آموزش افزایش سرعت سایت به روش آسان

آموزش افزایش سرعت سایت به روش آسان | برداشتن preload ویدیو ها

سلام دوستان. مدت هاست خیلی ها از من می پرسند که حتی با اینکه افزونه های افزایش سرعت سایت مانند موشک وردپرس که دیگه بهترینش هست رو نصب می کنند باز هم سرعت سایتشون کنده. من داخل این مقاله و فیلم آموزشی که تهیه کردم می خوام شما رو با روش های جدید افزایش سرعت سایت وردپرسی که مطمئن هستم هیچکجا اونو نخوندید و ندیدید آشنا کنم و تضمین هم بدم که تا ده برابر یا بیشتر سرعت سایتتون بیشتر بشه.

بررسی سرعت سایت

خب می دونم که خیلی جا ها سر زدید تا نحوه افزایش سرعت سایت وردپرسی خودتون رو که احتمالا افزونه فروشگاه ساز ووکامرس و یا المنتور هم روش نصبه رو پیدا کنید. حقیقت اینه که سایت های دیگه جز معرفی چند تا افزونه کش و افزونه بهینه سازی تصاویر و چند تا راهکار پیش پا فتاده دیگه چیزی به شما نمی گن.

اما من یعنی محمد یزدانی می خوام روش هایی رو برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی عنوان کنم که هیچکجا مثلش رو ندید. پس شما می توانید فیلم آموزشی مارو تماشا کنید و یا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

گاهی امکان دارد با باز کردن صفحه وب سایت خود تصور کنید که سرعت سایت شما بسیار بالا است و نیازی به افزایش سرعت سایت وردپرس ندارید. باید بدانید که این سرعت زیاد به خاطر کش مرورگر است و این تصور که در همه مواقع سرعت سایت شما بالاست ممکن است اشتباه باشد.

کش مرورگر اطلاعاتی از بخش های مختلف وب سایت را ذخیره می کند تا در مراجعات بعدی شما به وب سایت سرعت بارگذاری سایت افزایش پیدا کند و همین امر موجب رضایت کاربران شود.

آنکه به بررسی سرعت سایت بپردازیم و وردپرس راه بسنجیم باید از ابزارهای کنترل سرعت سایت استفاده کنیم و بهره بگیریم.

یکی از راه هایی که می توان به بهبود رتبه سایت کمک کرد بالا بردن سرعت وردپرس می باشد. ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت موجود می باشند که می توانید از طریق آنها کند شدن سایت وردپرسی خود را بررسی کنید و به طور کلی به بررسی سرعت سایت های مختلف بپردازید.

نامه تعدادی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را به شما معرفی می کنیم.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

بررسی سرعت سایت
بررسی سرعت سایت

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

همان طور که گفتیم بررسی سرعت سایت از طریق ابزارهای خاصی امکان پذیر است و نمی توان تنها به سرعت لود شدن سایت توسط مرورگرمان بسنده کنیم.

  • ابزار تست سرعت سایت website speed test

از این ابزار برای تست بهبود سرعت سایت رایگان بوده و شما می توانید با استفاده از آن سرعت بارگذاری صفحات مختلف سایت تان را بررسی کنید و تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال و دریافت میشود در سایزهای مختلف ساخت صفحات سایت را بررسی نمایید.

دیگر از افزونه هایی که عوامل موثر در سرعت سایت را بررسی می‌کند و پیشنهادات مختلفی برای بهبود سرعت سایت به شما ارائه می دهد این ابزار می باشد. این ابزار توسط گوگل راه اندازی شده و در اختیار کاربران به صورت رایگان قرار گرفته است. ویژگی این ابزار این است که عوامل موثر در سرعت سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای افزایش سرعت سایت راهکارهای کاربردی و عملی به شما ارائه می دهد. این ابزار پیشنهادهایی برای بهبود سرعت سایت به شما ارائه می‌دهد که با رعایت آنها می توانید رتبه بالاتری در بالا بردن سرعت سایت کسب کنید.

  • ابزار تست سرعت سایت Gtmerix

محبوب ترین ابزار تست سرعت سایت ابزار جی تی متریکس میباشد که در بین سئو کاران جایگاه بالایی دارد. این ابزار به سرعت سایت شما یک امتیاز می‌دهد و عواملی که باعث کم شدن نمره سرعت سایت شما می شود را بررسی و به شما ارائه میدهد. با رعایت راهکارهای گفته شده در این ابزار می توانید برای افزایش سرعت لود سایت اقدام کنید و با رعایت این راهکارها بهبود سرعت سایت تان را تجربه نمایید.

