آموزش نصب وردپرس به روش آسان

آموزش نصب وردپرس به روش آسان | نصب وردپرس روی سی پنل

آموزش نصب وردپرس

برای آموزش نصب نرم افزار وردپرس ما این مقاله را به دو جنبه تقسیم کرده ایم و به شما آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست (نصب وردپرس روی ومپ، نصب وردپرس روی کامپیوتر، نصب وردپرس روی ویندوز ۱۰، آموزش نصب وردپرس روی xampp) و اموزش نصب وردپرس در هاست واقعی را به صورت کاملا تصویری یاد خواهیم داد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید و اگر در مراحل نصب وردپرس سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا بهترین و متخصص ترین اساتید وردپرس ما در کوتاهترین زمان پاسخ سوال شما را بدهند. در بهترین دوره وردپرس صفر تا صد وردپرس از نصب تا راه اندازی سایت آموزش داده میشود و شما میتوانید به سرعت با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

چگونه وردپرس را نصب کنیم ؟ (مطالعه بیشتر: وردپرس چیست ) در این قسمت میخواهیم آموزش تصویری نصب وردپرس روی لوکال هاست را به زبان ساده برای شما ارائه دهیم.

برای نصب وردپرس بروی لوکال هاست ابتدا جدیدترین نسخه وردپرس را از سایت wordpress.org دریافت می کنیم.

سپس برای نصب وردپرس نیاز به یک نرم افزار جهت راه اندازی سرور خود داریم که نرم افزار های زیادی در این راستا موجودند مانند :

  • MAMP : برای سیستم عامل مکینتاش
  • WAMP :  برای سیستم عامل ویندوز
  • LAMP : برای سیستم عامل لینوکس
  • XAMPP : برای همه ی سیستم عامل ها

در اینجا ما نرم افزار XAMPP را نصب می کنیم. بعد از نصب XAMPP پوشه ای در درایو C نصب می شود به نام XAMPP که در این پوشه ما فایل وردپرسی را که دانلود کرده ایم را در پوشه htdocs منتقل می کنیم.

دقت داشته باشید اگر میخواهید با زدن عبارت Localhost مستقیما وارد نصب وردپرس شوید لازم است که محتویات داخل فایل wordpress را در پوشه htdocs منتقل کنید و پوشه خالی wordpress را پاک کنید.

در غیر این صورت در مراحل پایین از نصب وردپرس روی لوکال هاست شما باید برای نصب localhost/wordpress را به جای localhost وارد کنید.

در آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر شما ابتدا باید یک پایگاه داده در لوکال هاست خود بسازید تا بتوانید وردپرس را روی زمپ یا ومپ نصب کنید.

سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چگونه وارد لوکال هاست شویم ؟

برای ورود به لوکال هاست شما باید عبارت localhost را در قسمت آدرس تایپ کنید.

اگر میخواهید طراحی سایت با وردپرس را خیلی سریع یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید میتوانید در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

آموزش ساخت پایگاه داده در لوکال هاست

برای ساخت پایگاه داده روی لوکال هاست شما باید در مرورگر خود عبارت :

localhost/phpmyadmin را وارد می کنید.

در این مرحله از آموزش تصویری نصب وردپرس روی لوکال هاست کادر زیر ظاهر می شود :

آموزش ساخت پایگاه داده در لوکال هاست

برروی گزینه Database در منوی بالا کلیک کنید.

در این مرحله از نصب ورد پرس روی لوکال هاست کادر زیر ظاهر میشود که از شما اطلاعات پایگاه داده جدید را برای ساخت میخواهد.

آموزش ساخت لوکال هاست ، دایرکت ادمین و سی پنل برروی وردپرس

در کادر Data base name نام دیتابیس جدید و در کادر رو به رو گزینه UTF8_GENERAL_CI را انتخاب کنیدو بر روی دکمه create کلیک کنید.

در این مرحله از آموزش تصویری نصب وردپرس بانک اطلاعاتی برای سایت ما ایجاد شد.

در مرحله بعد وارد مرحله اصلی نصب وردپرس روی لوکال هاست میشویم که باید در بالای مرور گر عبارت Localhost را وارد کنیم و با وارد کردن مشخصات سایت خود وارد مرحله اول نصب ورد پرس میشوید. (مطالعه بیشتر : وب سایت چیست )

آموزش ساخت وردپرس روی لوکال هست ، دایرکت ادمین و سی پنل

ادامه این قسمت از نصب برنامه ورد پرس روی لوکال هاست یا آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر مانند نصب وردپرس روی هاست واقعی است به همین خاطر میتوانید در ادامه مقاله مراحل آموزش نصب wordpress را مطالعه کنید تا از این مرحله به بعد را توضیح دهیم.

