکی از فاکتورهایی که برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای وبمستران مطرح است راحتی کار با آن می باشد. هرچه محیط کاربری این سیستم مدیریت محتوا راحت تر و کاربرپسند تر باشد یادگیری طراحی و اجرای ساخت وب سایت با سرعت بهتری پیش می رود.

ما به عنوان اولین گزینه راحتی کار با محیط این سیستم مدیریت محتوا را مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم.

  • کار با محیط وردپرس

وردپرس کمتر از ۵ دقیقه نصب می شود و نصب آن بسیار راحت بوده و کاربران می توانند با هر سطح دانشی آن را نصب نمایند. نصب وردپرس آشنایی ندارید می‌توانید مقاله آموزش نصب وردپرس را مطالعه کنید که به صورت مرحله به مرحله و تصویری نحوه نصب وردپرس را آموزش داده ایم.

پس از نصب شما وارد پنل پیشخوان وردپرس می‌شوید که در آن منها به صورت ساختار مندی در قسمت راست وجود داشته و شما می توانید برای تغییر در تنظیمات هر بخش گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

پیشخوان وردپرس دارای قابلیت های مختلفی است که می توان از آن برای افزودن افزونه،نوشته،برگه،تنظیمات و غیره استفاده کرد. بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله پیشخوان وردپرس ما را بخوانید تا با بخش های مختلف و تنظیمات پنهان وردپرس بیشتر آشنا شوید.

نکته قابل توجه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس تولید محتوای راهتان می باشد. تنها با چند کلیک می توانید به بخش نوشته ها رفته و نوشته مناسبی را تولید کنید و یا در قسمت برگه ها صفحه را به صفحه های سایت خود اضافه کنید.

  • کار با محیط جوملا

نصب جوملا نیز راحت می باشد اما به راحتی نصب وردپرس نیست و کمی دردسر دارد. با پنل مدیریت جوملا نیز راحت می باشد اما اگر بخواهیم بین جوملا و وردپرس یکی را انتخاب کنیم باید بگوییم کار با پنل مدیریت وردپرس بسیار راحت تر از جمله می باشد. وردپرس محیط کاربر پسند تری دارد و شما می توانید به بخش های مختلف آن به راحتی دسترسی پیدا کنید.

از زبان فارسی پشتیبانی می کند و می توانید برای بهبود سئو سایت خود در سیستم مدیریت محتوای جوملا از افزونه های آن بهره بگیرید.

  • کار با محیط دروپال

نصب و کار با پنل مدیریت دروپال مانند جوملا می باشد و کمی دشوار است. اینکه بتوانید سایت خود را بر روی سیستم مدیریت محتوای دروپال مدیریت کنید باید کمی زمان برای یادگیری پنل آن صرف کنید.

دروپال متن باز بوده و می‌توان با دانش برنامه نویسی تغییراتی در آن ایجاد و آن را سفارشی سازی نمود. برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای دروپال باید کمی صبور باشید و بخشهای مختلف آن را یاد بگیرید تا بتوانید یک وب سایت حرفه ای و قدرتمند بسازید.

نتیجه گیری

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

مقایسه قالب ها و افزونه ها در جوملا و وردپرس و دروپال

وبمستران برای آنکه بتوانند قابلیت های زیادی را به وبسایت شان اضافه کند به افزونه ها نیاز پیدا می کنند. برای آنکه بتوان یک وبسایت را در مدت زمان کوتاهی راه‌اندازی کرد می‌توان از قالبهای مختلف بهره گرفت.

  • قالب ها و افزونه ها در وردپرس

مخزن وردپرس با بیش از ۴۰۰۰۰ افزونه یکی از پربارترین مخزن های افزونه در بین مخازن سیستم های مدیریت محتوا می باشد. در صورتی که یک وب سایت با وردپرس راه اندازی شود می توان برای اضافه کردن هر قابلیتی از افزونه های مختلف بهره گرفته و یک وب سایت حرفه ای تحویل مشتری داد.

مزیت وردپرس این است که قالب های بیشماری دارد و می توان هر قالبی که مد نظر شما است را در بین قالب های وردپرس پیدا و پیاده سازی کرد. شما می توانید با بهره گیری از افزونه ها و قالب ها وردپرس بهترین وب سایت های جذاب را طراحی کنید.

اگر میخواهید بیشتر با قالب های پر کاربرد وردپرس آشنا ش.ید حتما از مقاله قالب حرفه ای وردپرس رایگان دیدن کنید.