از دیگر ابزار هایی که برای بالا بردن سرعت سایت به سئو کاران و طراحان سایت پیشنهاد می شود این ابزار می باشد. می‌خواهید افزایش سرعت لود سایت را تجربه کنید باید از همان ابتدای ساخت و طراحی سایت فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید و آنها را برای طراحی یک سایت سریع پیاده سازی کنید.

راهکار افزایش سرعت سایت

کند شدن سایت وردپرسی یکی از دغدغه های سئو کاران و طراحان سایت می باشد و همیشه سئوکار آن به دنبال راه هایی برای بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس هستند. کند شدن سایت وردپرسی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد به خصوص اگر یک سایت فروشگاهی داشته باشید دلایلی که باعث کند شدن سایت وردپرسی شما می شود متعدد خواهد بود.

در این قسمت تصمیم گرفتیم پکیج افزایش سرعت سایت را به شما ارائه دهیم. متن تمام راه هایی که طراحان سایت و سئو کاران برای افزایش سرعت سایت در وردپرس انجام داده اند را بررسی کرده و بهترین های آنها را به شما معرفی کرده ایم.

با رعایت راهکارهای گفته شده در این مقاله می‌توانید بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس را تجربه کنید و در مدت زمان کوتاهی به رتبه های برتر گوگل برسید.

راهکار افزایش سرعت سایت
راهکار افزایش سرعت سایت

انتخاب هاست و دامنه مناسب

یکی از راه های بالا بردن سرعت سایت وردپرسی این است که از همان ابتدا هاست و دامنه ای را خریداری کنید که از نظر فنی و زیرساختی مناسب باشد.

بهتر است سرویس دهنده را انتخاب کنید که رضایت بیشتر کاربران را کسب کرده باشد و صرفاً سرویس‌های ارزان‌قیمت را جزو گزینه‌های خود قرار ندهید و فاکتورهای مختلف را برای خرید هاست و دامنه در نظر بگیرید.

اولین عاملی که برای بالا بردن سایت وردپرسی باید به آن توجه شود این است که نوع سرور و هاست و خدماتی که سرویس دهنده ارائه می دهد را در نظر بگیرید. از عوامل کند شدن سایت وردپرسی این است که از خدمات هاست اشتراکی بهره گرفته می شود که در این صورت هزینه کمتری برای شما خواهد داشت اما در آینده اگر سایت شما بازدید کنندگان زیادی داشته باشد می تواند روی سرعت سایت وردپرسی شما تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد.

داشته باشید که در هنگام خرید هاست و دامنه نوع سیستم عامل،مقدار پهنای باند،مشخصات سخت افزارهای سرور را برای بالا بردن سرعت سایت وردپرسی در نظر بگیرید. از انتخاب هایی که برای افزایش سرعت لود سایت وردپرس پیشنهاد می شود خرید سرور های قدرتمند می باشد که از هاردهای ssd بهره می گیرند و به عبارتی می‌توان گفت هاست ابری می باشند.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت

اگر می خواهید افزایش سرعت بالا آمدن سایت را تجربه کنید و در چشم به هم زدنی سایت شما لود شود باید سیستم مدیریت محتوای مناسبی را برای پیاده سازی سایت تان انتخاب کنید. اگر نمی دانید سیستم مدیریت محتوا چیست می توانید مقاله جامع ما را در این حوزه بخوانید ( سیستم مدیریت محتوا چیست ) تا اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید با آگاهی بیشتر بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای سایت تان انتخاب کنیم.

انواع سیستم های مدیریت محتوا برای پیاده سازی وبسایت بار تند از:

  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ به جهانیان معرفی شد و به بسترهای حرفه‌ای تصمیم گرفتن از این سیستم مدیریت محتوا برای ساخت وبلاگ و سپس سایت و فروشگاه استفاده کنند. سیستم مدیریت محتوا متن باز بوده و برنامه نویسان وب می توانند در آن تغییرات لازم را ایجاد کرده و آن را شخصی سازی نمایند. یکی از راه های افزایش سرعت بالا آمدن سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد زیرا بسیار سبک بوده و سرعت بارگذاری مناسبی دارد.

در دوره طراحی سایت راه های افزایش سرعت سایت به طور کامل آموزش داده میشود و شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی برای ورود به بازار کار آماده شوید و راز هایی را که برای بهبود سرعت سایت .