اگر میخواهید سایت تان خیلی سریع با کمترین قیمت ساخته شود و یا اگر ایده یک سایت خفن را در ذهن تان دارید میتوانید سفارش طراحی سایت را به تیم حرفه ای آریا تهران بسپارید. تیم ما از عهده ساخت هر سایتی که شما در ذهن تان دارید در مدت زمان کوتاه برمیاید.

نصب ووکامرس روی لوکال هاست

بعد از نصب برنامه ورد پرس که یک سیستم مدیریت محتوا متن باز و رایگا است اگر میخواهید یک سایت فروشگاهی بسازید باید ووکامرس را روی سایت تان نصب کنید. برای نصب ووکامرس روی لوکال هاست باید وارد بخش افزونه ها در بخش پیشخوان وردپرس شوید و گزینه افزودن افزونه را انتاب کنید.

اگر این افزونه را جداگانه دانلود کرده اید میتوانید گزینه بارگذاری افزونه را انتخاب کنید و فایل مورد نظرتان را آپلود و نصب کنید.

در ادامه برای افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست میتوانی از راهکار های گفته شده در مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده کنید و سرعت سایت تان را چندین برابر بهبود بخشید.

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

برای شروع کار آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین ابتدا باید آخرین نسخه از وردپرس فارسی را دریافت نماییم.

سیســتم وردپــرس از ســایت مرجع www.wordpress.org قــدرت مــی گیــرد و بــه صــورت زبــان اصلــی در ایــن ســایت موجود است

پــس از دریافــت آخریــن نســخه از وردپــرس بــه هاســتی کــه خریــداری کردیــم مراجعــه مــی کنیــم ، بــرای وارد شــدن بــه هاســت مــی توانیــد آدرس مشــخص ســایت خــود را وارد کــرده و در انتهــا بــا ۲۲۲۲:: را وارد کنید تا وارد دایرکت ادمین سایت شوید.

ایــن اطلاعــات پــس از خریــد هاســت، توســط هاســتینگ در اختیــار شــما قــرار داده مــی شــود.

در حــال حاضــر برای نصب ورد پرس روی دایرکت ادمین باید وارد بخش مدیریت فایل شوید.

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

در اینجــا ســتون ســمت چــپ، (مطابق شکل زیر) مســیر هــا را مشــخص مــی کنــد ،همانطــور کــه ملاحظــه مــی کنیــد مــا در مســیر public_html قرار داریم و باید وردپرس خود را در اینجا آپلود کنیم.

برای آپلود وردپرس یا میتوانید روی گزینه نشان داده شده در تصویر کلیک کنی.

نصب وردپرس

یا میتوانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Upload Files Here وارد بخش بعدی از آموزش نصب wordpress شوید.

آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

پــس از وارد شــدن در صفحــه جدیــد بــا کلیــک بــر روی گزینــه Select Files فایل فشرده ی وردپرس را که ابتدا دانلود کردید انتخاب کنید و گزینه Add to queue را انتخاب کنید.

پــس از اطمینــان از آپلــود کامــل وردپــرس فارســی (۱۰۰% به رنگ سبز نمایش داده میشود) بــه public_html باز گردید .

پــس از دیــدن فایــل فشــرده وردپرس بــر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Extract را انتخاب نمایید.

نصب ورد پرس

پــس از خــارج شــدن از حالــت فشــرده، پوشــه ای بــا عنــوان وردپرس در اینجــا ملاحظــه مــی شــود.

از اینجــا بــه بعــد دو مســیر جلــوی پــای شماســت:

اگــر تنظیمــات را داخــل پوشــه ی وردپرس انجــام دهیــد، بایــد آدرس ســایت خــود را بــه صــورت http://www.example.com/wordpress بزنیــد تــا ســایت نمایــش داده شــود.

بــرای اینکــه آدرس ســایت شــما بــدون وردپــرس نمایــش داده شــود بایــد اطلاعــات داخــل پوشــه ی وردپرس را بــه روت اصلــی هاســت یعنــی public_html منتقل کنید.

مــا هــم در ین بخش از مراحل نصب وردپرس اطلاعــات را بــه شــاخه ی اصلــی منتقــل خواهیــم کــرد. پــس داخــل پوشــه ی وردپرس مــی شــویم و تمامــی فایــل هــا و پوشــه هــای داخــل آن را انتخــاب مــی کنیــم.

بــرای اینــکار بــر روی گزینــه ی select all از بــالای صفحــه کلیــک کنیــد  پــس از انتخــاب شــدن تمامــی فایــل هــا و فولــدر هــا، بــر روی گزینــه ی move file از بالای صفحه کلیک کنید.

نصب ورد پرس

در پنجــره ای کــه بــاز مــی شــود آدرس مســیر ظاهــر خواهد شد ، وردپرس را از انتهــای آن برداریــد و بــر روی گزینه move file کلیــک کنیــد تــا تمامــی فایــل هــای شما به public_html منتقل شود.