  • قالب ها و افزونه ها در جوملا

تعداد قالب ها و افزونه های عرضه شده در جوملا کمتر از وردپرس می باشد اما شما باز هم می‌توانید با وجود هزاران افزونه جوملا قابلیت های متفاوتی را به وبسایت تان اضافه کنید. باید بدانید اگر بخواهید امکانات مختلفی را به وبسایت جوملای خود اضافه کنید باید کمی زمان بیشتری صرف کنید تا این امکانات قابل پیاده سازی شدن باشند در حالی که در وردپرس این زمان بسیار کمتر خواهد بود.

  • قالب ها و افزونه ها در دروپال

متاسفانه قالب ها و افزونه هایی که برای دروپال عرضه شده اند چندان قدرتمند نیستند و نمی توان با آنها یک وب سایت حرفه ای ساخت. افزونه های حرفه ای در سیستم مدیریت محتوای دروپال عرضه نشده اند و نمی توان قابلیت های قدرتمندی را به وبسایت حرفه ای افزود. کسانی که از دروپال استفاده می کنند ترجیح می دهند با استفاده از کد نویسی قابلیت های مورد نظرشان را به وب سایت اضافه کنند.

نتیجه گیری

در دوره طراحی سایت طاحی سایت با وردپرس و با cms های شخصی آموزش داده میشود و شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی برای ورود به بازار کار آماده شوید و راز هایی را که برای بهبود سرعت سایت .

مقایسه قالب ها و افزونه ها در جوملا و وردپرس و دروپال
مقایسه قالب ها و افزونه ها در جوملا و وردپرس و دروپال

مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال از نظر پشتیبانی

فاکتور دیگری که برای وبمستران در انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا مطرح می‌شود پشتیبانی می منظور از پشتیبانی این است که در صورتی که کاربران با مشکلی در وبسایت شما مواجه شدن بتوانند از یک مرجع معتبر سوالاتشان را بپرسند و پاسخ های درست و کاربردی دریافت کنند.

  • پشتیبانی وردپرس

سایت وردپرس یک مرجع معتبر برای به بستر آن می باشد که بتوانند تمام سوالات خود در مورد قالب ها و افزونه ها و هر موردی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بپرسند.در این وب سایت آموزش های مختلف برای ‌های مختلف وردپرس قرار داده شده است که می‌توان با استفاده از آنها هم مشکلات سایت را برطرف کرد هم برای اضافه کردن قابلیت های مختلف به وبسایت از آنها کمک گرفت.

  • پشتیبانی جوملا

جوملا نیز دارای سایت های پشتیبان می باشد که شما می توانید سوالات خود را به صورت آنلاین در این سایت های پشتیبان مطرح کرده و پاسخ های کاربردی دریافت کنید.

  • پشتیبانی دروپال

کاربران در سطح جهان زیاد می باشند و می‌توان ایرادات این سیستم مدیریت محتوا را در بین کاربران آن مطرح کرد و پشتیبانی مناسبی دریافته بود. متاسفانه آموزش های حرفه ای برای دروپال وجود ندارد می‌توان گفت پشتیبانی مناسبی از مرجع معتبر ارائه نمی شود.

نتیجه گیری

مقایسه امنیت جوملا و وردپرس و دروپال

می‌توان گفت هر سه سیستم مدیریت محتوا از نظر امنیت در سطح بالایی قرار گرفته اند و در همه آنها نکات ایمنی رعایت شده است. البته شما می توانید با نصب افزونه های امنیتی و رعایت نکات امنیتی آنها را غیر قابل نفوذ تر کنید . به طور کلی می توان این نتیجه را گرفت که وردپرس و جوملا و دروپال هرسه در یک سطح ایمنی می باشند.

مقایسه سئو وردپرس و جوملا و دروپال

برای آنکه بتوان یک وب سایت را به فروش و بهره وری رساند باید اصول سئو را در آن رعایت کرد تا به رتبه های برتر گوگل برسد. سایت در رتبه های برتر حضور داشته باشد ترافیک بیشتری به سایت هدایت شده و همین امر باعث پیشرفت وب سایت می شود.

شاید این نکته برای شما قابل توجه باشد که توجه و امتیاز گوگل برای وب سایت های وردپرسی بیشتر از وبسایت های ساخته شده با جوملا و دروپال میباشد.