  • سیستم مدیریت محتوای دروپال

سیستم مدیریت محتوای دروپال یک سیستم قدیمی می باشد که متن باز بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ عرضه شده است. این سیستم مدیریت محتوا بالا بوده و همین امر یکی از دلایل انتخاب آن می‌باشد. معمولاً کاربران حرفه‌ای از دروپال استفاده می‌کنند و استفاده از این سیستم مدیریت محتوا چندان همگانی شده است.

  • سیستم مدیریت محتوای جوملا

بعد از سیستم مدیریت محتوای جوملا محبوب‌ترین سیستم در دنیای وب می باشد. فولاد در سال ۲۰۰۳ عرضه شد و امکانات مختلفی را به کاربران ارائه داد که البته این امکانات در مقایسه با وردپرس بسیار محدود می باشد. استفاده از این سیستم راحت بوده و بسیاری از کاربران آماتور می توانند در پنل مدیریتی آن قابلیت های مختلفی را به وبسایت شان اضافه کرده و مدیریت نمایند.

فعالسازی کش مرورگر

از راه های افزایش سرعت سایت وردپرس فعال سازی کش مرورگر می باشد. کار بخش‌هایی از وب سایت در مرورگر ذخیره می‌شود مانند فایل های چند رسانه و تصاویر و بخش‌هایی از فایل های کد نویسی شده. کاربران با هر بار مراجعه به سایت شما با سرعت بهتری می‌توانند لود شدن سایت را تجربه کنند.

در این حالت کاربران فقط در نخستین مراجعه خود به وب سایت تان زمانی را برای لود شدن و ذخیره سازی تصاویر نیاز دارند. مراجعات بعدی دیگر نیازی به دانلود فایل ها و تصاویر نیست. ترتیب افزایش سرعت سایت وردپرس با فعال کردن کش مرورگر امکان پذیر است.

در این زمینه افزونه هایی از شده اند که به عنوان افزونه افزایش سرعت وردپرس ایفای نقش می‌کنند مانند : we total cache, WP super cache که این افزونه ها می‌توانند استفاده از کش مرورگر را فعال کنند. دوم به عنوان بهترین افزونه افزایش سرعت لود سایت وردپرس معرفی شده است که کار با آن بسیار راحت بوده و می توانید تنها با فعال کردن تعدادی از تنظیمات آن از قابلیت های مختلف استفاده کنید.

فعالسازی کش مرورگر
فعالسازی کش مرورگر

فشرده کردن فایل های css , javascript

یکی از کارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت وردپرس سایت های مختلف انجام دهید فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت و سی اس اس می باشد.

منظور از فشرده کردن این فایل ها ادغام چندین فایل می باشد که به آن به اصطلاح  minify  گفته میشود.

شما می توانید تمام فایلهای جاوا اسکریپت و سی اس اس را در یک فایل جمع‌آوری کرده و ذخیره نمایید. حالت سایت شما سبک تر شده و فایل های اضافی از سرور حذف می شود سرعت بارگذاری سایت افزایش می‌یابد.

ابزارها و افزونه های مختلفی به عنوان بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس در این راستا عرضه شده‌اند مانند افزونه better WordPress minify این افزونه سرعت وردپرس را به مقدار قابل توجهی بهبود می بخشد و سرعت لود شدن سایت را افزایش می‌دهد.

بهینه سازی تصاویر سایت

یکی از مهمترین کارهایی که برای افزایش سرعت ووکامرس برای سایت های فروشگاهی پیشنهاد می شود بهینه سازی تصاویر می باشد. زیرا در سایت های فروشگاهی به تعداد زیاد از فایل های چند رسانه ای به خصوص تصاویر استفاده می‌شود و بهینه‌سازی آنها می‌تواند به افزایش سرعت ووکامرس منجر شود.

بدانید که چیزی در حدود ۶۰ درصد یا به عبارتی دو سوم حجم یک وب سایت را تصاویر و فایل های چند رسانه ای تشکیل می دهند. توان گفت مهمترین عاملی که می تواند بر سرعت سایت وردپرس شما تأثیر بگذارند این فایل های چند رسانه ای می باشد. پیدا کردن بهترین افزونه افزایش سرعت سایت برای بهینه سازی تصاویر می تواند یکی از اصلی‌ترین اقدامات وبمستران باشد. سعی کنید از تصاویری که در سایت آن استفاده می کنید بیشتر با فرمت .webp بهره بگیرید زیرا این فرمت یکی از بهترین فرمت ها برای تصاویر سایت می باشد.

