آموزش نصب درگاه پرداخت در وردپرس و استفاده از آن به روش آسان

آموزش نصب درگاه پرداخت در وردپرس و استفاده از آن به روش آسان

وقتی یک سایت راه اندازی می شود هدف اصلی کسب درآمد از آن سایت میباشد. برای آنکه بتوانید یک سایت فروشگاهی بسازید و از آن کسب درآمد داشته باشید باید درگاه پرداخت در وردپرس را نصب نمایید. در این مقاله آموزش نصب درگاه پرداخت در وردپرس را به صورت کامل با همه تنظیمات به شما یاد داده ایم.

اگر می خواهید به سرعت با تکنیک های ساخت سایت با وردپرس آشنا شوید و در مدت زمان کوتاهی یک سایت فروشگاهی جامع بسازید و به مشتری تحویل دهید حتماً در دوره های آموزش وردپرس آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید. در انتهای این دوره آموزشی به شما مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود و شما می توانید با این مدرک کسب درآمد نمایید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت استقبال از خرید اینترنتی افزایش یافته است. یکی از اساسی‌ ترین نیازهای هر فروشگاه اینترنتی، بدون توجه به نوع محصول آسان کردن فرایند خرید به خصوص پرداخت اینترنتی است. برای اینکار باید افزونه درگاه پرداخت وردپرس را در سایت فعال کنید. بانک های ایرانی از جمله بانک‌های ملت و پارسیان، واسطه‌های درگاه بانکی مانند زرین پال و پولیتو را مخصوص وردپرس را طراحی کرده‌اند که بدون دردسر خاصی می توان از آن‌ها استفاده کرد. قبل از معرفی افزونه‌های درگاه بانکی ووکامرس، توضیحاتی درمود درگاه پرداخت و چگونگی انتخاب درگاه مناسب می‌دهیم.

نصب درگاه پرداخت در وردپرس

به طور کلی افزونه ها و ماژول های درگاه پرداخت بسیار زیاد می باشد و شما می توانید از روش های مختلف مانند از طریق درگاه پرداخت مستقیم و یا از طریق درگاه پرداخت واسط ه این افزونه ها را در ووکامرس نصب کنید.

در این قسمت آموزش اتصال درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس را به شما توضیح خواهیم داد و شما میتوانید به صورت کاملا تصویری نحوه دریافت کد درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت تان را یاد بگیرید.

گفتیم دو نوع افزونه برای درگاه پرداخت ووکامرس وجود دارد:

  • افزونه درگاه پرداخت مستقیم
  • افزونه درگاه پرداخت واسطه
نصب درگاه پرداخت در وردپرس
نصب درگاه پرداخت در وردپرس

درگاه پرداخت مستقیم در وردپرس

برای آنکه بتوانید افزونه درگاه پرداخت مستقیم را در سایت تان نصب کنید ابتدا باید در سایت اینماد عضو شوید و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

برای دریافت افزونه درگاه پرداخت مستقیم و گرفتن مجوز کمی زمان در حدود دو هفته باید صرف کنید تا مجوز لازم برای شما صادر شود.

با گرفتن این مجوز هرگاه کاربری در سایت شما را خریدی انجام دهد به درگاه پرداخت بانک مورد نظر متصل شده و هزینه پرداختی به حساب شما واریز میشود.

دریافت کد درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت می‌تواند از درگاه‌های پرداخت اینترنتی مختلف مانند بانک ملت انجام شود.

یکی از راه هایی که میتوانید خیلی سریع کار با وردپرس را یاد بگیرید و با مدرک بین المللی وارد بازار کار شوید شرکت در دوره طراحی سایت یک آموزشگاه معتبر است.

رخوشبختانه آموزشگاه آریا تهرن برای چندمین سال پیاپی به عنوان بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای معرفی شده است که کیفیت تدریس در این آموزشگاه مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

درگاه پرداخت واسطه در وردپرس

با استفاده از درگاه پرداخت واسط ه دیگر نیاز به گرفتن اینماد نیست و شما لازم نیست مدت زمان دو هفته برای گرفتن مجوزهای لازم صرف کنید.

دریافت درگاه پرداخت واسط ه تنها کافیست در یکی از شرکت‌های واسط مانند زرین پال حساب کاربری ایجاد نمایید تا این شرکت مانند یک واسطه بین درگاه پرداخت بانکی و سایت شما عمل کند.

استفاده از درگاه پرداخت واسط ه برای سایت های تازه کار راه معقولانه تری می باشد زیرا ساخت درگاه پرداخت مستقیم و گرفتن مجوز های لازم برای سایت های تازه کار کار دشواری می باشد.