وردپرس یا جوملا یا دروپال

با مطالعه مزایا و معایب هرز سیستم مدیریت محتوا و مقایسه آنها قطعاً آگاهانه تر ای برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا خواهید داشت. مقاله تلاش کردیم بدون تعصب و بر اساس تجربه کاری خود بهترین سیستم مدیریت محتوا را متناسب با سایت شما معرفی کنیم. داغ کاربرد سایت تانب زمانی که برای ساخت آن باید ظرف کنید را در نظر داشته باشید و سپس برای انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا یا دروپال تصمیم‌گیری کنید. سوالی در مورد انتخاب وردپرس یا جوملا یا دروپال دارید می توانید در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

وردپرس یا جوملا یا دروپال
وردپرس یا جوملا یا دروپال

مقایسه وردپرس و جوملا

قبل از اینکه به مقایسه وردپرس و جوملا بپردازیم باید بگوییم اگر با سیستم وردپرس بطور کامل آشنا نیستید پیشنهاد می کنیم مقاله ” وردپرس چیست؟ ” را مطالعه نمایید.

ویژگی های وردپرس

در این بخش ویژگی های وردپرس را بطور کامل بررسی کرده تا ببینیم چرا این سیستم به پر طرفدار ترین سیستم مدیریت محتوای جهان تبدیل شده است!!!

بله! وردپرس پر طرفدار ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است که کاربران بسیار زیادی در هر لحظه از آن استفاده می کنند. این سیستم با گذشت زمان به روز تر و مدرن تر شده و افزونه های زیادی برای آن طراحی شده است. در زیر به بررسی مزیت ها و معایب وردپرس می پردازیم.

مزایای وردپرس

برای آنکه بتوانیم سیستم مدیریت محتوای وردپرس را انتخاب کنید باید آگاهی بیشتری از مزایا و معایب آن داشته باشید. مزایای وردپرس بیشتر از معایب آن می‌باشد زیرا تعداد وبسایت هایی که در سطح جهان با وردپرس ساخته شده اند گویای آن است که محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا بیشتر از سایر سیستم هاست. تعدادی از مزایای سیستم مدیریت محتوای وردپرس را با هم بررسی می‌کنیم.

نصب وردپرس

ورد پرس براحتی و در کمتر از ۵ دقیقه نصب می گردد.

این بدان معناست که شما می‌توانید یک طراحی وب‌ سایت جدید را در کمتر از ۵ دقیقه نصب کنید.

دم کردن یک فنجان قهوه بیشتر از نصب یک وب‌سایت وردپرس جدید آنلاین طول می‌کشد!!!

تنظیمات وردپرس

وردپرس بیش از هر CMS دیگری به منظور سفارشی سازی سایت امکانات مختلفی در اختیار کاربران نظیر افزونه (پلاگین)، تم و… قرار می دهد.

تعداد بسیار زیادی از افزونه ها برای وردپرس وجود دارند که استفاده از آن ها موجب افزایش کیفیت و لذت از کار می گردد و شما می توانید به صورت رایگان تقریبا از همه ی آن ها استفاده نمایید.

با توجه به حجم بالای کاربران و تنوع زیاد وبسایت های وردپرس ، هزاران هزار قالب متفاوت و متنوع برای آن وجود دارد که شما با سلیقه ی خودتان می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب و استفاده کنید.

منوی مدیریت وردپرس دارای امکانات مختلفی است که شما می توانید از آن ها برای مدیریت بهتر محتوا و سایت خود استفاده نمایید.

هزینه وردپرس

وردپرس با وجود تمام قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد بصورت رایگان عرضه می گردد و این یکی از بزرگ ترین ویژگی های وردپرس می باشد.

پشتیبانی وردپرس

بدلیل معروفیت و محبوبیت وردپرس بین کاربران داخل و خارج از ایران، اگر شما در حین کار با وردپرس با سوال و مشکلی مواجه شوید می توانید مشکل خود را با میلیون ها کاربر ورپرس در محیط ها و انجمن های مختلف در میان بگذارید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

همین امر باعث شده تا انتخاب وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای کاربران مبتدی انتخاب مناسبی باشد.

از طرفی با توجه به کاربران زیاد وردپرس می توان اطمینان داشت که وردپرس تا دراز مدت و سالیان طولانی همچنان امکانات و آپدیت های بهتر و قوی تر ارائه خواهد داد.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

معایب وردپرس

قطعاً وردپرس هم دارای معایبی است که تعدادی از وبمستران را از انتخاب آن دلسرد کرده است. در این قسمت دودی از معایب وردپرس را با هم بررسی می‌کنیم تا با دید آگاهانه تری برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا اقدام کنیم. دقت داشته باشید که انتخاب هر سیستم مدیریت محتوایی باید با توجه به کاربرد وبسایت شما در نظر گرفته شود.