دوره آموزش طراحی سایت خود راه های آموزش افزایش سرعت سایت را نیز به شما یاد می‌دهیم و رازهایی را که شاید هیچ وقت هیچ مقاله‌ای مشاهده نکنید و به تجربه کسب نموده اید را به شما یاد می دهیم. شرکت در دوره آموزش طراحی سایت می توانید با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای و آموزش افزایش سرعت سایت در کوتاهترین زمان وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

بهترین سایت هایی که می توانید برای بهینه سازی دستی تصاویر سایت خود استفاده کنید و بدون استفاده از افزونه بالا بردن سرعت سایت، به بهبود سرعت سایتتان کمک کنید سایت‌هایی مانند compression.io , image optimizer می باشند.

افزونه هایی نیز برای بهبود سرعت سایت وردپرسی معرفی شده‌اند که استفاده از این افزونه ها چندان پیشنهاد نمی شود زیرا می تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد. می‌توان به عنوان افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس با بهینه سازی تصاویر به افزونه های زیر اشاره کرد:

  1. WP smush
  2. Shortpixel imag optimizer
  3. Ewww image optimizer

افزونه ها بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس معرفی شده اند که می توانند تصاویر را به صورت اتوماتیک در سایت شما شناسایی کرده و بدون دخالت شما آنها را بهینه نمایند.

استفاده از افزونه های lazy load

این افزونه ها به سیستم های مدیریت محتوای وردپرس اضافه شده اند و شما می توانید از آنها برای بهبود سرعت سایت تان استفاده کنید. برای افزایش سرعت لود سایت وردپرس استفاده از این افزونه کمک می‌کند تا بارگذاری تصاویر به صورت مرحله به مرحله انجام شود.

عملکرد این افزونه افزایش سرعت لود سایت وردپرس به این صورت می باشد که با مراجعه کاربر به وبسایت شما تمام تصاویر و فایل های چند رسانه ای یک مرتبه دانلود نمیشوند. تصاویری که در محدوده دید کار و وجود دارد می شود و همین امر می تواند دوره افزایش سرعت سایت شما را به شدت کاهش دهد و شما را در مدت زمان کوتاهی به رتبه های برتر گوگل با سرعت سایت مناسب برساند. افزونه کمک می کند تا با هر بار اسکرول تصاویر بعد بارگذاری شوند و به همین دلیل این افزونه بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی معرفی شده است. باید از این افزونه می توانید نام های زیر را در مخزن وردپرس جستجو کنید:

  • افزونه jQuery image lazy load WP
  • افزونه lazy load
  • افزونه bj lazy load

نصب و تنظیم افزونه wp rocket یا موشک وردپرس

خب حقیقتا می دونم چی فکر می کنید. این روش داخل همه سایت ها عنوان شده. اما اگر نگاهی به مابغی سرفصل ها بیندازید متوجه خواهید شد که این تنها قدم اول ماست.ابتدا حتما نسخه پولی افزونه موشک وردپرس رو برای افزایش سرعت سایت نصب نمایید. دقت کنید که با کمی جستوجو در سایت ها می توانید نسخه حرفه ای آن را به صورت رایگان پیدا کنید و یا آن را بخرید

افزونه wp-rocket
نصب و تنظیم افزونه موشک وردپرس قدم اول برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

خب شما برای نصب این افزونه کافیست داخل پنل کاربری سایت خود وارد قسمت افزونه ها -> افزودن افزونه بروید.

سپس مانند تصویر زیر روی گزینه بارگذاری و یا upload بزنید. حالا روی گزینه انتخاب فایل کلیک کنید و سپس فایل زیپ افزونه را در باکسی که باز میشود انتخاب و سپس تایید کنید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

آموزش افزایش سرعت سایت
نصب افزونه موشک وردپرس برای افزایش سرعت سایت

پس از آن روی دکمه نصب و یا install کلیک کنید. چند لحظه صبر کنید تا افزونه موشک وردپرس نصب شود. در پایان روی دکمه فعال سازی کلیک کنید.

حالا میتوانید از قسمت تنظیمات -> wp rocket اقدام به تغییر و تظیم افزونه موشک وردپرس برای افزایش سرعت سایت خود کنید. توجه کنید که ممکن است برخی از تنظیمات این افزونه قالب سایت شما را به هم بریزد. (مطالعه بیشتر : قالب حرفه ای وردپرس رایگان )

لطفا پس از تغییر تنظیمات که در ادامه گفته می شود اقدام به پاک کردن کش سایت خود و سپس بررسی سایت در حالت ناشناس مرورگر خود نمایید.