ما در بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران دوره های آموزش وردپرس را به صورت فشرده و متناسب با سرفصل های سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار میکنیم و شما میتوانید در پایان دوره مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و وارد بازار کسب شوید.

ساخت پایگاه داده روی دایرکت ادمین

نوبــت ســاختن دیتابیــس یــا مرکــز داده یــا همــان پایــگاه داده مــی رســد. به صفحه اصلی دایرکت ادمین برمیگردیم و گزینه مدیریت MySQL را انتخاب میکنیم.

ساخت پایگاه داده روی دایرکت ادمین

در این قسمت بر روی ساخت پایگاه داده جدید در سمت بالا چپ کلیک میکنیم و برای دیتابیس جدید نام و پسورد قوی انتخاب میکنیم.

دقت داشته باشید که اطلاعات وارد شده در این قسمت را در یک ورد ذخیره کنید تا بعدا برای دسترسی به آن به مشکلی برنخورید.

بعد از ساخت پایگاه داده جدید شما با وارد کردن نام دامنه صفحه زیر را مشاهده میکنید که این صفحه را قبلا در آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر یا همان نصب وردپرس روی لوکال هاست دیده بودیم.

ساخت دیتابیس روی دایرکت ادمین

در این قسمت از آموزش نصب wordpress شما با انتخاب گزینه بزن بریم و قبول شرایط و ضوابط صفحهزیر را مشاهده خواهید کرد.

آموزش نصب wordpress

همان طور که قبلا در مراحل نصب وردپرس در ساهت دیتابس یادآور شدیم شما باید اطلاعات دیتابیس جدیدی که ساخته اید را ذخیره کرده باشید.

در این قسمت اطلاعات این دیتابیس را از شما میخواهد و شما باید برای نصب وردپرس فارسی باید نام پایگاه داده، پسورد انتخابی در مرحله ساخت دیتابیس و نام کاربری یا username انتابیدر مرحله ساخت دیتابیس را وارد کنید.

دو گزینه آخر را لازم نیست تغییری دهید. گزینه فرستادن را انتخاب کنید.

در مرحله بعد در نصب ووردپرس گزینه راه اندازی نصب به شما نمایش داده نیشود که با انتخاب این گزینه فرآیند نصب ووردپرس آغاز میشود.

نصب ووردپرس

در مرحله بعد اطلاعات پایه سایت از شما دریافت میشود. این اطلاعات بعدا قابل تغییر هستند پس اگر اطلاعات نقصی داشته باشند نگرانی به خود راه ندهید.

چگونه وردپرس را نصب کنیم

در مرحله آخر از آموزش راه اندازی وردپرس نام کاربری و رمز عبور برای ورود به پنل مدیریت سایت به شما نمایش داده میشود. این اطلاعات را ذخیره داشته باشید تا بعدا بتوانید وارد پنل مدیریت سایت وردپرسی تان شوید.

اگر سوالی در مورد آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین برای شما وجود دارد و یا در مرحله ای از نصب وردپرس در دایرکت ادمین با خطا و اروری مواجع شدید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان رامطرحح کنید تا اساتید وردپرس ما در کوتاهترین زمان پاسخ سوال شما را بدهند.

حالا در این مرحله اگر میخواهید به بخش مدیریت سایت وردپرسی تان وارد شوید کافیست بعد از آدرس دامنه admin/ را بنویسید.

در این قسمت از شما نام کاربری و رمز عبور میخواهد که با وارد کردن این اطلاعات وارد پیشخوان وردپرس خواهید شد. ( آموزش بخش های مختلف پیشخوان در صفحه پیشخوان وردپرس )

همان طور که میدانید وردپرس یک سیستم مدیریت متوا متن باز و رایگان است. ممکن است سوالی ذهن شما را درگیر کرده باشد که اصلا سیستم مدیریت محتوا چیست و چه انواعی دارد؟ شما میتوانید در مقاله سیستم مدیریت محتوا چیست اطلاعات جامعی درباره انواع سیستم مدیریت محتوا کسب کنید.

نحوه نصب وردپرس

نصب وردپرس روی سی پنل

مراحل نحوه نصب وردپرس روی سی پنل مانند سایر مراحل قسمت بالا برای نصب نصب وردپرس روی لوکال هاست ومپ و نصب وردپرس در دایرکت ادمین میباشد.

برای دسترسی به سی پنل سایت سایت تان باید مانند مثال پایین اقدام کنید.

www.example.com/cpanel . پــس از وارد کــردن آدرس، صفحــه ای را ملاحظــه مــی کنیــد کــه بایــد در آن نــام کاربــری و رمــز عبــور وارد شــود که باورد کردن این اطلاعات میتوانید به سی پنل سایت تان وارد شوید.