آشنایی نسبی با برنامه نویسی

با وجود این که برای استفاده از وردپرس هیچ نیازی به برنامه نویسی ندارید اما برای ویرایش و اعمال اصلاحات در سایت شما به آشنایی با PHP احتیاج دارید و باید بتوانید کد ها را تغییر دهید.

برای اعمال تغییرات و اصلاح در قسمت های ظاهری سایت نیز شما به HTML و  CSS احتیاج دارید تا بتوانید از پس این تغییرات بر آیید.

افزونه های وردپرس

با وجود این که تعداد زیاد افزونه ها و تنوع آن ها یک مزیت بزرگ به حساب می آید ، تعداد زیاد آن ها می تواند به شما و سایتتان آسیب بزند. بزرگترین تاثیر تعداد زیاد افزونه ها بر روی یک سایت می تواند کاهش سرعت و کُند شدن سرعت بارگذاری باشد که برای کاربران آزار دهنده است.

گزینه‌های پشتیبانی

وجود گزینه‌های کمک و پشتیبان برای کاربران مبتدی بسیار مهم است. همواره در زمان کار با نرم‌افزارهای جدید، موانعی وجود دارد و تنها با کار مستمر است که این موانع رفع می‌شوند. در این بخش از مقاله مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال این موضوع را بررسی می‌کنیم.

وردپرس

وردپرس یک جامعه قوی از کاربران دارد. شما می‌توانید راهنمایی‌های وردپرس را در فوروم‌های رسمی پشتیبانی، مستندات، کتابچه‌های آموزشی، کدکس‌ها، کانال‌های اسلک، سایت Stack Exchange، گروه‌های فیسبوکی و تقریباً در اغلب فوروم‌های اینترنتی که به طراحی و توسعه مربوط باشند، پیدا کنید.

سایت‌هایی مختلفی وجود دارند که شامل صدها راهنما، آموزش ویدئویی و مقاله برای کاربران مبتدی وردپرس هستند. همچنین گزینه‌های پولی مختلفی نیز برای دریافت پشتیبانی برای وردپرس وجود دارند.

جوملا

جوملا نیز مانند وردپرس جامعه کاربری بزرگ و مفیدی دارد. مستندات وسیعی روی وب‌سایت جوملا ارائه شده که منبع ارزشمندی برای کاربران مبتدی محسوب می‌شود. کاربران برای دریافت راهنمایی‌های با تعامل‌پذیری بیشتر می‌توانند به فوروم‌ها، لیست‌های ایمیلی، گروه‌های کاربری و غیره نیز سر بزنند.

علاوه بر پشتیبانی جامعه کاربری، برخی منابع شخص ثالث، آموزش‌های پولی و سازمان‌های توسعه جوملا نیز وجود دارند که در این زمینه به کاربران این سامانه کمک می‌کنند.

اما در جوملا برخلاف وردپرس یافتن کارشناسانی که با هزینه معقول به شما کمک کنند، کار چندان آسانی نخواهد بود. استخدام یک توسعه‌دهنده یا کارشناس توسعه جوملا، عیب‌یابی یا کمک فنی، هزینه‌ی به مراتب بیشتری نسبت به وردپرس دارد.

دروپال

دروپال جامعه بسیار فعالی از طرفداران و کاربران دارد. هر نوع گزینه پشتیبانی را می‌توان همانند وردپرس و جوملا برای این CMS نیز پیدا کرد. مستندات گسترده، فوروم پشتیبانی، لیست‌های ایمیلی، گروه‌های کاربری و چت‌روم‌ها نیز در اختیار شما قرار دارند.

دروپال تلاش می‌کند تا از طریق سرویس‌های دروپال حرفه‌ای، کاربران را به توسعه‌دهندگان و شرکت‌های مربوطه وصل کند. این موارد را می‌توانید در مارکت‌پِلیس دروپال مشاهده کنید. با این حال توسعه‌دهندگان دروپال نیز همانند جوملا در قیاس با وردپرس گران‌تر هستند.

  • برنده این بخش نیز وردپرس است.

ویژگی های جوملا

می توان گفت جوملا بین وردپرس و دروپال قرار دارد، بدین معنی که به اندازه کافی قدرتمند بوده و برخلاف دروپال نیاز به تجربه فنی زیادی ندارد.

از دیگر ویژگی های جوملا داشتن افزونه ها و تم های فراوان (حدود ۶۰۰۰) برای طراحی سایت به شکل دلخواهتان می باشد.