تنظیم افزونه wp rocket

خب برای اینکار شما می توانید فایل تنظیمات را از این لینک دانلود نمایید و با توجه به راهنمایی ها، آن را داخل سایت خود اجرا نمایید.

فایل دانلود شده یک فایل json می باشد که شما باید در قسمت درون ریزی بخش تنظیمات افزونه موشک وردپرس آن را اضافه نمایید. برای این کار وارد بخش تظیمات آن شوید در پایان صفحه شما مانند تصویر دوتا بخش برون بری تنظیمات و درون ریزی تنظیمات مشاهده می کنید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی
درون ریزی تنظیمات افزونه موشک وردپرس

حالا روی دکمه choose file کلیک کنید و سپس روی دکمه بارگذاری فایل درونریزی تظیمات نیز کلیک کنید تا تنظیمات افزونه موشک وردپرس به بهترین نحو که خودم خروجی اون رو گرفتم برای شما تغییر پیدا کنه. این تنظیمات شامل فعال کردن کش داخل دسکتاپ و موبایل.

فشرده سازی و ترکیب فایل های javascript و css و همچنین به تعویق انداختن لود فایل های javascript به این دلیل که سرعت سایت رو خیلی خیلی کند می کنه. و همچنین فعال سازی قابلیت lazy load تصاویر. این قابلیت هم می گه که تصاویر داخل سایت بعد از لود شما کامل سایت و زمانی که اسکرول کاربر اون رو نمایش میده لود بشن که تاثیر خیلی زیادی روی سرعت سایت داره.

این فایل همچنین فونت های گوگل و شکلک ها رو حذف می کنه و علاوه بر اون embeds خود وردپرس هم غیر فعال می کنه.

البته این افزونه تنظیمات خیلی ساده ای داره که می تونید خودتون هم بدون فایل تنظیمات انجام بدهید و اگر هم بلد نیستید کمی داخل سایت ها بگردید کاملا با تنظیمات اون آشنا می شوید.

یکی از مقالاتی که در آریا تهران بسیار به کار طراحان سایت با وردپرس میاید مقاله بروزرسانی وردپرس میباشد. پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید تا با به روز رسانی ورتدپرس به شیوه های اصولی آشنا شوید.

 بهینه سازی تصاویر

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین عوامل موثر بر سرعت بارگذاری سایت، حجم صفحات است. تصاویر تاثیر زیادی در افزایش حجم صفحات می‌گذارند. بنابراین برای استفاده از تصاویر سعی کنید تصویر مورد استفاده، از سایز مورد نیاز بزرگتر نباشد.
بهتر است برای فعالیت‌های گرافیکی از فرمت PNG و برای تصاویر طبیعی از JPG استفاده شود. همچنین قبل از بارگذاری تصاویر در وب‌سایت آنها را فشرده کنید. می‌توانید با کمک ابزاهایی مثل فتوشاپ، JPEG Imager و… این کار را به راحتی انجام دهید.

تمامی روش‌های بهینه‌سازی تصویر در مقاله‌ی زیر بررسی شده است که در این زمینه کمک خوبی به افزایش سرعت خواهد کرد.

بهترین روش‌های بهینه سازی تصویر‌

استفاده از افزونه‌ی کش مرورگر

هربار که صفحه ای از یک وب‌سایت را باز می‌کنید، سرور سایت اطلاعاتی را از پایگاه داده و فایل‌های PHP دریافت می‌کند و در قالب Html به شما نمایش می‌دهد. اما این پروسه طولانی و زمان‌بر است.

برای کوتاه کردن آن کافیست یک افزونه‌ی کش نصب کنید. اینگونه با اولین load سایت بخشی از اطلاعات صفحه که معمولاً ثابت است (مثل تصاویر و فایل‌های css) در حافظه سیستم کاربر ذخیره می‌شود. حالا اگر کاربر مجدداً وارد همان صفحه شود، دیگر اطلاعات، مراحل طولانی اولیه را طی نمی‌کنند و از کش دریافت می‌شوند.

اگر یک وب‌سایت وردپرسی دارید می‌توانید از افزونه‌های زیر استفاده نمایید.