آموزش ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

همانطور که توضیح داده شد دو راه برای ساخت درگاه پرداخت ت در سایت وجود دارد که در این قسمت ما هر دو روش را با هم بررسی می‌کنیم.

روش مستقیم ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

افزودن درگاه پرداخت به سایت شما باید در سایت اینماد ثبت نام کنید.

  • اولین مرحله از ثبت نام اطلاعات اطلاعات هویتی از شما دریافت می شود و در صورتی که احراز هویت با موفقیت انجام شود بعد از گذشت دو هفته معادل ۱۴ روز مجوز اینماد به شما تعلق میگیرد.
  • بعد از دریافت مجوز اینماد باید به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید و افزونه درگاه پرداخت را نصب نمایید. (آشنایی با بخش های مختلف پیشخوان و آموزش کار با این بخش در مقاله : پیشخوان وردپرس )
  • افزونه درگاه پرداخت ووکامرس برای بانک های مختلف موجود می باشد که اگر مجوز اینماد از بانک ملت دریافت کرده‌اید باید افزونه درگاه پرداخت ووکامرس بانک ملت را نصب و فعال کنید. در ادامه به معرفی افزونه های درگاه پرداخت ووکامرس می پردازیم و شما را با انواع این افزونه ها آشنا می کنیم.
  • بعد از نصب افزونه درگاه پرداخت بانک ملت و یا هر بانکی لازم است که از منوی پیشخوان وردپرس قسمت ووکامرس بخش پیکربندی را انتخاب کنید.
  • صفحه جدیدی برای شما باز میشود که میتوانید از بخش پرداخت ها درگاه پرداخت بانک ملت را فعال کنید. شما افزونه درگاه پرداخت بانک دیگری را دریافت کرده اید لازم است که در این قسمت بانک مورد نظر تان را فعال کنید. ( اگر نمیدانید چطور باید افزونه را نصب کنید مقاله آموزش نصب افزونه وردپرس را بخوانید. )
  • مرحله از آموزش نصب پرداخت در وردپرس شما باید تنظیمات پایه برای افزونه درگاه پرداخت وردپرس را انجام دهید. در این قسمت مواردی مانند عنوان درگاه توضیحات درگاه را مشاهده می کنید که در ادامه به توضیح بخش‌های مختلف این صفحه می پردازیم:
آموزش ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس
آموزش ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس
  • عنوان درگاه

در این قسمت لازم است درگاه پرداخت وردپرس خود را با توجه به بانک مورد نظرتان را وارد کنید برای مثال بانک ملت.

  • توضیحات درگاه

در این قسمت می توانید توضیحاتی برای درگاه پرداخت اینترنتی رایگان خود بنویسید.

  • تنظیمات حساب بانک ملت

بعد از ثبت نام در سامانه درگاه بانک ملت به شما اطلاعات محرمانه‌ای داده می‌شود که شامل ترمینال آیدی و نام کاربری رمز عبور می باشد.

از زمان ثبت نام شما در سامانه درگاه بانک ملت دو روز زمان می‌برد تا این اطلاعات در اختیارتان قرار گیرد. دریافت اطلاعات لازم از آن ها را در این بخش وارد کنید.

  • تنظیمات عملیات پرداخت

قسمت لازم است پیام هایی که در زمان پرداخت به کاربر نمایش داده می شود را وارد نمایید برای مثال پیام پرداخت موفقیت آمیز یا پرداخت ناموفق و یا انصراف از پرداخت باید در این بخش وارد شود.

تنظیماتی را که در این قسمت انجام داده‌اید ذخیره کنید تا فروشگاه ووکامرسی شما به درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم متصل شود.

بکی از راه هایی که میتوانید خیلی سریع وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران است. در انتهای این دوره به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا میشود و میتوانید با همین مدرک جذب بازار کار شوید.

روش واسطه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد شما در این قسمت برای نصب درگاه پرداخت با تسویه آنی در سایتتان نیازی به دریافت اینماد ندارید. دیگر لازم نیست برای دریافت مجوز درگاه پرداخت اینترنتی زمان دو هفته ای را صرف کنید و می توانید به صورت آنی افزونه پرداخت آنلاین وردپرس را به سایت تان اضافه کنید.