در File manager در پوشه public_html پوشه وردپرس را آپلود کنید و پس از آپلود شدن آن را اکترکت کرده و از حالت زیپ خارج کنید.

با وارد کردن آدرس سایت میتوانید سایر مراحل گفته شده در آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین را طی کنید و وردپرس سایت تان ا نصب نمایید.

اگر در هر مرحله از اموزش نصب وردپرس سی پنل با مسکل رو به رو شدید میتوانید با همکاران ما در آریا تهران تماس بگیرید و یا سوال تان را در بخش نظرات بپرسید تا همکاران ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

لازم به ذکر است که نصب وردپرس روی هاست رایگان، نصب وردپرس روی لوکال هاست لینوکس، نصب وردپرس روی لوکال هاست easy php، نصب وردپرس روی گوشی، نصب وردپرس روی ویندوز ۱۰، نصب وردپرس روی ومپ و آموزش نصب وردپرس روی xampp و آموزش نصب وردپرس روی هاست Cpanel با یکدیگر یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

پس شما میتوانید از مراحل آموزش تصویری نصب وردپرس برای همه سیستم ها استفاده کنید.

آموزش نصب وردپرس در هاست cpanel 

برای نصب وردپرس روی هاست سی پنل می توانید مشابه دایرکت ادمین از file manager وارد پوشه public_html شوید و اقدام به ارسال فایل فشرده نصب وردپرس کنید. برای اینکار مطابق مراحل زیر پیش بروید.

1.بسته نصبی فشرده وردپرس فارسی را درون هاست خود آپلود کنید :

  2. آن را از حالت فشرده خارج می کنیم:

3. مسیر EXTRAC فایل فشرده را وارد کنید :

 4. حال وردپرس در شاخه روت ( public_html ) هاست شما در پوشه ای به نام wordpress استخراج شده است .

فایل های اکسترت شده را از پوسته وردپرس به روت منتقل کنید. برای این کار وارد پوشه وردپرس شده سپس همه فایل ها را انتخاب و با راست کلیک کردن گزینه move را انتخاب و مسیر را به public_html تنها انتخاب کنید. اکنون با فراخوانی آدرس سایتتان می توانید وارد مراحل نصب وردپرس فارسی شوید.

5.اینجا باید اطلاعات دیتابیس خود را وارد کنید.

می توانید از آموزش ساختن دیتابیس در دایرکت ادمین استفاده کنید.

   6. اگر اطلاعات را بدون خطا و به طور صحیح وارد کنید پیامی که دریافت می کنید این است:

7. نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

8. نصب وردپرس انجام شد.

 9. وردپرس شما با موفقیت روی هاست سی پنل شما نصب شد.

یکی از راه های ساده راه اندازی وب سایت با وردپرس استفاده از بسته نصب آسان است. با استفاده از این بسته های نصبی شما می توانید یک وب سایت دقیقا مشابه دموی قالب های راست چین داشته باشید. بنابراین نیازی به ایجاد برگه ها و درج تصاویر از ابتدا نیست.

برای اینکار کافیست به جای نصب وردپرس خام از بسته نصبی قالب ها استفاده کنید. آموزش بسته نصب آسان در سی پنل آموزش داده شده است. اینکار بسیار ساده است.

قالب های دیجی کالا یکی از بهترین پوسته های فروشگاهی وردپرس هستند که با بسته نصب آسان ارائه شده اند.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کرده ایم آموزش تصویری نصب وردپرس به شیوه صحیح را برای شما قرار دهیم تا با نصب وردپرس روی انواع سیستن ها آشنا شوید و بتوانید سایت تان را خیلی سریع بسازید. آوزش های مختلفی برای نصب وردپرس وجود دارد اما ما در این مقاله تلاش کرده ایم آموزش ساده ترین روش نصب وردپرس را به شما ارائه دهیم. لازم به ذکر است که نصب وردپرس روی هاست رایگان، نصب وردپرس روی لوکال هاست لینوکس، نصب وردپرس روی لوکال هاست easy php، نصب وردپرس روی گوشی، نصب وردپرس روی ویندوز ۱۰، نصب وردپرس روی ومپ و آموزش نصب وردپرس روی xampp و آموزش نصب وردپرس روی هاست Cpanel با یکدیگر یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند. اگر مشکل در نصب وردپرس روی لوکال هاست و یا هاست واقعی داشتید و یا اگر برای نصب چند وردپرس در یک لوکال هاست سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا در کوتاهترین زمان کارشناسان وردپرس ما پاسخ شما را داده و مشکل را رفع نمایند.

جدیدترین مقالات

اخبار سایت خود را در وب مهراز منتشر کنید

با وب مهراز همکاری کنید و کاربران را با خدمات سایت تان آشنا نمایید.