  • WPFFPC
  • WP Rocket
  • WP Super Cach
  • W3 total cache

غیر فعال کردن افزونه های بی کاربرد

خیلیا می گن که برید هاست قوی بگیرید که ارور response server در جی تی متریکس و page insight گوگل رفع بشه. اما واقعا کد نویس نیستن تا بدونن منظور از این ارور فقط قدرت سرور نیست و به پردازش پس زمینه هم اشاره داره که مهم ترین دلیلش افزونه های زیاد هست.

واقعا بیاید و افزونه های بدون کاربرد سایت خودتون رو حذف کنید.

از نظر من سایتی که بیشتر از ۶ تا افزونه داشته باشه رو باید قید سرعتش رو زد.

برخی از افزونه هایی که خودم دیدم داخل همه سایت های وردپرس هست و هیچ قابلیتی هم نداره و واقعا به کار نمیاد و یا سالی شاید یکی دو بار به کار بیاد اینا هستند اما شما به اینا اکتفا نکیند و واقعا اگر از افزون های خیلی کم استفاده می کنید و یا قابلیتش رو نمی دونید اون رو حذف کنید. گاها سایت هایی رو دیدم که بیشتر از ۳۰ تا افزونه دارند که واقعا خیلی از اونا مشابه هم هستند مثلا طرف اومده هم افزونه موشک وردپرس رو و هم auto optimizer رو نصب کرده. یا مثلا ده تا افزونه فرم تماس نصب کرده.

افزونه هایی مانند وردپرس فارسی، ووکامرس فارسی، تقویم جلالی، بهینه ساز تصویر و…. رو بدون فکر کردن پاک کنید.

اگر شما از افزونه ای استفاده نمی کنید پاک کنید چون کمترین کاری که می کنه اینه که پردازش پس زمینه برای لود سایت رو میبره بالا.

برای غیر فعال کردن و حذف افزونه ها ابتدا از پنل مدیریت وارد قسمت افزونه ها -> همه افزونه ها بشوید و سپس روی هر افزونه که می خواهید اون رو حذف کنید بروید و ابتدا کلید غیر فعال کردن و سپس بعد از اون کلید پاک کردن آن را بزنید.

اگر با قابلیت های مختلف پیشخوان مدیریت وردپرس آشنایی ندارید و نمیدانید در پیشخوان چه گزینه هایی را میتوانید تغییر دهید و تغییر چه گزینه هایی بهتر است انجام نشود میتوانید صفحه اموزش پیشخوان وردپرس را مطالعه کنید.

حذف فونت های بدون کاربرد از سایت

خیلیا میان میگن که تصاویر رو بهینه سازی کنید. اما نمی دونن زمانی که قابلیت lazyload داخل سایت فعال هست اصلا این کار بی فایده است. چراکه تصاویر تا زمانی که سایت کاملا لود نشه اصلا لود نمیشن و بعد از اون هم تنها زمانی که کاربر روشون اسکرول کنه لود می شن. خب پس این چه حرفی است؟

من می گم که به جای این کار بیایید و از اقدام به حذف فونت هایی بدون کاربرد کنید. گاها داخل خیلی از سایت ها دیدم که ۵ تا فونت فارسی با هم دیگه لود میشه. قطعا یکی از چیزایی که سرعت سایت رو خیلی خیلی کند می کنه همینه.

اگر از فونت های فارسی استفاده می کنید فقط یه فونت باشه که اونم از نوع woff2 باشه. نمی دونم شما از چه افزونه و یا امکاناتی برای فونت ها استفاده می کنید اما همین حالا بروید و فونت های اضافی رو پاک کنید.

آموزش مشاهده سورس های بدون کاربرد

خب رسیدیم به بخش هیجان انگیز ماجرا. معمولا این بخش رو باید برنامه نویسا انجام بدهند اما اگر با راهنمایی های من پیش بروید مشکلی به وجود نخواهد آمد.

معمولا بیشتری تاثیر رو در کند بودن سایت ها فایل های javascript و css می باشند و در این میان هم باز فایل های javascript سهم بیشتری دارند اما تعداد فایل های css بیشتر هست.

از زبان های javascript و css برای طرح دادن و پویا سازی صفحات وب استفاده میشه اما خب خیلی از اونا بدون کاربرد و حتی تکراری هستند، به طوری که اگر شما افزونه المنتور و قالب ocean wp رو داشته باشید عملا دوتا کتاب خانه ایکن های font awesome داخل سایت شما لود میشه. حالا بماند که این روزا تقریبا هر افزونه ای از این کتابخانه استفاده می کنه.