  • برای نصب درگاه پرداخت در وردپرس به روش واسطه لازم است از قسمت افزونه ها در منوی پیشخوان وردپرس افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زرین پال را جستجو کنید.
  • پیدا کردن این افزونه از مخزن وردپرس باید آن را نصب و فعال نمایید.
  • در این بخش از ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شما لازم است در منوی پیشخوان وردپرس گزینه ووکامرس را انتخاب کرده و از قسمت پیکربندی زبانه پرداخت را در صفحه باز شده انتخاب کنید.
  • در این بخش از ایجاد درگاه پرداخت وردپرس شما باید گزینه پرداخت امن زرین پال را فعال کنید و بر روی دکمه مدیریت کلیک نمایید.
  • قسمت هم مانند افزونه درگاه پرداخت ووکامرس مستقیم صفحه برای شما باز میشود که اطلاعات مربوط به افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زرین پال را از شما دریافت می کند. (اگر نمیدانید چطور باید افزونه را نصب کنید مقاله آموزش نصب افزونه وردپرس را بخوانید)
  • پر کردن اطلاعات درگاه پرداخت بدون مالیاتی ووکامرس زرین پال باید همان اطلاعاتی را که در قسمت قبل توضیح داده اید وارد کنید.
  • پر کردن قسمت تنظیمات حساب زرین پال لازم است که به سایت رسمی زرین پال مراجعه کنید و در این سایت برای خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید.
  • بعد از آنکه عضویت شما در سایت زرین پال با موفقیت انجام شد به شما یک کلید ای پی آی API می شود که باید اطلاعات آن را در قسمت تنظیمات حساب زرین پال وارد کنید. بعد از اعمال اطلاعات درگاه پرداخت اینترنتی رایگان زرین پال باید گزینه ذخیره را بزنید تا درگاه پرداخت ووکامرس زرین پال در سایت شما افزوده شود.

با وارد کردن این اطلاعات تنظیمات درگاه پرداخت در وردپرس برای شما انجام خواهد شد و شما می توانید از قابلیت های درگاه پرداخت اینترنتی رایگان زرین پال و یا هر واسط دیگری استفاده کنید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه سفارش طراحی سایت ما شوید.

روش واسطه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس
روش واسطه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

دریافت نماد اعتماد برای سایت

درگاه پرداخت مستقیم در وردپرس را برای راه اندازی بخش درگاه پرداخت در وردپرس انتخاب کرده اید باید نماد اعتماد برای سایت تان دریافت کنید.

دریافت نماد اعتماد باید به سایت Enamad.ir مراجعه کنید و عاطفه خواسته شده را در این قسمت وارد کنید. در صورتیکه احراز هویت شما از طریق سایت این مواد با موفقیت انجام شود در مدت زمان دو هفته معادل ۱۴ روز سورس کد درگاه پرداخت به شما تعلق میگیرد.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اینماد چیست؟ اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی به کار می‌رود که دارای درگاه پرداخت در وب سایت خود هستند. دریافت درگاه پرداخت برای سایت وردپرس به صورت مستقیم شما باید مجوز این ماجرا را دریافت کرده باشید که این مجوز درگاه پرداخت بانک ملت و یا درگاه پرداخت بانک ملی و یا کیش دریافت می شود.

در صورتی که اطلاعات وارد شده به تایید برسد کد html درگاه پرداخت برای شما ارسال می شود که می توانید از اطلاعات این کد در بخش راه‌اندازی و نصب درگاه پرداخت در وردپرس استفاده کنید.

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک

پرداخت اینترنتی شاپرک نیز از جمله درگاه های پرداخت واسط وردپرس می باشد که شما برای استفاده از خدمات آن ابتدا باید در سایت شاپرک ثبت نام کرده و افزونه این درگاه پرداخت را نصب نمایید.

شما می توانید در صفحه درگاه پرداخت شاپرک در قسمت نام و آدرس شرکت واردات نام و آدرس سایت و لوگوی منحصربه‌فرد خودتان را قرار دهید در این صورت می‌تواند این گونه باشد  از درگاه پرداخت مستقیم وردپرس استفاده می کنید.

جمعبندی

مقاله آموزش نصب درگاه پرداخت در وردپرس ما انواع افزونه درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی را به شما معرفی کردیم و به زبانی ساده به سوال چگونه یک درگاه پرداخت اینترنتی بسازیم پاسخ دادیم. در مورد افزونه ها و ماژول های درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس سوالی دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

مقالات مرتبط:

آموزش تنظیمات وردپرس

مهمترین افزونه های وردپرس

افزونه ووکامرس چیست

منبع

جدیدترین مقالات

آموزش تنظیم CDN رایگان ایرانی

آموزش تنظیم CDN رایگان ایرانی

اگر وب سایت دارید حتما شما هم تو چند روز گذشته (۲۵/۰۸ الی ۳۰/۰۸) به دلیل قطعی اینترنت به مشکلات زیادی برخورد داشتید یکی از

دوره آموزش +Network + پسیو (Passiv)

دوره آموزش +Network + پسیو (Passiv)

اگر علاقه مند به یادگیری مباحث شبکه های کامپیوتری هستید و در این زمینه اطلاعاتی ندارید و یا اطلاعات کمی دارید، اولین گام شرکت در

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.