مزایای جوملا

محبوبیت جوملا در بین سیستم های مدیریت محتوا کمی کمتر می باشد اما با این حال دارای مزایایی است که هنوز هم تعدادی از وبمستران این سیستم مدیریت محتوا را برای ساخت وبسایت هایشان انتخاب می کنند. تعدادی از مهم‌ترین مزایای جوملا را با هم بررسی می کنیم و شما را بیشتر با مزایای آن آشنا می کنیم.

شبکه های اجتماعی جوملا

یکی از مزایای منحصر به فرد جوملا نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا امکان ساخت شبکه های اجتماعی می باشد.

ساخت فروشگاه با جوملا

تجارت الکترونیک و ساخت انواع وب سایت های فروشگاهی توسط تمام CMS ها امکان پذیر می باشد، ولی به کمک جوملا می توانید خیلی راحت تر و سریع تر یک سایت فروشگاهی راه اندازی نمایید.

هزینه جوملا

همانطور که پیش تر گفته شد، جوملا نیز مانند وردپرس بصورت رایگان می باشد.

معایب جوملا

ممکن است معایب زیر از دلایلی باشد که این سیستم مدیریت محتوا کم‌کم جای خود را به وردپرس داده است و محبوبیت خود را تقریباً به صورت اندک از دست داده است. قسمت مهمترین معایب جوملا را باهم بررسی کرده و شرح می دهیم.

سفارشی سازی جوملا

اگر به تازگی با جوملا شروع به کار نموده اید سفارشی سازی های پیشرفته برای شما بسیار مشکل می باشد.

در صورتی که بخواهید قابلیت های سفارشی مانند محتوای فلش و کلیدهای خاص در صفحه و … را در سایت ایجاد نماید می بایست از توسعه دهنده جوملا کمک بگیرید.

جوملا اکستنشن های بسیاری دارد که از طریق آن می توانید به قابلیت های سایت اضافه نمایید. این قابلیت ها بسیار زیاد می باشد و به شما امکان ایجاد بخش های مختلف سایت را می دهد.

بهینه سازی جوملا

می توان گفت قابلیت های بهینه سازی در جولا به اندازه وردپرس قوی نمی باشد.

جمع بندی

طی این مقاله سعی کردیم بطور جامع به مقایسه وردپرس و جوملا بپردازیم و مزایا و معایب این دو CMS قدرتمند را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان دید بهتری برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب داشته باشید.

من صادقانه می‌گویم که CMS مورد علاقه من وردپرس می باشد.

همین سایتی که شما در حال خواندن آن هستید، در وردپرس ساخته‌شده است. وردپرس برای اضافه کردن مطالب جدید فوق‌العاده آسان است و در آن می‌توان از پلاگین های رایگان و پوسته‌های زیادی استفاده نمود به ‌طوری‌که به‌ راحتی می‌توانید هر چیزی را که می‏خواهید بدون نیاز به دانستنHTML ،CSS و یا هر زبان برنامه‌نویسی دیگری تغییر دهید.

وردپرس هم‏چنین دارای به‌روزرسانی امنیتی نیز می باشد.

  • وردپرس:وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که کار خود را اختصاصا برای وبلاگ نویسی آغاز کرد، اما طی چندین سال گذشته پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و به معنای واقعی کلمه، طوفانی برپا کرده است، بیش از ۶۰ میلیون وب‌سایت و هم‌چنین بیش از ۴۰٪ از وب‌سایت‌هایی که دارای سیستم مدیریت محتوا هستند، از وردپرس استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده محبوبیت زیاد آن است.
  • جوملا: برای طراحی سایت‌ های بزرگ تجارت الکترونیک و یا شبکه‌های اجتماعی، مناسب است؛ اما نیاز به درک پایه‌ای از مهارت‌های فنی دارد.
  • دروپال: سخت‌ترین اما قدرتمندترین CMS است که نیاز به یک درک HTML، CSS و PHP دارد.

منبع

جدیدترین مقالات

تاریخچه اینترنت در ایران

مقدمه :   در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه اینترنت صحبت کنیم، در مورد این که فضای مجازی که ما امروزه از آن

حذف نظرات منفی از نقشه گوگل | جبران نمره منفی با نظرات مثبت و...

حذف نظرات منفی از نقشه گوگل

یکی از فضاهای بسیار مناسب برای معرفی شرکت یا سایت شما ثبت اطلاعات تماس در نقشه گوگل است. با این کار هنگام جستجوی نام برند

خدمات سئو سایت | لینک‌سازی خارجی | بازاریابی محتوا | سئو تکنیکال

خدمات سئو سایت

با رونق کسب و کارهای اینترنتی و افزایش استقبال عمومی از خرید آنلاین، بازاریابی دیجیتال به امری مهم و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است. سئو به

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.