علاوه بر اون ممکنه شما داخل بعضی صفحات به بعضی از این فایل ها نیاز داشته باشید و در بعضی صفحات نیاز نداشته باشید اما باید بدونید که این این سورس ها در تمامی صفحات سایت شما لود میشن.

اما در این قسمت سعی من این بودن که آموزشی تهیه کنم که همه بتونن از اون برای افزایش سرعت سایت استفاده کنند. اما متاسفانه دیدم که این بخش دانش کدنویسی تقریبا زیادی رو می خواد علاوه بر اون که خیلی هم احتمال خراب کاری میره بالا. اما باز هم دو تا راه حل به ذهنم رسید که برای دو دوسته از دوستان قابل استفاده هست.

در ابتدا کد زیر را در پایان فایل functions در قسمت نمایش-> ویرایشگر پوسته -> functions.php کپی کنند تا فایل های css و js بدون کاربرد این افزونه حذف بشه. مانند تصویر زیر:

افزایش سرعت سایت وردپرسی
function dequeuePublicMy(){
	// اگر آیکن های سایت شما پرید این قسمت رو حذف کنید
	wp_dequeue_style('font-awesome-4-shim');
 	wp_deregister_style('font-awesome-4-shim');
	
	wp_dequeue_style('elementor-global');
	wp_deregister_style('elementor-global');

	wp_dequeue_style('font-awesome-5-all');
        wp_deregister_style('font-awesome-5-all');	
    // تا این قسمت
    

	wp_dequeue_script('contact-form-7');
        wp_deregister_script('contact-form-7');

	wp_dequeue_script('comment-reply');
        wp_deregister_script('comment-reply');

        wp_dequeue_script('wp-embed');
        wp_deregister_script('wp-embed');

        wp_dequeue_style('wp-block-library');
	wp_deregister_style('wp-block-library');

	wp_dequeue_style('wp-block-library-theme');
        wp_deregister_style('wp-block-library-theme');
    
        wp_dequeue_style('contact-form-7-rtl');
	wp_deregister_style('contact-form-7-rtl');

}

حذف سورس کد های بدون کاربرد در المنتور

خب دوستانی که از افزونه المنتور استفاده می کنند می توانند کد زیر را در پایان فایل functions در قسمت نمایش-> ویرایشگر پوسته -> functions.php کپی کنند تا فایل های css و js بدون کاربرد این افزونه حذف بشه. این مورد مشکل زا نیست

function dequeueElementorMy(){
	
	wp_dequeue_style('elementor-common');
	wp_deregister_style('elementor-common');
	
	wp_dequeue_style('elementor-animations');
	wp_deregister_style('elementor-animations');

	wp_dequeue_style('elementor-pro');
	wp_deregister_style('elementor-pro');
    
}

add_action('wp_enqueue_scripts', 'dequeueElementorMy' , 999);
add_action('wp_head', 'dequeueElementorMy' , 999);

حذف سورس کد های بدون کاربرد در ووکامرس

خب دوستانی که از افزونه ووکامرس استفاده می کنند می توانند کد زیر را در پایان فایل functions در قسمت نمایش-> ویرایشگر پوسته -> functions.php کپی کنند تا فایل های css و js بدون کاربرد این افزونه حذف بشه. این مورد مشکل زا نیست.

function dequeueWooMy(){
    wp_dequeue_script('wc-single-product');
    wp_deregister_script('wc-single-product');

    wp_dequeue_script('woocommerce');
    wp_deregister_script('woocommerce');

    wp_dequeue_script('flexslider');
    wp_deregister_script('flexslider');

    wp_dequeue_script('wc-cart-fragments');
    wp_deregister_script('wc-cart-fragments');

    // اگر مشکلی در ثبت محصول به سبد خرید داشتید دوخط زیر رو بردارید
    wp_dequeue_script('wc-add-to-cart');
    wp_deregister_script('wc-add-to-cart');
    
}

add_action('wp_enqueue_scripts', 'dequeueWooMy' , 999);
add_action('wp_head', 'dequeueWooMy' , 999);

حذف سورس کد های بدون کاربرد با افزونه

اما اگر شما از این دو افزونه استفاده می کنید و افزونه هایی بیشتری دارید و یا از این دو افزونه استفاده نمی کنید و می خواهید که سرعت سایت خود را با اصولی ترین روش و بهترین نحوه یعنی همین کم کردن فایل های بدون استافده css و js بالا ببرید می توانید با آموزشگاه اریا تهران تماس بگیرید. توسعه دهندگان ما مشتاقانه با هزینه اندک این کار را برای شما انجام می دهند. علاوه بر آن ما می توانیم اقدام به غیر فعال سازی برخی از افزونه ها داخل بعضی از صفحات یا بخشی امکانات افزونه داخل برخی از صفحات سایت شما نماییم.

آشنایی با preload key request و تنظیم فونت ها برای انجام این کار

خب دوستان. ایجا می خوام یه حقیقت رو مهم رو فاش کنم که خیلیا میدونن اما نمی خوان بگن یا اینکه اصلان نمی دونن. ببینید. زمانی که یک سایت لود میشه میشه. تعداد زیادی درخواست به صورت همگام با هم به سمت سروس فرستاده میشن و خب سرور یه کم طول میکه تا اونارو پردازش و نتیجه رو به مرورگر ارسال کنه. اگر داخل این درخواست ها فایل های هجیم باشن که همراه با فایل های کم حجم ارسال بشن مشکلی که به وجود میاد اینکه که سرور بیشتر درگیر میشه تا این فایل هارو با هم پردازش کنه. لذا قانونی که وجود داره و رعایت نمیشه اینه که ما باید اول از همه فایل هایی که حجم زیادی رو از سایت ما میگیرن ارسال کنیم و نتیجشو بگیریم و بعد از اون فایل های کم حجم ارسال میشه. به این کار میگن preload کردن. معمولا هم اینکارو تنها برای فونت ها انجام می دهند.

اگر شما سایتتون رو داخل سایت google page insights بررسی کرده باشید احتمالا به شما بگه که باییستی یک سری فایل هارو پیشبارگذاری کنید. به طور مثال به تصویر زیر دقت کنید.

افزونه قابلیت preload به سایت
داخل تصویر زیر سه تا ایراد وجود داره. یکی اینکه تعداد فونت ها خیلی زیادی. فونت ها woff2 نیستن(woff2 کم حجم تره). و باید preload بشن.

خب همونطور که می بینید. ما این سه تا مشکل رو همزمان باهم فقط داخل فونت ها داریم. و باید ابتدا فونت های اضافی رو حذف کنیم. و فونتی هم که داریم به woff2 تبدیل کنیم و سپس اون فونت رو preload کنیم.

برای افزودن قابلیت پیش بارگذاری فونت ها کافیست کد زیر را در پایان فایل functions سایت خود پیست نمایید و در قسمت مشخص شده آدرس فونت سایت خود را بگذارید. در مثال زیر ما دو فونت IRANSansWeb و IRANSansWebBlack رو preload کردیم. اگر شما تنها یک فونت دارید. می توانید یکی از لاین های مربوطه را حذف کنید و لاین باقی مانده را ویرایش و آدرس فونت خود را در آن بگذارید.


برداشتن preload ویدیو ها

دقت کنید که اگر در سایت خود از ویدیو استفاده می کنید حتما preload آن را روی none بگذارید. چراکه ویدیو ها هم هنگام لود سایت می بایست پردازش بشوند. از این جهت وقتی که این کار را انجام دهید مادامی که کاربر روی دکمه play ویدیو کلیک نکرده ویدیو خوانده نمیشود و در نتیجه سرعت سایت بهبود میابد. برای اینکار کافیست ویژگی preload=”none” را به تگ ویدیو خود اضافه نمایید. مانند مثال زیر.


تصویر زیر یک ویدیو هست که به صورت preload نان فراخوانی شده و سرعت سایت را نمیگیرد.

جمع بندی

این مقاله تلاش کردیم آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی را با ارائه راهکارهای کاربردی که در طی زمان به تجربه آن را کسب کردیم را ارائه دهیم. در این مقاله به سوالاتی همچون بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس کدام است ؟ و چطور سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم به صورت جامع و کامل پاسخ داده ایم و تعدادی از بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس را معرفی نموده ایم. همچنان سوالی در مورد افزایش وردپرس و افزونه موشک وردپرس دارید می توانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

مقالات مرتبط:

نقش کاربران در وردپرس

منبع

جدیدترین مقالات

Regex چیست و چه کاربردی دارد؟ | برای یادگیری و آموزش regex چه کنیم؟

Regex چیست و چه کاربردی دارد؟

Regex چیست regex یا Regular Expressions در فارسی به عبارات باقاعده یا عبارت‌ های منظم معنی شده که اصطلاحا regexp هم گفته می‌ شود. این

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.